Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[WEG] Wederom goud voor Rixt van der Horst

 
Profiel   

www.knhs.nl


De Friese Rixt van der Horst (Grou) is momenteel de meest succesvolle Nederlandse deelneemster aan de Alltech FEI World Equestrian Games, met twee individuele gouden en zilveren teammedaille. Vrijdagochtend kaapte zij nipt de gouden medaille in de Kür op muziek voor Grade II para dressuur weg voor de neus van de Canadese Lauren Barwick, die op exact 0,1 procent achterstand van Rixt eindigde. Demi Vermeulen (Zevenaar) eiste met Vaness in de Kür brons op. Mede dankzij de prestaties van Rabo Talententeam lid Rixt van der Horst klimt Nederland nu achter Groot-Brittannië op naar de tweede plaats in het medailleklassement van de Wereldruiterspelen in Frankrijk.

Bij het binnenrijden zagen de kenners al dat Rixt van der Horst niet geplaagd werd door de spanning die haar in de individuele wedstrijd parten speelden. Rixt kwam vanaf het eerste moment goed door met de beenhulpen, waardoor Uniek zeer enthousiast aan zijn proef begon en dat mooie impulsrijke beeld gedurende de gehele proef wist vast te houden. "Het losrijden duurde nu iets langer voor ik goed kon gaan zitten, maar dat komt mede omdat ik deze week iedere dag gereden heb. Dat doe ik thuis niet. Het resultaat was wel dat Uniek tijdens het losrijden al fijner liep dan gisteren. Mede daardoor had ik geen last van spanning en kon ik heel ontspannen aan mijn Kür beginnen. Natuurlijk weet je met deze sterke concurrentie niet waar je uiteindelijk uitkomt, maar het goud van gisteren heeft me vandaag enorm gestimuleerd", vertelde Rixt. De amazone wordt niet alleen door het Rabo Talententeam ondersteund, maar ook door de Foppe Foundation, die door oud-voetbaltrainer Foppe de Haan in het leven is geroepen ter ondersteuning van sporters met een beperking die topsportambitie hebben.
"Ik ben ongelooflijk blij dat ik voor allen die mij zo ondersteunen het karwei af heb kunnen maken!" aldus Rixt.

Ook Demi Vermeulen was blij met de prestatie die zij en Vaness wisten neer te zetten. "Vaness stond er heel goed aan en was vandaag totaal niet kijkerig. Daarbij is Vaness topfit en in een super vorm. Tijdens de proef kon ik alles van mijn paard vragen wat ik wilde. Er was totale controle en daarom durfde ik in draf nu iets meer te vragen dan gisteren, met brons als resultaat!" vertelde Demy, die nu naast haar zilveren teammedaille ook een bronzen individuele medaille heeft. Met deze individuele medaille hebben alle Para dressuurruiters minimaal één medaille weten te winnen op dit WK.

Uitslag WK Para-dressuur Grade II Kűr:

Goud) Rixt van der Horst (Grou) - Uniek - 76.350%
Zilver) Lauren Barwick (Can) - Off to Paris - 76.250%
Brons) Demi Vermeulen (Zevenaar) - Vaness - 71.900%
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-14 11:50 



 
Profiel   

Super gedaan meiden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-14 11:56 



 
Profiel   

Toppers!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-14 11:59 



 
Profiel   

Ik krijg zo een kippenvel als ik dit lees! Geweldig! Super gaaf, kei goed gedaan! *\o/* *\o/* *\o/* :)F :)F :)F

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-14 12:01 



 
Profiel   

De meiden hebben echt een super mooie proef neergezet! Prachtig om naar te kijken! _/-\o_ _/-\o_ Gefeliciteerd met jullie prestaties! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-14 12:04 



 
Profiel   

Wauw... gefeliciteerd!! Top prestatie van beiden!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-14 12:07 



 
Profiel   

Gefeliciteerd1 Wat gaaf dat het zo lekker gaat op de WEG :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-14 12:10 



 
Profiel   

Echt SUPER!!!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-14 12:11 



 
Profiel   

Aah top! Leuk artikel ook van Rixt in de Bit van vorige maand. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-14 12:15 



 
Profiel   

Kippenvel van de proef van Nicole! Wauw wat goed zeg!! *\o/* *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-14 12:16 



 
Profiel   

Gaaf!! Ik zag viavia al van alles op FB voorbij komen van trotse familie/vrienden, zo leuk!
Fryslan Boppe *\o/* :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-14 13:13 



 
Profiel   

Zijn deze proeven ook nog ergens terug te kijken? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-14 13:31 



 
Profiel   

Geweldig toppers dat het zijn!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-14 13:32 



 
Profiel   

Zo geweldig zeg! Nog een keer gefeliciteerd, maar dan met deze gouden plak!
Ben benieuwd naar de proef :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-14 13:34 



 

Geweldig!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-14 14:11 



 
Profiel   

Knap hoor!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-14 14:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen