Britse paardentrailers voorzien van anti-diefstal sticker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Britse paardentrailers voorzien van anti-diefstal sticker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 19:49

http://www.bokt.nl / http://www.horseandhound.co.uk


In Lincolnshire is een nieuw initiatief gestart om te voorkomen dat trailers en vrachtwagens gestolen worden.

De plaatselijke politie biedt “stop mij” stickers aan voor paardentrailers en vrachtwagens. De stickers zou de politie moeten aanmoedigen om de trailers en vrachtwagens te laten stoppen wanneer ze in de nacht gezien worden op de weg.

De stickers die op de trailers worden geplakt hebben de tekst “POLITIE, 23.00 – 05.00 uur, STOP MIJ”. “Wanneer het voertuig op de weg wordt gezien tussen deze uren zal de politie het voertuig tot stoppen brengen en de bestuurder ondervragen.”, vertelt Gill Finn, woordvoerder van de politie in Lincolnshire.

“We hebben een voorstel gestuurd naar alle leden van de “HorseWatch” en tot nu toe hebben we alleen maar positieve reacties gekregen.”

De introductie van de stickers is het gevolg van een enorme toename van diefstallen in de omgeving van Lincolnshire. Angst dat de stickers verwijderd zullen worden door de dieven heeft de politie niet. “De stickers zijn zeer sterk en hechten goed aan het oppervlak. Eenmaal op het voertuig is het praktisch onmogelijk om de stickers er weer af te krijgen, tenzij ze eraf geschraapt worden. Dat is niet iets wat een dief snel zal doen tijdens het stelen van de trailer.” aldus Finn.

De politie wil de stickers gaan uitdelen in een groter gebied dan het proefgebied waarin de stickers nu zijn uitgedeeld. Ze verwachten dat het een succes wordt. “Er zijn maar weinig ruiters die een trailer gebruiken in deze nachtelijke uren. Doordat de stickers zo weinig kosten, vier pond per twee stickers, zijn ze het absoluut waard. Uiteraard kunnen de stickers een diefstal niet voorkomen, maar ook al geeft het maar een paar positieve resultaten dan zijn ze het al waard.”

Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Re: Britse paardentrailers voorzien van anti-diefstal sticker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:55

Dan plak je er toch wat overheen voordat je gaat rijden? Het idee is mooi, maar ik denk dat dieven slimmer zijn dan je denkt (of hoopt).

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:57

demo_love schreef:
Dan plak je er toch wat overheen voordat je gaat rijden? Het idee is mooi, maar ik denk dat dieven slimmer zijn dan je denkt (of hoopt).



Nou inderdaad.
Neem een rolletje ducktape en je ziet heel de sticker niet meer...

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:04

demo_love schreef:
Dan plak je er toch wat overheen voordat je gaat rijden? Het idee is mooi, maar ik denk dat dieven slimmer zijn dan je denkt (of hoopt).



Precies of het moet een mega sticker zijn dat je aan een rolletje duct tape niet genoeg hebt :')

Tomos
Berichten: 94
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:20

Tsja je moet wat, als je overheid trailers niet op kenteken wil zetten... stelen van trailers in Engeland is niet veel moeilijker dan het stelen van een fiets.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Britse paardentrailers voorzien van anti-diefstal sticker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:23

Ik denk dat je met stickers weinig uithaalt.
GPS'je anyone? Maar dat zal wel te kostbaar zijn....

Saab99

Berichten: 986
Geregistreerd: 21-10-12
Woonplaats: In een hutje op de maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:12

NienSCHaap schreef:
demo_love schreef:
Dan plak je er toch wat overheen voordat je gaat rijden? Het idee is mooi, maar ik denk dat dieven slimmer zijn dan je denkt (of hoopt).



Precies of het moet een mega sticker zijn dat je aan een rolletje duct tape niet genoeg hebt :')

Een goede dief heeft er twee :+

moonie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 03-04-05

Re: Britse paardentrailers voorzien van anti-diefstal sticker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 00:12

en de ruiters die internationaal rijden vaak reizen die ook snachts

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Britse paardentrailers voorzien van anti-diefstal sticker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:57

Ook niet handig zo'n sticker als je na 23u van een wedstriijd, show of weet ik veel wat komt. Of juist voor 5u s'ochtends al moet vertrekken om naar een evenement te gaan.

Evaloveponys
Berichten: 7
Geregistreerd: 12-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:51

leuk bedacht maar ik denk inderdaad dat dieven slimmer zijn en er iets over heen plakken ofzo!

Traiectum

Berichten: 1514
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: In m'n hoofd altijd ergens anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:54

petraaken schreef:
Ook niet handig zo'n sticker als je na 23u van een wedstriijd, show of weet ik veel wat komt. Of juist voor 5u s'ochtends al moet vertrekken om naar een evenement te gaan.


Je zal maar 's nachts met spoed naar de kliniek moeten, en vervolgens met een koliek-paard in de trailer de politie moeten uitleggen dat je echt geen dief bent ...

Warboel
Berichten: 14685
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Britse paardentrailers voorzien van anti-diefstal sticker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:11

Als een trailer gejat wordt zal er meestal geen paard instaan.
Plus als je op stap gaat met je paard zal je toch spullen en paspoort e.d. bij je hebben.

Het idee is opzich wel goed denk ik, en in het begin zal het misschien ook wel werken als de dieven er nog geen weet van hebben. Moet het geen super opvallende sticker zijn natuurlijk. Het zal toch donker zijn als ze 'm jatten dus met een beetje geluk zien ze het over het hoofd.

inochiyo

Berichten: 851
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Belgie

Re: Britse paardentrailers voorzien van anti-diefstal sticker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 18:28

Als de sticker overplakt wordt dan zal dit denk ik ook wel goed opvallen. Een goeie politieman zal dit wel zien.
ik wist helemaal niet dat trailers in Engeland geen nummerplaat nodig hebben. mss is dit gewoon een beter idee...