Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 77 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wederom paard mishandeld in Amersfoort

 
Profiel   

http://www.dichtbij.nl / http://www.bokt.nl
Ingezonden door Lauke


In een weiland langs de Hogeweg in Amersfoort is afgelopen maandagmiddag een paard mishandeld. De eigenaresse ontdekte de mishandeling maandagmiddag rond 17.00 uur. Uit onderzoek bleek dat de mishandeling moet hebben plaatsgevonden tussen 15.00 en 16.30 uur. De merrie is met een scherp voorwerp in haar achterlijf gestoken en moest ter plaatse door een dierenarts aan haar verwondingen worden behandeld. Waarschijnlijk is de verdachte vanaf het fietspad aan het Bloeidaalpad bij het paard gekomen.

De dierenpolitie, Landelijke Eenheid en recherche zijn een onderzoek naar het incident gestart. Zij sluiten niet uit dat er een relatie bestaat met de eerdere mishandelingen van paarden die hebben plaatsgevonden in Soest, Bunschoten en Hoevelaken. "Vooral het incident in Hoevelaken heeft grote gelijkenissen met deze mishandeling. Beiden vonden op klaarlichte dag plaats en niet ver van elkaar plaats'', zegt Hans Meuleman, woordvoerder bij de politie Midden Nederland.

De politie is op zoek naar mogelijke getuigen en verzoekt personen die meer over de mishandeling weten contact met de politie op te nemen via 0900-8844. Anoniem melden kan via Meld misdaad Anoniem op het telefoonnummer 0800-7000.

Gerelateerd nieuws:

[VN] Omgeving Amersfoort vreest voor paardenbeul
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-14 17:27 



 
Profiel   

Verschrikkelijk! De politie hier neemt het erg sirieus

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-14 17:43 



 
Profiel   

Vreselijk! is al de zoveelste keer ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-14 17:44 



 
Profiel   

He bah.. en zo dichtbij
Zou één gek anderen op hetzelfde idee gebracht hebben? Het is door het hele land en in zo'n korte tijd achter elkaar. Bovendien springt Amersfoort er wel uit.
Hoop echt dat deze persoon héél snel gevonden wordt! Ieder paard is er een teveel...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-14 17:52 



 
Profiel   

ah hadden ze maar camera's daar hangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-14 17:55 



 
Profiel   

:n verschrikkelijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-14 17:56 



 
Profiel   

Wat een vreselijk nieuws -:(- !! Hoop nu echt dat er getuigen zijn met informatie waarmee de politie de dader eindelijk te pakken krijgt! Erg eng ook, super dichtbij ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-14 18:00 



 
Profiel   

Te triest voor woorden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-14 18:06 



 
Profiel   

Alweer het zoveelste misselijkmakende bericht.
Hoop echt dat deze mafkees een verkeerd persoon of paard treft, want als de politie hem/haar pakt staan ze toch in no time weer buiten.
Ik bied me aan om deze persoon zelf even te bewerken met een scherp voorwerp.

Verrekte #$&(**%

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-14 18:08 



 
Profiel   

JorisDy schreef
Verschrikkelijk! De politie hier neemt het erg sirieus

Dat betwijfel ik.
Vorige week ook een paard mishandeld in hoevelaken. Ik was toevallig op dat moment op die stal.
Onderzoek is gister pas van start gegaan en ze weten werkelijkwaar bijna niks. Blijkbaar moeten er eerst meer slachtoffers vallen. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-14 18:09 



 
Profiel   

Wow.. ik ben echt bang dat nu dan ook iets gebeurt met de stal waar ik vaak kom nu -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-14 18:15 



 
Profiel   

Vreselijk. Jij bent goed voor je dieren en een ander jaagt je de kosten in en verpest je paard.
Ik hoop echt dat hij een keer de verkeerde treft, die eventueel een flinke waakhond op zijn terrein heeft lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-14 18:21 



 
Profiel   

dream_lot schreef
ah hadden ze maar camera's daar hangen.

Ze hebben beelden van de mensen die paarden mishandeld en 'live' beelden van dat een paard mishandeld wordt. Heb toevallig de beelden van die mannen op me telefoon staan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-14 18:24 



 
Profiel   

WillBokkers schreef
dream_lot schreef
ah hadden ze maar camera's daar hangen.

Ze hebben beelden van de mensen die paarden mishandeld en 'live' beelden van dat een paard mishandeld wordt. Heb toevallig de beelden van die mannen op me telefoon staan..


Ze staan inderdaad ook op Facebook en andere social media

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-14 18:25 



 

WillBokkers schreef
dream_lot schreef
ah hadden ze maar camera's daar hangen.

Ze hebben beelden van de mensen die paarden mishandeld en 'live' beelden van dat een paard mishandeld wordt. Heb toevallig de beelden van die mannen op me telefoon staan..
Waar zijn die Live-beelden ergens te vinden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-14 18:26 



 
Profiel   

Beelden en foto,s gaan idd al rond op facebook enz

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-14 18:31 



 
Profiel   

Maar dat is in Duitsland, dat is namelijk een kennis van een vriendin waar dat gebeurt is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-14 18:35 



 
Profiel   

Pfff het lijkt wel een hype ofzo, vroeger als ik een bericht zag over een mishandeld paard klikte ik het meteen geschrokken aan, nu lijkt het wel normaal..
Wordt de hoogste tijd dat ze die persoon of personen eens pakken en een flinke zware straf geven, het liefst zoiets als zij bij de paarden hebben gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-14 18:38 



 
Profiel   

[/quote]
Ze hebben beelden van de mensen die paarden mishandeld en 'live' beelden van dat een paard mishandeld wordt. Heb toevallig de beelden van die mannen op me telefoon staan..[/quote]Waar zijn die Live-beelden ergens te vinden?[/quote]
Ik kreeg ze doorgestuurd van een vriendin.
Ik wil de foto's wel in dit toppic plaatsen?
Is dat toegestaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-14 18:44 



 
Profiel   

Hoorde hier vandaag wel iets wat toch wel van heel veel waarde is.
Weet alleen niet of het slim is om deze info zomaar openbaar op internet rond te strooien aangezien je immers nooit weet wie er mee lezen en zou zonde zijn als ze gewaarschuwd raken en zich ontdoen van hetgene waar naar uitgekeken wordt op dit moment.
Ik zal eens navragen of deze informatie openbaar op een forum mag zodat iedereen bij ons in de buurt er naar uit kan kijken.
Zelf denk ik dat de mensen hier uit de buurt het wel al zullen weten aangezien het een dorp is en blijft en van mond op mond gaat hier toch wel heel snel ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-14 18:47 



 

Je moet ze eerst uploaden.
Bijvoorbeeld bij www.tinypic.com

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-14 18:50 



 
Profiel   

KoudbloedKim schreef
Je moet ze eerst uploaden.
Bijvoorbeeld bij http://www.tinypic.com

Ga ik nu dan even doen! dankje

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-14 18:51 



 
Profiel   

ajesca123 schreef
Hoorde hier vandaag wel iets wat toch wel van heel veel waarde is.
Weet alleen niet of het slim is om deze info zomaar openbaar op internet rond te strooien aangezien je immers nooit weet wie er mee lezen en zou zonde zijn als ze gewaarschuwd raken en zich ontdoen van hetgene waar naar uitgekeken wordt op dit moment.
Ik zal eens navragen of deze informatie openbaar op een forum mag zodat iedereen bij ons in de buurt er naar uit kan kijken.
Zelf denk ik dat de mensen hier uit de buurt het wel al zullen weten aangezien het een dorp is en blijft en van mond op mond gaat hier toch wel heel snel ;)

Ik hoorde van de week dat op foto's die aan de binnenkant van de merrie die hier in de buurt is mishandeld 'boter-kaas en eieren' te zien was..
Dat ze dat in de binnenkant van het paard 'gespeeld' hadden..
Geen flauw idee of het waar is er gaan zo veel geruchten rond -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-14 19:05 



 
Profiel   

Nou dat is het inderdaad ook een beetje.
We moeten heel erg opletten dat er geen verkeerde info rondgestuurd wordt vandaar dat ik het eerst na ga vragen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-14 19:12 



 
Profiel   

Die foto's zouden op geenstijl.nl moeten staan, dan hebben ze deze gek binnen een dag gevonden..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-14 19:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 77 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen