Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[WEG] Endurance goud naar Spanje

 
Profiel   

* www.bokt.nl / www.knhs.nl


Tijdens de Endurance vielen veel combinaties uit. Helaas ook Yara de Boer en Carmen Römer resp. met Sumaya en Oceane d’Havenne, wisten helaas de finish niet te halen. Daarmee had Nederland ook geen teamklassering.

Spanje hield wel drie combinaties over. Hun tijd was 28:56:02. Frankrijk rijdt in eigen huis 29:08:44 en wint daarmee zilver. Zwitserland rijdt met 29:42.54 naar brons.

Verrassing van de dag was Marijke Visser. Zij won zilver op de WEG. Marijke is na afloop enorm onder de indruk van alle aandacht. “Ik had dit echt niet verwacht. De eigenaar, groom en trainer waren er wel van overtuigd dat we het heel goed zouden doen, maar ik durf dat echt niet te zeggen vooraf. Het parcours was heel moeilijk. Je moest steeds schakelen omdat het terrein zo afwisselend was en door de vele regen werd het ook nog enorm modderig. Dit paard is zo speciaal voor mij. Ik heb in februari de President’s Cup gereden op dit paard en toen viel ze mij al op. Ze liep daar als enige merrietje en sprong er voor mij echt uit. Dat ik haar later zelf mocht gaan rijden is uniek. Die merrie heeft mij zo veel gebracht, ongelooflijk. Heel veel eer voor deze prestatie gaat naar haar eigenaar Sjeik Abdullah bin Faisal en trainer/groom Anzaq. Hij is zo gek op dat paard en heeft haar zo geweldig verzorgd en getraind. Toen wij deze paarden mochten gaan rijden, is daar heel veel ellende over geweest en negatief over gedaan, dat is zo onterecht en gemeen. Die mensen leven echt voor die paarden en doen er alles aan om ze zo goed mogelijk te trainen en te verzorgen. Dat ze het hier nu zo goed bewijst dat gelukkig.”

Ook de 22-jarige Joyce van den Berg leverde met Run du Colombier een prachtige prestatie. Deze getalenteerde amazone werd met een snelheid van 17.08 km/uur negende. “Mijn paard vindt het echt zo leuk, dat is geweldig. Ik ben rustig begonnen om zijn krachten te verdelen. Hij wil altijd graag, als er ook een paard voor hem zit wil hij meer. Aan het begin moet je daarom een beetje rustig aan doen, anders geeft hij daar teveel.”
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-14 00:00 



 
Profiel   

Echt super gaaf dat er twee nederlandse ruiters in de top 10 zijn geëindigd. Super prestatie dames. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-14 07:48 



 
Profiel   

Knap hoor! Volgens mij was het parcours om sommige stukken echt om te janken zo slecht, maar toch top dat die meiden in de top 10 geeindigd zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-14 08:37 



 
Profiel   

Waar kun je de ruiterspelen kijken? Welke zender?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-14 10:25 



 
Profiel   

annaberberxx schreef
Waar kun je de ruiterspelen kijken? Welke zender?
1

http://nos.nl/sport/livestream/stream/2283/
Is via internet er wordt geloof ik niks live uitgezonden op tv

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-14 11:54 



 
Profiel   

Goed gedaan hoor van die meiden! Er is op social media zoveel narigheid over hun etc. geschreven, dit hebben ze zo toch maar even recht kunnen zetten :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-14 15:37 



 
Profiel   

en toch, heel stiekum snap ik niet dat je in de paardensport (wat het toppunt van teamwork voor mij is) een paard op een WK onder je kont wil hebben die je nog heel niet zo lang kent. Dan is de lol er toch vanaf. Samen ergens naartoe werken is wat voor mij de sport zo bijzonder maakt.

Neemt niet weg dat het een hele knappe prestatie is. Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-14 15:43 



 
Profiel   

Ik kijk op 502.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-14 16:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen