Minder paarden aangevoerd op Zuidlaardermarkt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Minder paarden aangevoerd op Zuidlaardermarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 14:31

http://www.bokt.nl / http://www.dvhn.nl / http://www.rtvdrenthe.nl
Afbeelding
Enkele aangevoerde pony's.


"Hey, wil je nog verkopen of hoe zit dat?!", "Pas d'r op!", "Wat wil je voor dit paard hebben?", "Deze gaat niet meer weg!", zomaar wat kreten van handelaren en bezoekers van de grootste en oudste paardenmarkt van Europa.

Met een totaal aantal van 1512 paarden en pony's die werden aangevoerd tijdens de 814e editie van de Zuidlaardermarkt, waren er minder dieren dan vorig jaar. Echter, de organisatie van de markt was tevreden, ze hadden namelijk rekening gehouden met een grotere teruggang.

Afbeelding
Water en hooi werden beschikbaar gesteld.

Voorzitter Rinus Bakker van de Centrale Bond van Paardenhandelaren noemde het verschil met 2013, toen er 1679 paarden en pony's werden aangemeld ‘niet schrikbarend'. Gevreesd werd voor een groter verschil, aangezien de weersverwachting niet al te best was. Er waren wel meer ezels, 25 tegen 10 vorig jaar. Die cijfers zijn overigens relatief omdat er ook dieren zijn die de aanmeldingen niet halen. Die worden op de parkeerplaats al verhandeld.

Afbeelding
Ondanks de slechte weersvoorspelling kwam er 's ochtends nog een zonnetje door.

Op de Zuidlaardermarkt werd één plaats niet bezet. Dit was de vaste plek van handelaar Willem Roelfsema. Hij overleed in april van dit jaar en ter nagedachtenis aan hem is besloten zijn plek vrij te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:35

Mooi eerbetoon, het vrijlaten van de plek.

Toch vind ik het nog een mooie opkomst! Ben benieuwd of er nog bokkers geslaagd zijn op de markt!

Tink89
Berichten: 2936
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Minder paarden aangevoerd op Zuidlaardermarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:41

Ik vind die markten altijd zo sneu... Wil er het liefst bijna alles mee naar huis nemen, en dat terwijl ik niet eens een paard zou willen hebben. Zijn er bokkers die hier echt mooie aankopen gedaan hebben?

sistar
Berichten: 94
Geregistreerd: 29-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:51

Tink89 schreef:
Ik vind die markten altijd zo sneu... Wil er het liefst bijna alles mee naar huis nemen, en dat terwijl ik niet eens een paard zou willen hebben. Zijn er bokkers die hier echt mooie aankopen gedaan hebben?

het viel wel mee hoor. er waren maar een paar zielige gevallen. het ergste is eigenlijk nog hoe ze behandeld worden door sommige handelaars.

in het topic van de zuidlaardermarkt heb ik in ieder geval al 2 mooie aankopen gezien.

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:51

Tink89 schreef:
Ik vind die markten altijd zo sneu... Wil er het liefst bijna alles mee naar huis nemen, en dat terwijl ik niet eens een paard zou willen hebben. Zijn er bokkers die hier echt mooie aankopen gedaan hebben?


1 hele mooie verkocht. Er stonden wel wat mooie tussen maar vaak toch de wat 'mindere'

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Re: Minder paarden aangevoerd op Zuidlaardermarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:08

Vanochtend was ik nog voor de regen aan. Er was een prima sfeer en ik moet zeggen dat ik dit jaar vond dat de paarden er goed bij stonden. De handhaving van de regels is toch ieder jaar beter merkbaar :j . Voor mij was het een geslaagde markt :j .

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Re: Minder paarden aangevoerd op Zuidlaardermarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:28

Sommige zijn ook niet geweest (handelaren) vanwege het slechte weer := ik geef ze groot gelijk...
Brrr het was wel koud, het is wel altijd jammer als het toch terug neemt maar het was zeker geslaagd.
Ik vond wel dat er opvallend veel Tinkers stonden ;) voor me gevoel in ieder geval meer als andere jaren.

Nini1992
Berichten: 121
Geregistreerd: 07-10-14

Re: Minder paarden aangevoerd op Zuidlaardermarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:49

Sowieso zijn de markten minder geworden. Bij ons in de buurt is ook een terugloop te zien. Al denk ik dat inderdaad het weer ook niet meewerkte, met de storm op komst.

ansje325

Berichten: 265
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: ergens in brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 21:38

Wij hebben er zaterdag onze show gereden. Ook toen was de sfeer al erg goed.

Afbeelding

devon04

Berichten: 990
Geregistreerd: 11-08-05
Woonplaats: Medemblik

Re: Minder paarden aangevoerd op Zuidlaardermarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:48

Ik vond het ook rustiger kwa bezoekers dan vorig jaar. Ondanks dat er ook echt wel weer wat zielige ponys/paardjes bijstonden was de sfeer weer erg goed.
Mij viel het ook op dat er veel tinkers stonden en ook echt wel mooie, en veel minder friezen dan voorgaande jaren vond ik.
Ik heb wel wat leuks kunnen kopen iig.

Juultje_Lady
Berichten: 41
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:55

Gaaf dat showteam!!

Nini1992
Berichten: 121
Geregistreerd: 07-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:43

devon04 schreef:
Ik heb wel wat leuks kunnen kopen iig.


Ik ben wel benieuwd wat voor leuks! :D

Alja

Berichten: 25594
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Minder paarden aangevoerd op Zuidlaardermarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:45

vond het echt heel rustig in vergelijking met vorige jaren maar het was natuurlijk ook geen vakantie in het noorden dit jaar :)