Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Elf redenen waarom meisjes paardrijden

 
Profiel   

http://www.paardvisie.nl


De liefde voor paarden begint bij vrouwen al jong. Hoe dat precies zit? Paardvisie dook in de materie: 11 opmerkelijke conclusies over waarom meisjes paardrijden.

Dressuurgrootheid Dr. Reiner Klimke zei na zijn dubbele gouden medaille in 1984 al: 'De toekomst is aan de meisjes.'. Hij kreeg gelijk. Recent onderzoek naar de paardensport in Duitsland toont aan dat 79 procent van alle paardensporters vrouw is. Ook in Nederland zie je vooral vrouwen in de paardensport.

Lees verder op Paardvisie.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-14 09:35 



 
Profiel   

Wat diepzinnig allemaal. Vind 11 wel geniaal: 'soort fallus waar je dan op rijdt' Zo heb ik het nou nog nooit bekeken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-14 09:40 



 
Profiel   

Paardenmeisjes lezen massaal de penny :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-14 09:44 



 
Profiel   

Wat een quatsh x) In sommige gevallen zullen bepaalde gedeelten best kloppen maar geheel genomen vind ik het onzin. En er is op mij ook niks van toepassing trouwens.

Edit: Oh, op het lezen van de penny na toen ik jong was. Maar zeker niet tot mijn 15de maandelijks :') Daarbij vind ik het ook nu soms nog geinig om eens te lezen, zo nu en dan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-14 09:56 



 
Profiel   

Tsja, wat moet je ervan zeggen. Voor een lichtvoetige noot of leuke satire is het niet grappig genoeg, voor een interessant inkijkje is het veel te rommelig waarbij oorzaak en gevolg erg doorelkaar gehaald worden. Uiteindelijk zou ik dus zeggen dat zo'n stukje vooral erg bijdraagt aan de stereotypering - aan flauwe grappen over paardenmeisjes en aan het gevoel van jongens dat het niet stoer genoeg is. En het haalt en passant ook de hele sport en hobby naar beneden.
Dat lijkt me alleen maar negatief eigenlijk? Zulke stukjes kunnen wat mij betreft beter overgeslagen worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-14 10:05 



 
Profiel   

Tjonge, Paardvisie moet zich schamen om zo'n domme lijst met zogenaamde wetenschappelijk onderbouwde conclusies te publiceren. Wat een onzin allemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-14 10:06 



 
Profiel   

Aha! Kindren hebben geen ouders nodig, maar alleen een paard! :D
(Ik mag hopen dat de gevormde intieme vriendschappen ook eerder zelfdzaam zijn dan zo veel voorkomen, als je paard je enige en beste vriend is is het wel een vriendschap die van 1 kant komt := )

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-14 10:14 



 
Profiel   

Nou....verspilling van geld.....wat een onderzoek......pffff.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-14 10:17 



 
Profiel   

'Paardenmeisjes lezen massaal de penny'

'In Duitsland worstelt men met het meisjesimago van de paardensport.'

Dit zijn toch geen redenen? Dit zijn constateringen, die niet echt bijdragen aan het punt van het artikel...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-14 10:18 



 
Profiel   

Serieus? Voorpagina nieuws? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-14 10:18 



 

MarChak schreef
Tjonge, Paardvisie moet zich schamen om zo'n domme lijst met zogenaamde wetenschappelijk onderbouwde conclusies te publiceren. Wat een onzin allemaal.


Valt me op dat er ineens steeds meer artikelen van Paardvisie op de voorpagina geplaatst worden. Dealtje gemaakt ofzo haha :D ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-14 10:19 



 
Profiel   

Wat een geldverspillend onderzoek, beetje jammer weer..
En dan komt het ook nog bij het voorpagina (!) nieuws op Bokt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-14 10:23 



 
Profiel   

Peerke_ schreef
Paardenmeisjes lezen massaal de penny :')

Pennyalarm :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-14 10:24 



 
Profiel   

Komkommertijd? :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-14 10:24 



 
Profiel   

En dan zo een random Freud uitspraak op het einde. Vind de uitkomsten maar apart. Vooral om te zeggen dat ze het paard belangrijker vinden dan hun ouders, zo werkt dat volgens mij niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-14 10:24 



 
Profiel   

Bij Freud draaide het toch alleen maar om de seks. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-14 10:25 



 
Profiel   

Is het niet gewoon een onderzoek onder penny meisjes ? :+
"Ze lezen in de klas graag zichtbaar paardenboeken, hebben paardenposters aan de muur hangen en brengen alle vrije tijd door in de manege"

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-14 10:32 



 
Profiel   

Net zoals voetbaljongens graag in hun vrije tijd aan het voetballen zijn en graag de voetbal international lezen, zoiets? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-14 10:35 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
Tsja, wat moet je ervan zeggen. Voor een lichtvoetige noot of leuke satire is het niet grappig genoeg, voor een interessant inkijkje is het veel te rommelig waarbij oorzaak en gevolg erg doorelkaar gehaald worden. Uiteindelijk zou ik dus zeggen dat zo'n stukje vooral erg bijdraagt aan de stereotypering - aan flauwe grappen over paardenmeisjes en aan het gevoel van jongens dat het niet stoer genoeg is. En het haalt en passant ook de hele sport en hobby naar beneden.
Dat lijkt me alleen maar negatief eigenlijk? Zulke stukjes kunnen wat mij betreft beter overgeslagen worden.


:j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-14 10:40 



 
Profiel   

Eris óók sprake van culturele bias. Hier in IJsland is paardensport nog steeds een mannensport. Maar het moet wel gezegd dat de vrouwen in opkomst zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-14 10:56 



 
Profiel   

Nou, ik had er toch wel één bepaalde reden bij verwacht, die ik al 100 keer heb gehoord (en dus niet waar is). :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-14 11:05 



 
Profiel   

demo_love schreef
Nou, ik had er toch wel één bepaalde reden bij verwacht, die ik al 100 keer heb gehoord (en dus niet waar is). :+


Maar het gaat over jonge meisjes en geen vrouwen :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-14 11:06 



 
Profiel   

demo_love schreef
Nou, ik had er toch wel één bepaalde reden bij verwacht, die ik al 100 keer heb gehoord (en dus niet waar is). :+

Hm, ik heb daar wel eens een twijfelachtig topic hier op bokt over gelezen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-14 11:13 



 
Profiel   

Goh het valt mij mee dat ze niet in dat artikel hebben gezet dat het maagdenvlies stuk gaat als je paard rijd als een man...
Wat niet zo is, maar dat terzijde... Is dat artikel serieus geschreven na een ( geldverspillend) onderzoek??

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-14 11:17 



 
Profiel   

Ik weet niet welke zojuist afgestudeerde student hier na wat Googlen een artikeltje in elkaar heeft geflanst, maar dit is geen nieuws.

Freud er ook nog bij, die is sinds de jaren 50 al afgeschreven als pseudowetenschap. Sitevulling op paardvisie.nl, prima. Maar waarom moet bokt hier naar doorlinken?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-14 12:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen