Speciale dagen voor Tim Lips op Outdoor Brabant

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Speciale dagen voor Tim Lips op Outdoor Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 19:18

http://www.knhs.nl / http://www.bokt.nl


Afbeelding
Tim Lips en Oncarlos. Foto: Wikimedia Commons

Met een tweede plaats op troef Tobruk in de CIC** en het afscheid van Oncarlos werd Outdoor Brabant een bijzonder evenement voor Tim Lips.

Tijdens Outdoor Brabant, dat afgelopen weekend werd verreden, was er voor de eventingliefhebbers veel moois te zien. De startlijst van de twee- en driesterrenwedstrijd was niet heel lang, maar het was wel een fraai deelnemersveld. Het werd dan ook een prachtige strijd in Breda.

In de driester was de Duitse dominantie groot, amazones uit Duitsland bezette de eerste drie plaatsen in het klassement. De beste Nederlandse prestatie kwam op naam van Raf Kooremans die met de pas zevenjarige Cavalor Chai Chai fraai zesde werd en met MCB Vulcano op plaats zeven eindigde.

In de tweester kwamen de beste Nederlandse prestaties op naam van Tim Lips. Met de volbloed Tobruk eindigde Lips uiteindelijk als tweede en met Brent op plaats zeven. De schimmel Tobruk is nauw verwant aan Tim’s huidige topper Keyflow N.O.P. en dat zie je ook als de schimmel met zijn machtige galop door het terrein gaat. Tim vertelt: “Ik was heel blij verrast met Tobruk. In de dressuur is het nog niet helemaal bevestigd, maar hij liep eigenlijk al een zeer goede proef. Ook in het springen liep het heel fijn en de cross was super. Hij ging door de cross alsof het niets voorstelde, je kan snel naar voren en hij komt ook makkelijk weer terug. Echt een heerlijk gevoel.”

Ook bijzonder in Breda was het afscheid van Tim’s voormalige topper Concrex Oncarlos. De dappere bruine zoon van Faram volbracht met Tim twee Olympische Spelen en zette de Nederlandse eventing weer op de kaart. Op zondagmiddag betrad de inmiddels achttienjarige Oncarlos nog eenmaal de piste van een internationale wedstrijd en kreeg daar zijn verdiende applaus en afscheid. Tim vertelt over zijn jarenlange partner: “Oncarlos vond het allemaal wel een beetje raar dat hij daar zo stond en liet zien dat hij nog super fit is. In de ereronde kon ik hem ook nauwelijks houden. Ik ben blij dat hij zo fit afscheid kan nemen van de sport. Thuis wordt hij nog zes dagen in de week gereden en loopt hij lekker in de wei. Hij mag nu op die manier lekker van zijn pensioen genieten.”

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Speciale dagen voor Tim Lips op Outdoor Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:14

Ik heb hem zien gaan met de schimmel, machtig beest!

DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Re: Speciale dagen voor Tim Lips op Outdoor Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:38

is er een filmpje van dat afscheid?