Horse Event in 2015 naar Ermelo

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kermis
Berichten: 1444
Geregistreerd: 28-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 18:11

Ik vind het wel fijn dat het dichter komt. Scheelt voor mij toch bijna 50 minuten.
Al maakt het me uiteindelijk niet zo heel veel uit, die ene dag in het jaar is wel te doen :)
Vorig jaar met de auto, dit jaar met de trein geweest.

Tazzey
Berichten: 9523
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Horse Event in 2015 naar Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:08

Ik hoop dat ik volgend jaar ook kan gaan. Ik hoop alleen dat ze er wel iets vernieuwing in gaan brengen. En ik hoop toch van harte dat die Britt thuis blijft...

Meraki

Berichten: 5914
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Twente

Re: Horse Event in 2015 naar Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:09

Zo :') van 2,5 uur rijden naar 50 minuten _O-

zippora
Berichten: 722
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Prov. Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:48

RuthenRoos schreef:
zippora schreef:
Hoezo centraler??? voor Noord-Nederland misschien.
Maar je hebt ook nog zoiets als zuid-Nederland.

Voor mensen uit Zeeland was Deurne al een eind rijden, Ermelo is nog veel verder weg. :(



Provincie Groningen-Deurne 3 uur
Middelburg-Ermelo 2,17 u

Middelburg-Deurne 2u.


Is dat zo?? Dacht altijd dat Ermelo bij Drenthe lag :o , en daarnaartoe doe ik toch zeker 3-4 uur. Ben ik zeker provinicies door elkaar aan het halen :=

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Horse Event in 2015 naar Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:53

Voor mij halveert de reistijd ook, heulemaal niet erg!
Van 1,5-2 uur naar 45 min :D

Mizora

Berichten: 18134
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:57

Het ligt in Gelderland, linksmidden tegen de bovenkant van Utrecht en de onderkant van Flevoland aan. Vanuit Hellevoetsluis (in de buurt van Zeeland, maar nog Zuid-Holland) is het ook even ver.

_Tarzan

Berichten: 11234
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Horse Event in 2015 naar Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:00

Jammer dat het 'verhuisd' naar Ermelo, zo zal ik er nooit meer heen gaan, veels te ver weg voor ons Zuiderlingen!

ingvdh

Berichten: 6383
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:32

_Tarzan schreef:
Jammer dat het 'verhuisd' naar Ermelo, zo zal ik er nooit meer heen gaan, veels te ver weg voor ons Zuiderlingen!


Mensen uit Groningen/Friesland kwamen ook naar Deurne toe, waarom kunnen Limburgers niet naar Ermelo toe? Ik denk dat het verder is om vanuit Friesland naar Deurne te rijden dan uit Maastricht naar Ermelo.

Anoniem

Re: Horse Event in 2015 naar Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:48

Valkenburg is 2u16 min naar Ermelo , Heerenveen is 2u10 min naar deurne. Beetje stomme reactie eigenlijk , de friezen reden ook vaak gewooon naar deurne.. Ik moest met de trein en dat was anders 3u45min ..

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:52

Zo das heel erg dichtbij nu voor mij. ;)

CarinaR

Berichten: 11955
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Horse Event in 2015 naar Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:54

Wat een gezeur weer.
Wees blij dat er uitgekeken is naar een andere/nieuwe locatie.
Ze hadden voor t zelfde geld ineeens geen locatie en dan heb je helemaal geen HE meer.

PBA_
Berichten: 8120
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Horse Event in 2015 naar Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:06

Dat ik heel blij ben dat het dichtbij is betekend niet dat ik voorheen niet ging. Was een flink eind rijden maar goed, daar stel je je op in en klaar. Vind het raar als de zuiderlingen ineens niet gaan terwijl de andere dat wel deden.

_Tarzan

Berichten: 11234
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 16:12

ingvdh schreef:
_Tarzan schreef:
Jammer dat het 'verhuisd' naar Ermelo, zo zal ik er nooit meer heen gaan, veels te ver weg voor ons Zuiderlingen!


Mensen uit Groningen/Friesland kwamen ook naar Deurne toe, waarom kunnen Limburgers niet naar Ermelo toe? Ik denk dat het verder is om vanuit Friesland naar Deurne te rijden dan uit Maastricht naar Ermelo.

Omdat ik echt geen 2,5 uur ga rijden voor een paarden evenement :+
Ik vind HE best leuk maar niet leuk genoeg om er zo ver en lang voor te reizen...

Dan wacht ik liever een paar maandjes en ga ik naar Jumping Indoor Maastricht ;)

Dat er Friezen en Groningers zijn die wel zo lang reden naar Deurne is hun eigen keuze, zou ik dus echt niet doen.

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Re: Horse Event in 2015 naar Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 16:49

Friezen en Groningers zijn over het algemeen sowieso gewend dat ze overal verder voor moeten rijden. Veel evenementen zijn vaak in het westen of in het zuiden. Zelf bezoek ik vaak hondenshows, echt zooo vaak ver weg. En dan woon ik in Overijssel, minder erg dan Friesland en Groningen :j

xPabloBokt

Berichten: 9502
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 16:53

Voor mij helaas een uur extra reistijd met de auto -O- maar denk wel dat dit terrein veel meer mogelijkheden biedt voor HE!

_Tarzan

Berichten: 11234
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:46

Thesserd schreef:
Friezen en Groningers zijn over het algemeen sowieso gewend dat ze overal verder voor moeten rijden. Veel evenementen zijn vaak in het westen of in het zuiden. Zelf bezoek ik vaak hondenshows, echt zooo vaak ver weg. En dan woon ik in Overijssel, minder erg dan Friesland en Groningen :j

Nee wij zuid-Limburgers zijn dit niet gewend.... Voor ons is ook alles ver weg, maargoed.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78597
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 19:02

Qua locatie ligt het inderdaad mooi centraal nu. Wat me alleen opvalt is dat iedereen alleen maar reageert met "nu kom ik wel" of een "nu ga ik niet meer" puur vanwege de reistijden. Maar is er dan ook niemand die zich afvraagt wat er met de Hippiades gaat gebeuren? De aangespannen sport heeft jarenlang op een woensdag moeten rijden omdat er geen weekend vrij was, dit jaar mochten de hackney's op de menhippiade meedoen op zaterdag, maar de tuigpaarden en friezen hebben hun eigen hippiade moeten organiseren. Omdat er geen plaats is op het KNHS centrum in september. Wel hebben ze al jarenlang plaats voor de sportdag van het New Forest stamboek op de laatste zaterdag van september. Nu blijft het dus hetzelfde weekend, en is er dus nog minder plaats. Wat moet er nog meer gaan wijken?
Commerciƫle evenementen zijn belangrijker dan de KNHS kampioenschappen voor de eigen leden?

CaVaLaPhoto

Berichten: 1618
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Heythuysen

Re: Horse Event in 2015 naar Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 19:12

Ik baal er stiekem wel een beetje van. Deurne was voor mij een half uurtje rijden. 1x aantal jaar geleden kunnen gaan, daarna nooit kunnen gaan ivm tijdgebrek net dat weekend, of net geen geld dat weekend. Dit jaar wel kunnen gaan mede dankzij gewonnen kaartje. Maar moest (helaas) ook babysitten op 2 10-jarige penny's. Dus niets gezien wat ik graag wilde zien. Opzich wel fijne dag gehad, maar had nog leuker kunnen zijn voor mij. De meiden hebben zich uitstekend vermaakt, daar niet van.
Maar wie weet komt er nog wel een keer dat ik met iemand mee kan rijden. Snap ook wel dat zo'n groot evenement liever zekerheid heeft wat locatie betreft dan dat ze afwachten wat met het terrein van Deurne gaat gebeuren en straks misschien last minute iets anders moeten zoeken.

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:12

_Tarzan schreef:
Thesserd schreef:
Friezen en Groningers zijn over het algemeen sowieso gewend dat ze overal verder voor moeten rijden. Veel evenementen zijn vaak in het westen of in het zuiden. Zelf bezoek ik vaak hondenshows, echt zooo vaak ver weg. En dan woon ik in Overijssel, minder erg dan Friesland en Groningen :j

Nee wij zuid-Limburgers zijn dit niet gewend.... Voor ons is ook alles ver weg, maargoed.


Zuid-Limburgers inderdaad ook. Wat betreft hondenshows weer weer niet trouwens, dan is Zuid-Limburg eigenlijk wel centraal, ook als je shows in belgie, luxemburg en duitsland wil bezoeken :+ maar daar heb jij niet zo veel aan haha.

Met mijn post doelde ik overigens meer op de brabanders :')

_Tarzan

Berichten: 11234
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Horse Event in 2015 naar Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:46

Thesserd, oke sorry dan heb ik je niet goed begrepen, excuses ;)
Met hondenshows heb ik inderdaad niet zo veel dus geen ervaring mee haha!

Maar Deurne is van hieruit ook al een uur dus dat vond ik al ver genoeg :)

NdV74
Berichten: 3466
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: Horse Event in 2015 naar Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:04

De reistijd boeit me niet zoveel. Dichtbij is fijn maar niet doorslaggevend of ik wel/niet ga.
Daarnaast vind ik dat Neonlight wel een punt heeft. Voor kampioenschappen geen tijd/plek maar wel voor commerciele evenementen. Nieuwbouw moet zeker terugverdiend worden......

Jess

Berichten: 2407
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 15:09

Anniekskie schreef:
Jess schreef:
Laatste jaren niet meer gegaan, volgens jaar misschien toch wel weer aangezien het 92 km enkele reis scheelt.


Viel me toch wel een beetje tegen je er niet tegen te komen, hadden we eindelijk weer bij kunnen kletsen ;) maar de laatste jaren deurne vond ik persoonlijk tegenvallen tegenover toen we samen gingen.

Ben erg benieuwd hoe het in Ermelo gaat zijn. Iets minder dat het dan voor ons een uur rijden word ipv 5 min.

Het viel natuurlijk tegen omdat ik er niet was :P
Misschien zien we elkaar daar volgens jaar wel weer!

Anniekskie

Berichten: 2176
Geregistreerd: 25-09-02
Woonplaats: Ysselsteyn (lb)

Re: Horse Event in 2015 naar Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 09:08

Haha Jess, denk dat dat het was!
Wie weet komen we elkaar volgend jaar idd wel tegen. Al ligt het er wel aan of we gaan, de afstand maakt ons niets uit, maar de verhouding van wat ze aanbieden en de entree wel. Het was dit jaar dat we bij de bit kaartjes kregen, anders waren we echt niet gegaan.

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 09:16

_Tarzan schreef:
Thesserd schreef:
Friezen en Groningers zijn over het algemeen sowieso gewend dat ze overal verder voor moeten rijden. Veel evenementen zijn vaak in het westen of in het zuiden. Zelf bezoek ik vaak hondenshows, echt zooo vaak ver weg. En dan woon ik in Overijssel, minder erg dan Friesland en Groningen :j

Nee wij zuid-Limburgers zijn dit niet gewend.... Voor ons is ook alles ver weg, maargoed.

Inderdaad!
Heb je al eens gezien waar onderin ergens dat bolletje zuid-limburg ligt.
En die lange sliert daarboven waar natuurlijk nooit echt iets te doen is.
Voor evenementen moeten we meestal zeker een uur reizen.

Dit was eindelijk eens iets dichtbij.
Ik vind dat jullie in het noorden op paardengebied altiijd al dichtbij is.
Voor een EJ moeten wij dik een uur rijden, en voor een divoza kom je al rond de 2 uur.

Verder als deurne ga ik voor horse-event niet reizen.
Als ik met de trein ga zou dat ongeveer 40 euro per dag kosten.

Voor mij waarschijnlijk geen horse-event meer.
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 28-09-14 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 09:16

Ik denk dat het ook beter te doen is met rolstoel. Geen bagger meer zoals bij het strodorp.