Grand Prix-ruiter Markus Gribbe gaat naar België

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liesd
Berichten: 3879
Geregistreerd: 04-07-11

Grand Prix-ruiter Markus Gribbe gaat naar België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 11:10

www.eurodressage.com / bokt.nl


De Duitse Grand Prix-ruiter Markus Gribbe keert terug naar Europa, nadat hij twee jaar heeft doorgebracht aan de Amerikaanse Westkust. Hij wordt hoofddressuurtrainer op de Belgische tak van Platinum Stables. Gribbe verhuist naar het Belgische Weelde en start in de loop van september met zijn nieuwe job.

De eigenaren van Platinum Stables, het Singaporese koppel Titan en Shirley Wilaras hebben recent een groot hippisch centrum in het Nederlandse Riel gekocht. Daar staan hun veulens, merries, jonge paarden, hengsten en getrainde dressuurpaarden (samen meer dan honderd paarden) gestald. In samenwerking met Erwin Samuels van IPS Horse Group, heeft Platinum Stables zich recent ook uitgebreid naar België. De Nederlandse stal is het internationale dressuurcentrum, terwijl de Belgische stal fungeert als Europees dekstation en aanvullend trainingscentrum.

Markus Gribbe werd in 2011 Duits reservedressuurkampioen. Van april 2011 tot november 2012 was hij technisch directeur dressuur voor Canada. Hij bracht het Canadese dressuurteam naar de Olympische Spelen in Londen in 2012. Gribbe brengt twee van zijn paarden mee naar België: de zesjarige Oldenburgerruin Sanc Royal (v. San Amour) en Quax (v. Quaterback). Hij kan terugblikken op een indrukwekkende dressuurcarrière. Gribbe werkte op bekende stallen. Hij hoopt om zijn nationale en internationale wedstrijdcarrière in Europa opnieuw op te pikken, met zijn eigen paarden en de Platinumpaarden.

"Ik ben erg opgetogen met deze unieke kans om voor Platinum Stables te werken," zegt Gribbe. "Ik zal hun paarden eerst leren kennen en dan de ruiters uit het team koppelen aan de juiste paarden. Dat zal niet al te moeilijk zijn, Platinum Stables heeft immers een aantal topruiters in huis. Ik zal de huidige combinaties die goed werken niet uit elkaar halen."

Op dit moment is Grand Prix-ruiter Tommie Visser hoofdinstructeur op Platinum Stables. Voormalige Young Riders Robin Beekink en Michelle van Lanen zijn er assistent-trainer. "Het doel is om ruiters en paarden op Platinum Stables te ondersteunen, te trainen en te helpen, met een bijzondere focus op het coachen van Aziatische ruiters die voor het komende wedstrijdseizoen naar Europa komen. Ik zal ook assisteren bij het scouten van de juiste paarden voor de Aziatische markt. Platinum Stables wil de beste verbinding zijn tussen Azië en Europa op het vlak van dressuurpaarden."

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Grand Prix-ruiter Markus Gribbe gaat naar België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 23:43

Gaat ie nu Tommie Visser vervangen of begrijp ik het verkeerd?