Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Amazone na springwedstrijd afgevoerd met traumahelicopter

 
Profiel   

www.bokt.nl
Ingezonden door Loody


Vanochtend is een jonge amazone na een val van haar pony per traumahelicopter naar het ziekenhuis gebracht.

Het ongeluk gebeurde tijdens een springwedstrijd in Hulshorst. De pony viel ongelukkig in het parcours en de amazone kwam daarbij ten val, zij raakte buiten bewustzijn. De pony raakte niet gewond bij de val en maakt het goed.

Hoe het op dit moment met de amazone gaat is nog niet bekend.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-14 14:10 



 
Profiel   

Bah verschrikkelijk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-14 15:50 



 
Profiel   

Huh? Ik had naast deze stal een familiedag en toen we al die ambulances hoorden zijn we even gaan kijken (we dachten eerst dat ze bij ons kwamen haha), maar dat meisje is gewoon met een ambulance weggevoerd? Het zag er wel naar uit zeg, bah -O-

Een vrouw achter me zei dat het meisje haar been op 2 plekken heeft gebroken maar ze kan er wel meer aan hebben overgehouden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-14 15:50 



 
Profiel   

ik dacht ook met de ambulance inderdaad

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-14 16:05 



 
Profiel   

Dat is schrikken! Hopelijk vallen de verwondingen mee en hersteld ze volledig! Er worden trouwens maar weinig mensen uiteindelijk per traumahelikopter vervoerd. De MMT arts en MMT verpleegkundige behandelen de patiënt en als het inderdaad ernstig is rijdt de MMT arts meestal mee in de ambulance op de patiënt onderweg te behandelen en te monitoren.
Hij/zij wordt dan bij het ziekenhuis weer opgepikt door de traumahelikopter.
In de traumahelikopter is er maar weinig plek dus is het moeilijk of bijna onmogelijk om de patiënt te behandelen als dat nodig is. Dus vervoer per ambu heeft de voorkeur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-14 16:14 



 
Profiel   

Traumaheli neemt vrijwel nooit patiënten mee tenzij het om hele jonge kinderen gaat.
Vaak gaat het vervoer met een ambulance naar een (plaatselijk) ziekenhuis sneller, omdat het heel lang duurt voordat een traumaheli voldoende in balans is om weg te kunnen vliegen.

Edit: heel veel sterkte voor de amazone, hopelijk herstelt ze snel!


Laatst bijgewerkt door AmyII op 13-09-14 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-14 16:17 



 
Profiel   

Gebroken been valt overheen te komen maar in de op staat bewusteloos. Kan van de pijn zijn maar anders klinkt dat nooit zo prettig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-14 16:20 



 
Profiel   

Pfoe ik woon in Hulshorst en heb alle toeters en bellen gehoord, de heli kwam ook bij ons over!

Sterkte/beterschap voor het meisje en haar familie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-14 16:39 



 
Profiel   

EMMAxSAMMY schreef
ik dacht ook met de ambulance inderdaad


Het lijkt me in dit geval sowieso niet verstandig met een helikopter te landen op een terrein waar een groot aantal paarden rondloopt, dan kunnen ze meteen een tweede sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-14 16:48 



 
Profiel   

Oeii ik hoor zojuist wie het is. Sterkte voor vrienden en familie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-14 16:49 



 
Profiel   

De amazone is inderdaad niet met de traumahelicopter afgevoerd, dus ik snap niet waar dit vandaan komt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-14 17:04 



 
Profiel   

Cayenne schreef
De amazone is inderdaad niet met de traumahelicopter afgevoerd, dus ik snap niet waar dit vandaan komt?



Niet? hoe weet jij dit dan?

Ik weet sinds net om wie het gaat maar van niemand hoor je de juiste informatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-14 17:05 



 
Profiel   

Focussed schreef
http://www.bokt.nl
Ingezonden door Loody


Vanochtend is een jonge amazone na een val van haar pony per traumahelicopter naar het ziekenhuis gebracht.

Het ongeluk gebeurde tijdens een springwedstrijd in Hulshorst. De pony viel ongelukkig in het parcours en de amazone kwam daarbij ten val, zij raakte buiten bewustzijn. De pony raakte niet gewond bij de val en maakt het goed.

Hoe het op dit moment met de amazone gaat is nog niet bekend.

oh dat is niet fijn!
:(

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-14 17:07 



 
Profiel   

Oh bah verschrikkelijk

Veel sterkter voor het meisje en haar familie,

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-14 17:19 



 
Profiel   

De heli is wel ingezet en is geland in Elspeet.

daar is ze heen gebracht met de ambulance.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-14 17:21 



 
Profiel   

Cayenne schreef
De amazone is inderdaad niet met de traumahelicopter afgevoerd, dus ik snap niet waar dit vandaan komt?


Dit meldde een getuige van het ongeluk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-14 17:27 



 
Profiel   

De trauma helikopter is inderdaad geweest, de trauma arts is mee gegaan naar Zwolle in de ambulance. Daar is ze onderzocht en verder weten we nog niks. We zijn ontzetrend van slag en gespannen, wachtend op t momwnt dat ze weer wakker word.

Tis een stalgenootje van mij en ken dr al 12 jaar, vandaar dat ik t weet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-14 17:31 



 
Profiel   

Ohh wat erg.
Sterkte voor n ieder die de amazone kent. En ook voor haar zelf in de eerste plaats.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-14 17:34 



 
Profiel   

Ja het is een behoorlijke klap... elke keer dat mn telefoon gaat hoop ik dat t foed nieuws is

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-14 17:35 



 
Profiel   

Juuuuul_Xx schreef
De trauma helikopter is inderdaad geweest, de trauma arts is mee gegaan naar Zwolle in de ambulance. Daar is ze onderzocht en verder weten we nog niks. We zijn ontzetrend van slag en gespannen, wachtend op t momwnt dat ze weer wakker word.

Tis een stalgenootje van mij en ken dr al 12 jaar, vandaar dat ik t weet.



Sterkte, ik weet wie het is! Ken veel bekende van haar.

Heftig hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-14 17:39 



 
Profiel   

Ze wordt langzaam wakker hoor ik nu!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-14 17:42 



 
Profiel   

Mijn zusje had daar ook wedstrijd en mij is verteld dat de traumaheli nergens goed kon landen en dat ze met de ambulance met politie begeleiding naar de heli is gebracht en daarmee is vervoerd.

Er is een hersenscan gemaakt waar geen bloedingen op te zien waren en ze was rond half 4 nog niet bij. Verder moet ze vannacht werd er op het terrein om geroepen. Hoe het verder zit weet ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-14 17:43 



 
Profiel   

Ooh zo zat dat dus met die heli..

Veel sterkte voor iedereen :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-14 18:13 



 
Profiel   

Onze dochter is 7 weken geleden ook met traumaheli naar het ziekenhuis gebracht door val van paard en idd ze laten hem ergens anders landen en ze is per ambulance naar de heli vervoerd dus dat verhaal kan wel kloppen :j

Heel veel sterkte voor dit meisje, hopelijk komt alles weer goed :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-14 18:18 



 
Profiel   

Maar hier niet kunnen landen? Kom op.. tis overal weilanden hiero, dan is Elspeet wel een beetje ver. Manege zit schuin tegen over mn huis..

Hopelijk komt alles weer goed!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-14 19:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen