Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard mishandeld in Paterswolde

 
Profiel   

http://www.bokt.nl / http://www,rtvdrenthe.nl
Ingezonden door Har166 en Quintusgl



Aan de Lemferdingerlaan in Paterswolde is afgelopen week een paard mishandeld. Dit is één van de zoveelste gevallen van paardenmishandeling in korte tijd. De eigenaar van het dier ontdekte vanochtend dat zijn paard een wond had en schakelde een dierenarts in. Die concludeert dat de verwonding door een ander moet zijn toegebracht. De wond is waarschijnlijk zo'n drie tot vijf dagen oud.

De politie is een onderzoek gestart naar de vele mishandelingen van paarden in de afgelopen tijd. In totaal zijn nu elf gevallen bekend, in onder meer Roden, Gasselte, Oldekerk, Tolbert, Glimmen en Balloo. De politie gaat uit van één en dezelfde dader.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-14 16:56 



 
Profiel   

Bah, alweer een geval. Vind het wel eng worden, zo dichtbij steeds. Hopelijk vinden ze de dader snel. Dit kan echt niet doorgaan := .

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-14 17:01 



 
Profiel   

Ik vind het wel raar dat die wond al een aantal dagen oud is

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-14 17:06 



 
Profiel   

Ja dat dacht ik direct ook...
Vind het uiteraard erg voor het paard maar wond is 3 a 5 dagen oud? Ben je dus al 3 a 5 dagen niet bij je paard geweest? Of niemand die dat heeft opgemerkt? En na 3 a 5 dagen kan de DA nog zien hoe die wond is ontstaan?

Het eerste wat ik doe zodra ik (minstens 1x per dag) bij mijn paarden op de wei kom is kijken hoe ze lopen en of er wat aan ze mankeert. Lijkt me logisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-14 17:07 



 
Profiel   

Vreselijk!! Maar dat de wond een paar dagen oud is en niet wordt opgemerkt, vind ik dat niet hoor.. ik kom dagelijks bij mijn paarden maar ik bestudeer ze niet nauwkeurig. Borstel eroverheen, zadel er op en klaar. Ook toen mijn paard in de opfokwei stond, zag ik hem dagelijks maar keek hem niet dagelijks onder z'n staart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-14 17:17 



 
Profiel   

Niet iedereen kijkt dagelijks naar het geslachtsdeel van zijn dier, als de wond daar is toegebracht tenminste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-14 17:24 



 
Profiel   

Aryana schreef
Niet iedereen kijkt dagelijks naar het geslachtsdeel van zijn dier, als de wond daar is toegebracht tenminste.


Nou,.....nu wel met al die gevallen van mishandeling.

Lijkt mij dat iedereen nu juist controleerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-14 18:48 



 
Profiel   

Wanneer pakken die idioot!!

Ik kijk iedere dag onder de staart bij mijn merrie.
Ik ben dit gaan doen, ik loop er langs en meestal heeft ze
de staart niet helemaal tussen haar kont geknepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-14 19:04 



 
Profiel   

Bah komt wel heel dicht bij nu, mijn paard staat ook in Paterswolde...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-14 19:28 



 
Profiel   

Er wonen wel mensen, maar echt dichtbevolkt is het niet, helemaal niet als je het pad af rijdt. Wij hebben daar in de zomer de paarden altijd lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-14 19:31 



 
Profiel   

Vreselijk dat er nog steeds iemand vrij rond loopt die dit kan flikken bij die onschuldige paarden!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-14 19:39 



 
Profiel   

WendyBZ schreef
Er wonen wel mensen, maar echt dichtbevolkt is het niet, helemaal niet als je het pad af rijdt. Wij hebben daar in de zomer de paarden altijd lopen.


Je bedoeld echt verder achter het bos? Er stond lemferdinge bij, dus ik gokte nog op de wei naast de vlindertuin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-14 20:25 



 
Profiel   

Lemferdingelaan :) Het pad naar Oosterland heeft bij mijn weten geen naam, behalve dat het bij ons bekend is als de Duinen. Er staan voor aan de straat niet vaak paarden.
Het is geen doorgaande weg, wel veel wandelaars en fietsers. Maar vaak genoeg is het uitgestorven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-14 20:44 



 
Profiel   

Helaas bij een vriendin van mij op de wei. Maar een klein stukje van waar mijn eigen merrie staat. :/ Zo naar. Hopelijk krijgen ze hem snel te pakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-14 20:48 



 
Profiel   

Hopelijk hebben ze snel de dader te pakken.
En sinds deze mishandelingen er zijn, kijk ik ook geregeld onder de staart. Bijna zeker iedere dag, vaak wel 2x per dag. Voordeel is dat mijn merrie de staart niet strak houdt. Kleine moeite.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-14 20:57 



 
Profiel   

_Anneruth schreef
Vreselijk!! Maar dat de wond een paar dagen oud is en niet wordt opgemerkt, vind ik dat niet hoor.. ik kom dagelijks bij mijn paarden maar ik bestudeer ze niet nauwkeurig. Borstel eroverheen, zadel er op en klaar. Ook toen mijn paard in de opfokwei stond, zag ik hem dagelijks maar keek hem niet dagelijks onder z'n staart.


Nou ik kijk mijn paarden elke dag na op verwondingen, vooral nu de beul actief bezig is.
Zelfs nu hij hier al is geweest kijk ik nog steeds elke dag me paarden na.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-14 07:19 



 
Profiel   

Bah wat naar!
Geen fijn idee zo dicht bij :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-14 08:35 



 
Profiel   

wat mij heel erg opvalt is dat bij de meeste paarden de eigenaren niet echt elke dag langs komen, of dat de paarden gewoon echt in de onbewoonde wereld staan!
wij hebben bij roden paarden, in haren paarden en yde. echt rondom dat het persoon steeds maar weer toeslaat tot nu toe gelukkig nog niks .. maar denk ook niet dat wij de politie ofz erbij gaan halen.. misschien is de aanrichter juist gek op al die media aandacht en blijft die daarom doorgaan.

@ stephanie bij vzwol komen ze vast niet moeten ze teveel over eigen terrein heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-14 09:07 



 
Profiel   

@bolerotje, dat is niet waar. Of vind jij pensionstallen / manages ook onbewoond?

Het zijn helaas echt niet alleen de achteraf weides.

Arm peerd :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-14 14:59 



 
Profiel   

Ik denk het ook hoor, Bolerotje. Dat diegene het juist ook voor de aandacht in de media doet. Ik zou zeker wel naar de politie gaan maar ik denk dat het beter zou zijn om het stil te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-14 15:29 



 
Profiel   

Zoals je bij rozema en een paar anderen kijkt die komen niet dagelijks bij de paarden of alleen even voeren water geve. En klaar, dit is ook een wond van 3/5 dagen oud vind ik persoonlijk wel lang .
Ja precies_anneruth veearts moet er bij die hebben geheimhoudingsplicht en via de politie komt het toch weer de media in

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-14 18:54 



 
Profiel   

Hoop dat ze de dader(s) snel pakken,

Wat het aantal dagen tussen het aanbrengen van de wond en het ontdekken hiervan betreft.
Er staat niks over de leeftijd oid van het paard. Wellicht is het een jaarling die in de wei staat en waar (nog) niks/niet veel mee gedaan wordt.
Of zeg ik nu iets heel raars?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-14 18:58 



 
Profiel   

Je zegt helemaal niets raars lampjerulez.
Het is altijd zo makkelijk om te oordelen en conclusies te trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-14 20:57 



 
Profiel   

Je gaat toch zeker elke dag even kijken hoe het met je paard gaat? ongeacht hoe oud die is.
Je kan een paard toch geen 3 tot 5 dagen gewoon laten staan? Je laat geen enkel dier zolang on- gecontroleerd staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-14 22:27 



 
Profiel   

Jammer dat er zo geoordeeld wordt over deze situatie terwijl jullie die niet kennen. Ik kan jullie verzekeren dat dit paard in een groep staat waar meerdere malen per dag iemand is. De merrie is echter al heel erg oud en met pensioen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-14 06:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen