Brandweer redt bekneld paard in trailer bij Zoetermeer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Brandweer redt bekneld paard in trailer bij Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 09:40

http://www.district8.net
Ingezonden door StalDuijndam

Afbeelding

De brandweer van Zoetermeer moest dinsdagavond 21 oktober uitrukken om een paard te bevrijden dat bekneld stond achterin een paardentrailer. Het paard was onrustig geworden tijdens de rit en zag kans om met zijn voorbenen over een metalen afscheiding binnen in de trailer te komen en kon daarna geen kant meer op. De bestuurder besloot bij het tankstation Knorrestein te stoppen en de brandweer te bellen. De brandweer heeft het schot verwijderd waarna een andere trailer ter plaatse kwam om het paard verder te vervoeren.

Klik hier voor foto's.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Brandweer redt bekneld paard in trailer bij Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:58

En daarom hebben veel trailers tegenwoordig het systeem dat wanneer je de ring aan de buitenkant van de trailer losdraait, de voorstang los valt. Ideaal

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:17

NIet alleen tegenwoordig;) Mijn trailer uit 1994 heeft dat ook al:) Je moet alleen wel regelmatig controleren of je ze nog los krijgt op het moment dat het er op aan zou komen:) Want soms gaan ze heerlijk vast zitten want hij moet natuurlijk ook niet los draaien om het minste of geringste tijdens je reis;)

melanie20
Berichten: 1733
Geregistreerd: 22-08-05

Re: Brandweer redt bekneld paard in trailer bij Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:20

Ik snap zo wie zo niet dat je met dit weer op pad gaat met je paard.....

speurneusc

Berichten: 5376
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Re: Brandweer redt bekneld paard in trailer bij Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:39

heeft nix met het weer te maken kan met mooi weer ook gebeuren, het weer was niet de oorzaak dus das onzinnig commentaar

melanie20
Berichten: 1733
Geregistreerd: 22-08-05

Re: Brandweer redt bekneld paard in trailer bij Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:42

Idd hoeft niet perse met het weer temaken tehebben... Maar met dit weer zijn ze wel onrustiger... En dat is wat erin het bericht staat...

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:50

speurneusc schreef:
heeft nix met het weer te maken kan met mooi weer ook gebeuren, het weer was niet de oorzaak dus das onzinnig commentaar


Klopt, maar het was gisterenavond hier wel dusdanig aan het spoken (met windstoten, hagelstenen en stortbuien) dat ik het onverantwoord vond om er met een trailer op uit te gaan. Dus het zal niet geholpen hebben.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieƫrt

Re: Brandweer redt bekneld paard in trailer bij Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:51

Ja gisteren spookte het inderdaad behoorlijk. Maar wie weet... misschien moest het paard naar huis oid. Ga er niet vanuit dat je voor de lol met zo'n weer en de trailer op pad gaat eigenlijk....

Maar hoe is het paard nu beknelt geraakt, ik kan het op de foto's niet zo goed zien. Over het schot of over de voorstang?

Gea99

Berichten: 1170
Geregistreerd: 26-09-13

Re: Brandweer redt bekneld paard in trailer bij Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:54

Als ik die foto's zo zie valt het weer erg mee de deken hangt stil en het regent zo te zien niet. Hier gisteravond ook nog gewoon naar les geweest. Niks aan de hand.
Jammer voor zo'n paard als zulke dingen gebeuren. Maar blijft er vrij rustig onder geloof ik.

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:57

Ik zie toch echt een oog aan de buitenkant van de trailer. Misschien dat die vastgeroest zat ofzo

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:58

Tjeetje dan schrik je wel even.

Vindt dit ook weer netjes opgelost van de brandweer, paard heeft er niks aan over gehouden.
Dit kan iedereen gebeuren, goed dat dit zo is opgelost!

Qua weer, tja hier viel het gisteren ook mee. Waaide wel een beetje en af en toe een bui, maar niet met harde windstoten. Per plaats is dit verschillend.

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:58


FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:01

melanie20 schreef:
Ik snap zo wie zo niet dat je met dit weer op pad gaat met je paard.....


Hier gisteravond ook met de trailer op pad geweest. Was hier gisteren geen storm wind dus ik durfde het wel aan.

melanie20
Berichten: 1733
Geregistreerd: 22-08-05

Re: Brandweer redt bekneld paard in trailer bij Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:04

Tuurlijk verschilt het weer kwa deel van het land.. Zoetermeer ligt hier niet ver vandaan..
En heeft flink gewaaid hier...

Gelukkig is het allemaal goed afgelopen!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:06

Ik zweer bij mijn camera in de trailer, simpel, goedkoop (simpele achteruitrijcamera van Conrad in de trailer gemonteerd), en je kunt tijdig ingrijpen als het mis dreigt te gaan (auto op tijd aan de kant) en inzicht waarom iets mis gaat.

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:12

Op het filmpje is wel te zien dat het behoorlijk waait. Misschien niet verstandig maarja, dat is allemaal achteraf. Vind ook dat je niet voor ieder zuchtje wind thuis hoeft te blijven. Wel zonde van de trailer. En als ze hem laten maken van je portomonnee.

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:14


bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:15

Vippie schreef:
Ik zweer bij mijn camera in de trailer, simpel, goedkoop (simpele achteruitrijcamera van Conrad in de trailer gemonteerd), en je kunt tijdig ingrijpen als het mis dreigt te gaan (auto op tijd aan de kant) en inzicht waarom iets mis gaat.



Wat had je hier willen doen dan? Mijn paard kan dit namelijk in een fractie van een seconde.

Bloesem2

Berichten: 65
Geregistreerd: 13-10-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Brandweer redt bekneld paard in trailer bij Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:23

Ben blij dat zelf ook zo moderne trailer heb. Ze worden ook steeds veiliger.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:25

bliver schreef:
Vippie schreef:
Ik zweer bij mijn camera in de trailer, simpel, goedkoop (simpele achteruitrijcamera van Conrad in de trailer gemonteerd), en je kunt tijdig ingrijpen als het mis dreigt te gaan (auto op tijd aan de kant) en inzicht waarom iets mis gaat.



Wat had je hier willen doen dan? Mijn paard kan dit namelijk in een fractie van een seconde.


Jouw paard misschien wel, menig ander paard niet. Zinloze discussie...

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Brandweer redt bekneld paard in trailer bij Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 12:21

@ Vippie tegen de tijd dat jij de auto stil hebt gezet op een veilige plaats en uit de auto bent. Is je paard over de voorstang gegaan. Zo snel kun jij echt niet uit de auto springen.

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 12:27

FriesWytske schreef:
@ Vippie tegen de tijd dat jij de auto stil hebt gezet op een veilige plaats en uit de auto bent. Is je paard over de voorstang gegaan. Zo snel kun jij echt niet uit de auto springen.


indd en kan soms ook gewoon niet. Het stomste wat je kan doen is de trailer bijvoorbeeld op de vluchtstrook zetten. Dat hebben ze hier trouwens goed gedaan om pas bij een tankstation te stoppen

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Brandweer redt bekneld paard in trailer bij Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:39

Wat een braaf paard! Zat vast in de trailer, komt er vervolgens rustig uitgelopen om rustig stil te staan op een tankstation, en daarna makkelijk weer in een andere trailer te lopen _/-\o_

Herman97

Berichten: 431
Geregistreerd: 24-08-11
Woonplaats: In het Noorden des Lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 14:41

Een camera mag dit dan registreren maar ik hoop niet dat ik dan bij jou in de buurt rij met mijn auto of op mijn fietsje. Ten tijde dat jij dit ziet op de camera ontstaat er toch ( in het minste geval ) een klein beetje paniek en jaag je straks zo een andere weggebruiker van de fiets of zijn /haar auto in elkaar.
Hier kan het weer ook niks aan doen. Dit is gewoon domme pech. Misschien wel een jong paard dat geschrokken nis van achterop komende vrachtwagen. Wie weet kom je niet een achter de reden.
Het belangrijkste is dat hij/zij straks weer te laden is zonders angst en stress.
Ik vind dat deze dame het niet netter op had kunnen lossen.

Anoniem

Re: Brandweer redt bekneld paard in trailer bij Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:48

Mij ook een keer gebeurd. Vreselijk! Gelukkig kwamen we een hoefsmid tegen die kon helpen met stangen los maken!
Ik helemaal overstuur en mn paard hing op de kop hooi te eten :roll: