Paardenbeul ook gevaarlijk voor mensen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NesyD

Berichten: 1678
Geregistreerd: 14-03-06
Woonplaats: Hooge Zwaluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 23:06

Amaryllis schreef:
Ik wilde overgaan tot hele ernstige uitspraken, maar die slik ik even in omdat anders oom agent hier binnen no time aan de deur staat.

Kort gezegd: voor zo'n persoon ga ik zitten. Alleen de gedachte dat ik 1 van onze paarden verminkt in de wei vindt haalt heel veel slechts in me naar boven.


Kan het zelf niet beter en netter verwoorden, maar same here, same here!!

Niniane

Berichten: 6444
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 23:21

Mijn hart breekt hier echt van. Dat een mens zó ziek kan zijn en het is gewoon te gek voor woorden dat deze persoon al zoveel paarden heeft mishandeld zonder te pakken zijn geweest. :n Nu ben ik ''blij'' dat mijn verzorgpaard een ruin is maar er staan een hoop merries hier in de buurt. Mocht ik hem tegenkomen, dan sta ik niet voor mezelf in. Het is dan ook te hopen dat het volgende paard dat hij wil mishandelen hem voor is en dusdanig toetakelt dat hij niks meer kan.

Is deze zieke geest al in de buurt van Zuid-Oost Brabant geweest? En is er ergens een signalement?

Nataschax
Berichten: 392
Geregistreerd: 08-01-14

Re: Paardenbeul ook gevaarlijk voor mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 23:24

het was toen op radar. vond het verschrikkelijk en sinds die uitzending zijn er nog meer meldingen gemaakt.
ik weet niet wat ik zou doen als ik hem tref maar eigenlijk hoop ik inderdaad zoals de rest, dat er een paard is die de held is dat die hem of haar of hun flink toetakelt.
het is een mogelijkheid dat ze natuurlijk met zijn 2en op 1 paard afkomen. zou niet weten waarom een paard anders blijft staan.

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Re: Paardenbeul ook gevaarlijk voor mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 23:50

Intriest, dat er zulke zieke mensen rondlopen. Hoe kom je erop onschuldige dieren zoiets aan te doen??

Ik hoop dat het volgende slachtoffer hem voldoende mores leert (lees: stante pede doodmept zodra hij ook maar in de buurt komt).

Ik weet iig dat ik niet voor mezelf insta als ik erbij uit loop. Absoluut niet gewelddadig als persoon hier, maar als ik deze betrap dan is hij voor mij. Politie be damned.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 23:51

Als ik me niet vergis is hij vermoedelijk in den dungen Boxtel en Sint oedenrode geweest. Dus ja ook in zuid oost Brabant..

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 23:53

Ik weet wel zeker dat zo iemand ook gevaarlijk is voor mensen. Als je zo ziek bent dat je dat een onschuldig dier aan kan doen zit er zeker iets niet goed in je hoofd. Ik kan me niet voorstellen dat hij wél veel empathische gevoelens voor mensen heeft.

Wat een zieke geest dat hij het ook op de geslachtsdelen van merries gemumt heeft. Ik vraag me wel af hoe hij dat doet eigenlijk... Niet dat ik daar diep op in wil gaan, maar zo'n merrie wordt toch helemaal gek dan? Trappen, bokken, voor hoe ver het mogelijk is. Hij zal ze wel vastbinden ofzo?

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Paardenbeul ook gevaarlijk voor mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 01:02

Ik zou niet voor zo iemand gaan zitten.
Gevalletje noodweer exces wordt het dan :') verdediging van mij en paard waardoor ik door de emoties iets buiten het boekje ben gegaan!

Tja, je mag het niet zeggen, maar toch zie ik liever dat mensen hem betrappen en de zaakjes met hem afhandelen, dan wanneer de politie dit doet. Een gevangenisstraf in een redelijk luxe cel wordt het dan, no thanks.

En ja, behoorlijk vanzelfsprekend dat deze persoon/personen gevaarlijk is/zijn voor mensen..

_sharona_

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-05-07
Woonplaats: Elst ut

Re: Paardenbeul ook gevaarlijk voor mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 03:54

Ook ik ben het met bovengenoemde eens. Deze persoon is het licht in de ogen niet waard.... lijden zal ie....Hoop dat de dader heeel snel gepakt word.. en inderdaad een politiecel is veel de luxe voor deze persoon...

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 05:26

Ook gevaarlijk voor mensen? Ik weet dat wel zeker! Klinkt alsof deze persoon of personen flink wat haat heeft/hebben tegen vrouwen. Ooit afgewezen door een paardenliefhebster misschien?

Hoe dan ook; als ze de dader(s) ooit te pakken krijgen stel ik voor; zonder verdoving castreren die hap! En daarna opsluiten en de sleutel weggooien!

Foss

Berichten: 1913
Geregistreerd: 01-02-09
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 07:23

Vraag mij af als ze hem pakken hoe lang krijgt hij voor zoiets zal vast niet lang zijn en daarna gaat hij gewoon weer door.

paardjeroos

Berichten: 123
Geregistreerd: 19-04-14

Re: Paardenbeul ook gevaarlijk voor mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 07:30

Wat verschrikkelijk dit, je moet er niet aan denken dat dit jou paard maar eens overkomt.. :( Ik hoop dat ze snel worden gepakt!

BigOne
Berichten: 38346
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Paardenbeul ook gevaarlijk voor mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:50

De paardenbeul van Twente is pas gepakt nadat hij ook mensen neerstak, dus zeker zal een dierenmishandelaar ook geen scrupules hebben om over te gaan op mensen. Dat hij/zij dieren verdooft kan niet anders want je houd een paard niet in bedwang nadat je de eerste snee hebt gezet, hoe braaf ze ook zijn. Misschien maar eens rondzoeken wie er veel verdovingsmiddelen heeft bestelt. Pasta duurt te lang en misschien is het wel verstandig wanneer er weer een zwaar mishandelt dier word gevonden dat er direct een bloedproef word gedaan op verdovende middelen.

Lau

Berichten: 16677
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Paardenbeul ook gevaarlijk voor mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:52

Dan zou het een persoon met kennis van verdoving en het inbrengen van moeten zijn.

BigOne
Berichten: 38346
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:55

lrtj_ schreef:
Dan zou het een persoon met kennis van verdoving en het inbrengen van moeten zijn.

Vergis je niet, er zijn heel veel mensen die een verdoving kunnen spuiten, zo moeilijk is het niet. Hoef je geen da voor te zijn, als je het een keer ziet en goed oplet kun je het zelf ook. Wat me meer zorgen baart is het feit dat er dan iemand bij is om het hoofd vast te houden, in beide gevallen, zonder of met verdoving dus ik kan me goed voorstellen dat er een gestoord duo bezig is.

fjordie333
Berichten: 813
Geregistreerd: 09-08-12

Re: Paardenbeul ook gevaarlijk voor mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:59

ik denk ook niet dat het 1 persoon is, je zet je paard toch ook vast met hoevenkrabben anders blijft ie niet stil staan bij wijze van spreken, ik vind deze mensen heel eng dit is namelijk geen kwajongen streek zoals eieren tegen de raam gooien

selyna

Berichten: 1118
Geregistreerd: 20-06-12

Re: Paardenbeul ook gevaarlijk voor mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 12:20

Ik heb het boek gelezen van de beul in Twente
Daar staat in beschreven hoe hij te werk ging
Hij stak in het Been voor en achter en bv buik
Kwam na een paar uurtjes terug als ze verzwakt waren
Hij nam de schaamlippen ook mee voor in de diepvries...

Een verschrikkelijk boek
Verschrikkelijk zieke man
Maar hij dacht dat er nog veel rond liepen net als hem....

Echt zoveel kippenvel woede en tranen tijdens het lezen

quintusgl

Berichten: 4452
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 12:25

Keja kon niet geinsimineerd worden omdat de hengstenhouder dat niet meer aandurfde....... was te link... Dus maakt niet echt uit of de merrie mak is of niet.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 12:27

Ik blijf erbij dat het om 1 persoon gaat.Mijn merrie is niet gesedeerd,is gelokt met eten,daar doet ze alles voor.Ze staat zonder halster in de wei, haar een halster omdoen lukt niet altijd,ze loopt weg.De dader heeft haar geen halster om kunnen doen,maar wel haar kunnen snijden omdat ze voor eten echt wel blijft staan.Uiteraard is ze na de eerste snede weg gerent,dat was echt haar geluk.Dader zal wel gefrustreerd zijn,dat hij zijn werk niet goed heeft kunnen doen.Daarom ben ik ook best wel bang dat hij terug komt om het alsnog af te maken.Dit dacht de DP ook al.Gelukkig gaat de politie voorlopig ronde's lopen bij mijn weiland.

KimD

Berichten: 20444
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 12:30

gohya schreef:
Ik blijf erbij dat het om 1 persoon gaat.Mijn merrie is niet gesedeerd,is gelokt met eten,daar doet ze alles voor.Ze staat zonder halster in de wei, haar een halster omdoen lukt niet altijd,ze loopt weg.De dader heeft haar geen halster om kunnen doen,maar wel haar kunnen snijden omdat ze voor eten echt wel blijft staan.Uiteraard is ze na de eerste snede weg gerent,dat was echt haar geluk.Dader zal wel gefrustreerd zijn,dat hij zijn werk niet goed heeft kunnen doen.Daarom ben ik ook best wel bang dat hij terug komt om het alsnog af te maken.Dit dacht de DP ook al.Gelukkig gaat de politie voorlopig ronde's lopen bij mijn weiland.


Jeetje, dus jou merrie is ook slachtoffer van hem geworden? :(
De merries hier in de buurt zijn er vooralsnog goed vanaf gekomen van wat ik heb gehoord. :j

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Paardenbeul ook gevaarlijk voor mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 12:34

Ja afgelopen donderdag héél vroeg in de morgen.Ze is nr. 80 die gepakt is door de paardenbeul.

Popstra
Berichten: 13796
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Paardenbeul ook gevaarlijk voor mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 11:02

heb het idee de dader een zielepietige nietsnut is die niks bereikt heeft in zijn leven en waar iedereen op pist! Eén die zich oppermachtig voelt wanneer hij een weerloos dier geweld aan doet.
Iemand waarvan zijn omgeving het nooit had verwacht.

Team_Sublime

Berichten: 1288
Geregistreerd: 27-08-09

Re: Paardenbeul ook gevaarlijk voor mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:53

vandaag reed er een verdachte auto voorbij, een groene daihatsu sterios station wagen, hij reed tot 6 keer voorbij en de weg loopt dood dus was erg raar.

is er iets bekend over andere verdachte auto's ? mischien dat het overeen komt ..

BigOne
Berichten: 38346
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Paardenbeul ook gevaarlijk voor mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:23

Al doorgegeven aan de politie??

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Paardenbeul ook gevaarlijk voor mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:41

Idd. doorgeven aan de politie,kan altijd nuttig zijn.

Simmerr
Berichten: 470
Geregistreerd: 21-06-14
Woonplaats: Limburg

Re: Paardenbeul ook gevaarlijk voor mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 16:06

beneden tussen zijn/haar benen beginnen en snijden maar via de ruggengraat over het hoofd over de neus en dan weer eindigen bij zijn geslachts deel, het enigste wat je dan nog hoeft te doen is uitelkaar trekken ~~}> ~~}> ~~}>

als ik hem betrap kan hij het shaken

echt echt diep triest dit :( |(