Duitse springamazone Katrin Eckermann opnieuw zwaargewond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Duitse springamazone Katrin Eckermann opnieuw zwaargewond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 23:53

www.psi-magazin /www.bokt.nl



Tijdens de CHIO in Aken viel Katrin Eckermann tweemaal met haar paard Firth of Lorne bij de watersprong. Bij de tweede val brak zij haar sleutelbeen en moest enige tijd een gedwongen pauze nemen.

Weer hersteld nam ze afgelopen weekend deel aan de internationale springwedstrijd in Paderborn. De 24-jarige amazone sprong ditmaal met haar paard Que Sera. Helaas moest ze weer naar het ziekenhuis door een val.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Duitse springamazone Katrin Eckermann opnieuw zwaar gewond b

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 00:00

Wat een pech!
Foutje in de titel trouwens, die 'b'?

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Duitse springamazone Katrin Eckermann opnieuw zwaargewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 00:28

Sinds wanneer valt het breken van je sleutelbeen onder zwaargewond? En wat heeft ze nu dan overgehouden aan de val?

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 01:15

N0a schreef:
Sinds wanneer valt het breken van je sleutelbeen onder zwaargewond? En wat heeft ze nu dan overgehouden aan de val?



Heb je wel eens je sleutelbeen gebroken? :')
Is wel even wat anders dan een gebroken been/arm. Maar zwaargewond is misschien iets overdreven

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 01:52

Dispar_Vulgo schreef:
Heb je wel eens je sleutelbeen gebroken? :')
Is wel even wat anders dan een gebroken been/arm. Maar zwaargewond is misschien iets overdreven

Ik wel, niet aan te raden, maar liever dan een arm of een been.

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 04:42

Dispar_Vulgo schreef:
N0a schreef:
Sinds wanneer valt het breken van je sleutelbeen onder zwaargewond? En wat heeft ze nu dan overgehouden aan de val?



Heb je wel eens je sleutelbeen gebroken? :')
Is wel even wat anders dan een gebroken been/arm. Maar zwaargewond is misschien iets overdreven



Euh ja... allebei mijn sleutelbenen ooit eens zelfs...

En mijn been ook. Vond mijn been breken wel een tikkeltje erger dan mijn sleutelbenen overigens :') Dit valt voor mij meer in de categorie "Vette pech" :j Vind het ook een lichtelijk overdreven bericht.

Maar balen voor Katrin, weer uit de roulatie. Daar wordt je als ruiter niet vrolijk van!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Duitse springamazone Katrin Eckermann opnieuw zwaargewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 06:40

Ze is ook alweer thuis, dus zwaargewond is dan wel 2 keer overdreven :=
Wel heel vervelend, drie keer ten val. Kan me voorstellen dat haar zelfvertrouwen even zoek is.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 06:53

Mijn hemel wat worden berichten toch dramatisch gemaakt. Een sleutelbeen gebroken en dat zwaargewond noemen -O-

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Duitse springamazone Katrin Eckermann opnieuw zwaargewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 07:32

Ik vraag me echt af hoe in hemelsnaam.... zit ze zo onstabiel er op ofzo?

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Duitse springamazone Katrin Eckermann opnieuw zwaargewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 07:52

Nou die val met Firth of Lorne was heel naar. Het paard verkeek zich op de watersprong, landde erin met een been, gleed uit en ging met haar over de kop.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 07:52

eenitraM schreef:
Ik vraag me echt af hoe in hemelsnaam.... zit ze zo onstabiel er op ofzo?

Ja, daarom dat ze op dit niveau geraakt is.
Gewoon brute pech vrees ik.

parador

Berichten: 843
Geregistreerd: 23-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 07:59

Heb je wel eens je sleutelbeen gebroken? :')
Is wel even wat anders dan een gebroken been/arm. Maar zwaargewond is misschien iets overdreven[/quote]


Euh ja... allebei mijn sleutelbenen ooit eens zelfs...

En mijn been ook. Vond mijn been breken wel een tikkeltje erger dan mijn sleutelbenen overigens :') Dit valt voor mij meer in de categorie "Vette pech" :j Vind het ook een lichtelijk overdreven bericht.

Maar balen voor Katrin, weer uit de roulatie. Daar wordt je als ruiter niet vrolijk van![/quote]

nou, het ligt er natuurlijk wel aan hoe je je sleutelbeen breekt.....
ikzelf ben al sinds augustus 2013 in de lappenmand , op 3 plaatsen gebroken , uiteindelijk toch geopereerd , botdelen verwijderd wegens afsterven, nu veel moeilijkheden met kracht en nog steeds 2 x in de week fysio. Waarschijnlijk moet ik straks weer naar zh ivm een echo te laten maken, omdat er nog iets niet goed is.
dus het is maar net hoe je het bekijkt.....

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Duitse springamazone Katrin Eckermann opnieuw zwaargewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 08:21

Als ze zwaargewond was aan haar sleutelbeen had ze er niet alweer opgezeten hoor.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 08:21

wat een pech, maar ja, risico van het vak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 08:27

Pech is het beide keren niet te noemen.
Ze heeft moeite om de juiste afstand in te schatten en laat haar paard daarmee in de problemen komen. Op dit nivo kan het paard het zelf niet meer oplossen dus worden er brokken gemaakt. Het is wachten op nog meer ongelukken.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Re: Duitse springamazone Katrin Eckermann opnieuw zwaargewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 08:59

Er staat dat ze de vorige keer haar sleutelbeen gebroken had en nu weer afgevoerd werd, niks bekend over die verwondingen. Goed lezen.

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:52

parador schreef:
Heb je wel eens je sleutelbeen gebroken? :')
Is wel even wat anders dan een gebroken been/arm. Maar zwaargewond is misschien iets overdreven



Euh ja... allebei mijn sleutelbenen ooit eens zelfs...

En mijn been ook. Vond mijn been breken wel een tikkeltje erger dan mijn sleutelbenen overigens :') Dit valt voor mij meer in de categorie "Vette pech" :j Vind het ook een lichtelijk overdreven bericht.

Maar balen voor Katrin, weer uit de roulatie. Daar wordt je als ruiter niet vrolijk van![/quote]

nou, het ligt er natuurlijk wel aan hoe je je sleutelbeen breekt.....
ikzelf ben al sinds augustus 2013 in de lappenmand , op 3 plaatsen gebroken , uiteindelijk toch geopereerd , botdelen verwijderd wegens afsterven, nu veel moeilijkheden met kracht en nog steeds 2 x in de week fysio. Waarschijnlijk moet ik straks weer naar zh ivm een echo te laten maken, omdat er nog iets niet goed is.
dus het is maar net hoe je het bekijkt.....[/quote]

Laat ik die discussie maar niet aangaan, laten we het er maar op houden dat het alles te maken heeft met persoonlijke grenzen.

@ Gast5428, tha afstanden niet zien is weleen groot risico. Maar evengoed heeft ze het wel tot op dat niveau gebracht, dus ze zal best wat kunnen. Wellicht dat de moielijke situaties haar de das omdoen? Vreselijk... Ik hoop het beste voor haar.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:21

parador schreef:
nou, het ligt er natuurlijk wel aan hoe je je sleutelbeen breekt.....
ikzelf ben al sinds augustus 2013 in de lappenmand , op 3 plaatsen gebroken , uiteindelijk toch geopereerd , botdelen verwijderd wegens afsterven, nu veel moeilijkheden met kracht en nog steeds 2 x in de week fysio. Waarschijnlijk moet ik straks weer naar zh ivm een echo te laten maken, omdat er nog iets niet goed is.
dus het is maar net hoe je het bekijkt.....


Nou dat is heel vervelend voor je maar noem ik nog steeds niet zwaargewond ;)

Ik heb het na een val van een paard met 3 bekkenbreuken, een afgescheurd heiligbeen en 9 weken ziekenhuis en maanden revalideren het zelfs niet over zwaargewond hoor 8-)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:24

IngridM schreef:
parador schreef:
nou, het ligt er natuurlijk wel aan hoe je je sleutelbeen breekt.....
ikzelf ben al sinds augustus 2013 in de lappenmand , op 3 plaatsen gebroken , uiteindelijk toch geopereerd , botdelen verwijderd wegens afsterven, nu veel moeilijkheden met kracht en nog steeds 2 x in de week fysio. Waarschijnlijk moet ik straks weer naar zh ivm een echo te laten maken, omdat er nog iets niet goed is.
dus het is maar net hoe je het bekijkt.....


Nou dat is heel vervelend voor je maar noem ik nog steeds niet zwaargewond ;)

Ik heb het na een val van een paard met 3 bekkenbreuken, een afgescheurd heiligbeen en 9 weken ziekenhuis en maanden revalideren het zelfs niet over zwaargewond hoor 8-)

Wat jij vindt doet niets aan de definitie af. Jij was wel degelijk zwaar gewond, dit gaat nu over verkeersongevallen maar goed:
Citaat:
Zwaargewonde of ernstig gewonde: elke persoon die in een verkeersongeval wordt gewond en wiens toestand zodanig is dat een opname voor meer dan 24 uur in een ziekenhuis noodzakelijk is.

http://statbel.fgov.be/nl/statistieken/ ... BhH7HLWCRs

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Duitse springamazone Katrin Eckermann opnieuw zwaargewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:29

echt, wist niet dat daar zelfs een definitie voor was.
Anyway; ik vind zwaargewond pas als iemand voor z'n leven moet vechten, niet een paar botbreuken.

maar goed; ik verpest het topic

Anoniem

Re: Duitse springamazone Katrin Eckermann opnieuw zwaargewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:42

Is dit tegen elkaar opbieden wie het ergste heeft gehad? >;)
Doet er toch geen ene fluit toe? Lijkt mij vervelend genoeg voor de amazone.

Benita
Berichten: 907
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Kleve (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:00

Even de duitse tekst gekopieerd:

Katrin Eckermann wieder schwer gestürzt

Beim CHIO Aachen stürzte Katrin stürzte Katrin Eckermann mit Firth of Lorne gleich zweimal am Wassergraben. Einmal im Nationenpreis - der Unfall ging glimpflich ab - und ein zweites Mal im Großen Preis. Dabei zog sie sich einen Schlüsselbeinbruch zu, musste einige Zeit pausieren.

Zurück im internationalen Turniergeschehen, dann der nächste Schock: Die 24-Jährige stürzte am Sonntag beim Turnier in Paderborn mit ihrem Nachwuchspferd Que Sera, kam erneut ins Krankenhaus. Dort wurde eine leichte Gehirnerschütterung festgestellt.

Ze heeft dus een lichte hersenschudding opgelopen.

Benita
Berichten: 907
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Kleve (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:12

Anoniem schreef:
Pech is het beide keren niet te noemen.
Ze heeft moeite om de juiste afstand in te schatten en laat haar paard daarmee in de problemen komen. Op dit nivo kan het paard het zelf niet meer oplossen dus worden er brokken gemaakt. Het is wachten op nog meer ongelukken.


Dit is een top amazone met heel veel talent die op zeer jonge leeftijd al heel veel bereikt heeft. Ik vind dit een zeer negatieve reactie. Het paard waar ze nu mee is gevallen is een jong paard van 8 jaar wat gestruikeld is. Ja, dat is inderdaag pech. Dit soort dingen gebeuren met jonge paarden.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Duitse springamazone Katrin Eckermann opnieuw zwaargewond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 23:31

Benita ik las je post en dacht dat heb ik gemist van die hersenschudding. Helaas zie ik het nog steeds niet in het orginele artikel staan?

Benita
Berichten: 907
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Kleve (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:55