Nicole den Dulk met Wallace wederom brons op WEG

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Nicole den Dulk met Wallace wederom brons op WEG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 22:12

www.knhs.nl



Met een uiterst gedurfd gereden rit pakte Nicole den Dulk met Wallace in het WK Para Dressuur op de Alltech FEI World Equestrian Games Grade Ib de bronzen medaille. "Ik had gehoopt dat ik mij voor de Kűr zou weten te plaatsen, dus op een plek bij de eerste zeven. Nu ga ik naar huis met twee bronzen medailles. Ik ben ongelooflijk gelukkig en tevreden, want hier had ik zeker niet op gerekend", aldus een breed lachende Nicole.

De amazone begon gedurfd met een drafreprise, waarin Wallace zijn beste beentje voorzette. Er was impuls er was lef en het totale beeld was dat van de happy athlete. "Dit was de tweede Kür met Wallace en dit wat we lieten zien is op dit moment het maximale. Ik heb Wallace nog niet zo lang, maar dit is mijn paard voor de toekomst richting EK volgend jaar en richting de Paralympics in 2016. Ik merk dat er nog heel veel rek in zit. Ik ben misschien wel het meest blij voor bondscoach Joyce Heuitink, want die heeft best een risico genomen om mij als individuele combinatie mee te nemen naar dit WK, en daarom ben ik blij dat ik mijn uitverkiezing zo heb kunnen waarmaken", vertelde Nicolle, die er met nadruk op wees dat de Kűr muziek door Jeannette Haazen was gecombineerd. "Deze Kür heeft sprankelende tonen die heel blij en vrolijk klinken en ik rijd hem graag. Het mooiste is dat ik sinds het NK in Hoofddorp weer progressie heb weten te boeken en dat is nog maar kort geleden, dus laten we eens afwachten waar we volgend jaar staan!".

Het goud ging naar de briljante Brit Lee Pearson met Zion, voor de Oostenrijker Pepo Puch met Fine Feeling.

Uitslag WK Para Dressuur Grade 1b Kűr:

Goud) Lee Pearson (Eng) - Zion - 80.050%
Zilver) Pepo Puch (Oos) - Fine Feeling S - 78.000%
Brons) - Nicole den Dulk (Elen) - Wallace - 75.150%

Sharon_Jims

Berichten: 3451
Geregistreerd: 05-10-06
Woonplaats: Goor

Re: Nicole den Dulk met Wallace wederom brons op WEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:18

Dit was echt een SUPER proef! Gefeliciteerd met je bronzen plak! Was echt genieten!!

imposantje

Berichten: 1776
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: Ergens in Noord-Brabant

Re: Nicole den Dulk met Wallace wederom brons op WEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 00:45

Geweldig!! Is deze kur ergens terug te zien?

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:20

Goed gedaan Nicole! Ik heb al de eer gehad haar samen met fifty op de foto te zetten tijdens een clinic op mijn stal! Foto haalde zelfs de plaatselijke krant. Wat een geweldige vrouw en super trainers heeft ze! (nu baal ik nog meer dat chris en jeanette haazen hun stal destijds verkocht hebben... Had anders les van ze gehad..)

Nicole, toppie!