[WEG] Blog: Bussie komt zo.. bussie komt zo..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

[WEG] Blog: Bussie komt zo.. bussie komt zo..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 00:21

* http://www.bokt.nl


Afbeelding
Freddie a.k.a. Norman zat zelfs in het juryhok.
De Kür op Muziek voor de dressuur begon vanmiddag om 13.35 uur. Voor ons een mooi moment om in de ochtend The Games Village te bezoeken. Dit is op zo'n 20 minuten lopen lopen van het Ornanostadion. Omdat wij daar geen parkeerkaart voor hadden, besloten we om onze auto bij het Ornanostadion te zetten en vandaar uit met de bus naar The Games Village te rijden. Deze bussen zijn er voor media, accrédités en voor 'public' en zouden elke 15 minuten moeten rijden.. Op papier.. De eerste (public) bus die voorbij kwam zat stampvol en reed door. De volgende bus (public) was met een beetje proppen wel te doen. What are the odds. Kom je nog een bekende tegen ook :D Bij The Games Village werden we er uitgespuugd. Dit ging om 11.00 uur open en er zijn twee ingangen. Bij ingang B stonden twee dikke rijen met mensen te wachten om naar binnen te mogen. Als je een ticket hebt is het gratis en zonder ticket betaal je vijf euro. Maar er is ook een ingang A. Om de hoek bij ingang B en hooguit 200 meter lopen. En wat daar voor een megarij stond... Ongeveer vijf hele mensjes :D . Gelijk doorlopen dus.

We hebben eerst onze eigen Freddie's gekocht. We kwamen ook nog laarzen tegen met een panterprint.. Nog wat caps van dik 800 euro bewonderd.. En dan lonkt die 20 procent perskortingsbon enorm.. :j :j maar we hebben 't toch maar niet gedaan. :n Bij de FEI-stand kwamen we het nieuwe wonderpaard van Charlotte Dujardin tegen: Boktilas! Die gaat in Rio hoge ogen gooien.. zeker te weten :j We kwamen een stand tegen waarbij het blijkbaar niet uitmaakt wat je paard mankeert, zij hebben de spullen om 'm op te lappen. Van cooling pad tot zuurstofmaster.. Verderop stond een showjumpingsimulator. Dat is een paard waar je op kunt zitten en waar je op kunt leren rijden, zonder gelijk op een echt wiebelig paard te zitten. Ze hebben verschillende versies; polo, race, dressuur en springen. We kregen een demonstratie te zien met het springpaard. Via drukpunten in de mond en onder het zadel valt precies uit te lezen of een ruiter met een bepaalde hand meer druk heeft en of hij of zij scheef zit in het zadel. Volgens de man hebben ze er in Nederland al zes verkocht. Het bedrijf is Brits en daar hadden ze er meer verkocht. Voornamelijk aan maneges waar beperkt valide mensen kunnen lessen, maar ook voor clinic's en op diverse grote stallen worden ze gebruikt. Verder zei de man dat ze het paard zodanig hadden ontworpen dat hij ook ruiters eraf kon gooien, maar deze functie hebben ze uit voorzorg toch maar niet verder ontwikkeld :D
Afbeelding
Voor wie van exclusieve laarzen houdt...

Na deze demonstratie werd er langzaam tijd om terug richting de bus te gaan. We hadden het zo uitgekiend dat we hooguit 30 minuten moesten wachten. Als ze toch om de 15 minuten rijden kun je er namelijk net een missen. Focussed had echter een beetje honger en besloot een hotdog te nemen. Het is jammer dat ze daar geen foto van heeft genomen (alhoewel dat op dat moment ook niet echt verstandig was, maar daar komen we zo op <<) ) . In plaats van een klein zacht puntje, pakte de vrouw een flink stuk stokbrood, sneed deze open om mosterd en ketchup er in te doen. Veeel ketchup! En daar kwam de worst. Hoppa! Eet smakelijk. Dat ging goed, maar veel saus in een hard broodje komt er op een gegeven moment uit.. De ketchup vestigde zich op broek, handen een kloddertje op de camera en een kloddertje op de mouw.. Maar daar kwamen we pas achter toen we met 200 andere mensen op de bus stonden te wachten en een vrouw voor ons opeens ketchup op d'r bovenarm had, die het op haar beurt weer tegen de witte mouw van haar vriendin smeerde. Ik geloof dat deze dames minstens vijf minuten hebben gespendeerd aan het praten over het wegvegen van de ketchupvlek op de bovenarm versus de witte mouw.. Nou ja wit := := O:)

En daar sta je dan met 200 man te wachten op een bus.. Na 15 minuten nog geen bus.. na 20 minuten nog geen bus.. na 25 minuten nog geen bus. Eén publicbus, maar die zat al aardig vol en kon slechts 20 man extra meenemen. De menigte die op de bus stond te wachten zwol aan en tja.. we wilden wel graag ruim voor 13.35 uur in het stadion zijn. Na 30 minuten nog steeds géén mediabus gezien en ook géén publicbus zijn we maar gaan lopen. De rij wachtende mensen was inmiddels tot megaproporties gezwollen.. En in die circa 15 tot 20 minuten lopen richting het stadion ook geen mediabus voorbij zien rijden. Wat ons betreft erg slecht geregeld. Media die geen parkeerkaart hebben, zijn afhankelijk van deze bussen en dan heb je een groot probleem! Gelukkig kwamen we op tijd aan en kon het laatste feestje beginnen. Het zonnetje scheen en het stadion zat gelukkig veel voller dan bij de Special en bij de Grand-Prix landenwedstrijd. We begonnen met een minuut stilte vanwege het overlijden van de Franse ruiter en trainer Patrick Le Rolland. Daarna wordt het publiek opgewarmd en kon het beginnen. Acht ruiters voor de pauze en zeven erna.
Afbeelding
Een zuurstofmasker voor je paard

De score van Nathalie zu Sayn-Wittgenstein kwam veel te vroeg op het scorebord, wat aan gaf dat ze slechts 54 procent kreeg. Het publiek joelde en de omroeper haastte zich om te zeggen dat er nog een score van een jurylid bij opgeteld moest worden :D Het niveau werd hoger en hoger en het werd spannender en spannender. De Duitse Helen Langehanenberg knalt in de ring gelijk richting 88,286 procent. En toen moesten Charlotte Dujardin en Adelinde Cornelissen nog komen. De Kür van Charlotte was nagenoeg perfect.. Zenuwslopend zit je te wachten op de uitslag.. Immers kun je bij een Kür niet live meekijken. Adelinde was al in de ring toen de score van Charlotte bekend werd gemaakt: 92,196 procent!! Adelinde reed onverstoord door.. Ze kreeg deze maal ruim voldoende tijd voor de bel ging en ze ging ervoor. En ook dan brrr.. wachten wachten tot die score kwam.. En toen.. 85,679 procent! De derde plek! Woei! Eindelijk... Na de medailleceremonie, wat gewoon echt elke keer weer voor dikke kriebels zorgt, pak je je spullen in en haast je je naar de persconferentie. Weer drie dames op het podium, maar deze keer met drie nationaliteiten. Met kriebels vraag je daarna of je nog even op de foto mag en je scoort twee handtekeningen.

En dan is het nu over en uit.. We gaan naar huis ;( Het zijn lange, zeer lange dagen, maar op de een of andere manier krijg je er ook energie van. En met die energie sluit ik deze laatste blog af.. Het is voor ons.. voor nu over.. Morgen rijden we in circa zes uur weer terug richting Nederland. De een begint volgende week met haar studie, de ander heeft nog twee weken vakantie die besteed gaat worden aan de afgelopen week ernstig verwaarloosde thuisblijver.. :(:)
Afbeelding
Boktilas

De laatste zin.. De laatste letters... Het was leuk, het was tof.. Jullie, de lezers bedankt voor het volgen van onze avonturen. Het was gezellig, het was leuk. Wij hebben genoten en hopelijk jullie ook. Het WEG-feestje gaat nog even door. Maar voor de dressuur is het over. Tot weerziens Charlotte, Adelinde, Hans Peter, Diederik, Edward, Freddie, Valegro, Parzival, Voice en Arlando!

De eerste foto's: [VN] [WEG] De eerste foto's! *Update*
En nog meer foto's: [EV-ITP] Fotoverslag van de eerste dag Wereld Ruiterspelen dressuur
Foto's dag twee: [EV-ITP] De tweede dag op de Wereldruiterspelen: Fotoverslag
Foto's dag drie: [EV-ITP] En ook de woensdag in beeld: Wereld Ruiterspelen 2014
Behind the scenes: [EV-ITP] Extra "behind the scenes" materiaal van de WEG 2014
Foto's dag vier: [EV-ITP] [FOTO] De laatste dag: Impressie van de kür op muziek - WEG

Allerhande informatie vind je in dit artikel
[VN] [WEG] Waarheen leidt de WEG?

Blog's:
[VN] Blog WEG: T-minus 36 hours and counting..
[VN] [WEG] De nieuwsredactie is gearriveerd in Normandië..!
[VN] [WEG] Blog: Regen, regen, regen, regen en.. brr regen..
[VN] [WEG] Blog: Spanning en zzzzz.. euh... sensatie
[VN] [WEG] Blog: Spannend tot de laatste lijn!
[VN] [WEG] Blog: Ode aan de 'man met het witte haar'

Lees ook:
[VN] [WEG] Eerste dressuursessie van dag 1 zit erop
[VN] [WEG] Dressuur dag 1: quotes, terugblikken, video's en meer
[VN] [WEG] Samenvattingen van dag 2 Grand Prix
[VN] [WEG] Eerste dressuursessie van dag 2 zit erop [video's]
[VN] [WEG] Nederland naar brons 'dankzij' Charlotte Dujardin
[VN] [WEG] En dan nu officieel: Nederland naar brons!
[VN] [WEG] Terugblik op de tweede Grand Prix dag: Nederland brons
[VN] [WEG] Halverwege de Special Diederik aan kop
[VN] [WEG] Geen Nederlanders op het podium in de Special
[VN] [WEG] De Grand Prix Special was speciaal [video's]
[VN] [WEG] Charlotte Dujardin "Ik ga maar met pensioen" [video's]

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [WEG] Blog: Bussie komt zo.. bussie komt zo..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 00:33

Sam, wat een leuk verslag weer! Hartelijk bedankt voor alle alle leuke en live verslagen die je voor ons getypt hebt! wat zal het een werk geweest zijn! :D maar ik heb echt genoten ervan!

Dank Jullie wel :D

R12312
Berichten: 2506
Geregistreerd: 13-12-13

Re: [WEG] Blog: Bussie komt zo.. bussie komt zo..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 01:15

Maar Sammie, wie gaat er van het springen verslag uit brengen?

MisterEd

Berichten: 15
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [WEG] Blog: Bussie komt zo.. bussie komt zo..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 07:40

Wat een super gaaf verslag, alsof we er zelf bij zijn :) nu weet ik volgende week met het springen wat ik wel en niet moet doen!

Maar mag ik even een kleine opmerking maken over dat zuurstofmasker... Het is een Flexineb, een vernevelapparaat voor medicatie of zoutoplossing! Speciaal voor paarden met (chronische) luchtwegproblemen. Sorry voor de opmerking, maar ik ben de sales agent voor Flexineb in Nederland en dit moest me toch even van het hart ;)

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 08:43

Je kan echt heel leuk schrijven!
Fijne terugreis en bedankt! :j

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: [WEG] Blog: Bussie komt zo.. bussie komt zo..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 09:05

Lipica heeft ook wel laarzen met panterprint, iets goedkoper :D

Leuk verslag weer, bedankt

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: [WEG] Blog: Bussie komt zo.. bussie komt zo..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 09:15

Leuk verslag weer, je schrijft echt heel boeiend!
Bedankt voor het schrijven van alle verslagen e.d., super!
Goede reis terug :)

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: [WEG] Blog: Bussie komt zo.. bussie komt zo..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 10:10

Dank jullie wel voor de leuke verslagen enz

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 14:01

leuk gedaan hoor!

Dapnik

Berichten: 3227
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: Julianadorp [NH]

Re: [WEG] Blog: Bussie komt zo.. bussie komt zo..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:11

Haha volgens mij heb ik nog achter jullie gestaan bij de bushalte richting het stadion, ik zag een bokt vest om iemands middel hangen. Wij zijn uiteindelijk ook maar gaan lopen en net op tijd aangekomen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 21:07

R12312 schreef:
Maar Sammie, wie gaat er van het springen verslag uit brengen?

Mijn collega's gaan hier ongetwijfeld voor zorgen :j En heul misschien dat ik een stiekem dagje zelf niet laten kan. :D


Dapnik schreef:
Haha volgens mij heb ik nog achter jullie gestaan bij de bushalte richting het stadion, ik zag een bokt vest om iemands middel hangen. Wij zijn uiteindelijk ook maar gaan lopen en net op tijd aangekomen.

Dat zou heel goed kunnen :j Heb her en der zeker Nederlands bij de bushalte gehoord :D

En verder iedereen bedankt voor de complimenten :D