Paard valt uit vrachtwagen op snelweg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YvonneV
Berichten: 8791
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 04:31

besita schreef:

deze vrachtwagen heeft een hele andere indeling als degene die hierboven staat

c_alsemgeest

Berichten: 20680
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Paard valt uit vrachtwagen op snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 04:40

Indeling kan inderdaad bij alle wagens anders zijn, ook van het zelfde type of als het er aan de buitenkant hetzelfde uit ziet.
En omdraaien kunnen ze hoor... niet een mooi rondje, maar de lucht in en met de benen klimmend langs de muur. Ik heb het helaas een keer meegemaakt en dat was in een 1 paards trailer. Het paard was blijkbaar losgeschoten van het touw en toen we veel kabaal hoorden en we stopten langs de weg keek ik opeens tegen een kont aan ipv een hoofd toen ik het voordeurtje open deed :') Paard in kwestie had trouwens niks, paard eruit, weer omgedraait en de rest van de rit ging goed. Het was normaal een hele brave merrie met vervoer.

besita
Berichten: 6803
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 07:52

yvonnedv schreef:
besita schreef:

deze vrachtwagen heeft een hele andere indeling als degene die hierboven staat

het paardengedeelte is hetzelfde ...ik heb de vrachtwagen van Z toch al genoeg op cc gezien :roll: anders zou ik de foto niet plaatsen ..lang geleden hadden ze inderdaad vrachtwagens met een andere indeling voor de paarden , zoals je in Duistland veel zag van Bockman vrachtwagens ( meer aparte boxen voor hengsten
maar dat is in de nieuwe stx vrachtwagen van Zangersheide niet het geval ...

manonutjuh

Berichten: 3012
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Paard valt uit vrachtwagen op snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 08:31

Ik heb een x een tinker in een tweepaards trailer gehad. In het begin iets onrustig, verder niks gehoord. Toen we op de bestemming aankwamen stond ie achterstevoren.

ikkebenhier
Berichten: 1241
Geregistreerd: 04-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:36

besita schreef:
het is met de vrachtwagen van de foto gebeurd en daar is links geen deurtje :n


Ik dacht op 1 van de filmpjes van de nieuwssites gezien te hebben dat de vrachtwagen 2 zijladers had. En dat heeft deze niet... Dus ik denk dat het niet deze vrachtwagen was.;

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Paard valt uit vrachtwagen op snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:41

Dat is bij ons in de buurt gebeurd en dat met die prachtige mooie vrachtwagen.
Geen idee hoe het heeft kunnen gebeuren.
De paarden hebben hun reis vervolgd op dezelfde vrachtwagen dus er lijkt me niks kapot te zijn gegaan.
Enkel het gewonden paard is apart in een trailer afgevoerd.

Dit is wat zangersheide zelf schrijft: http://www.zangersheide.com/nl/nieuws/487

besita
Berichten: 6803
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 17:32

ikkebenhier schreef:
besita schreef:
het is met de vrachtwagen van de foto gebeurd en daar is links geen deurtje :n


Ik dacht op 1 van de filmpjes van de nieuwssites gezien te hebben dat de vrachtwagen 2 zijladers had. En dat heeft deze niet... Dus ik denk dat het niet deze vrachtwagen was.;

1 achterlader , 1 zijlader en direct naast de zijlader een deurtje naar de mobilhome
is toch niet zo moeilijk om de vrachtwagen in beide filmpjes te herkennen met de foto??
Dit is hun allerlaatste aanwinst

Mariloulou
Berichten: 250
Geregistreerd: 15-07-12

Re: Paard valt uit vrachtwagen op snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 08:06

Wat maakt het uit wat voor vrachtwagen de paarden op stonden? Moeten we daarover hier gaan discussiƫren?
Het is gewoon een bizar ongeluk geweest, en tenzij je naast de chauffeur op het scherm van de camera in het paarden deel zat te kijken zullen we nooit weten wat er precies is gebeurd.
Paarden kunnen gekke dingen doen. Ken zelfs een verhaal van een hengst die over het schot tussen boxen is geklommen om bij een merrie te kunnen komen, stomme beest had nog nooit interesse gehad voor de dames en nu ineens wel.

Gelukkig gaat het goed met deze paarden, en denk niet dat de twee ruzie makers ooit weer naast elkaar worden geladen :P