Groot-Brittannië: zeven verwaarloosde paarden ingeslapen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Groot-Brittannië: zeven verwaarloosde paarden ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 15:53

http://www.bokt.nl / http://www.horseandhound.co.uk


In Hertfordshire zijn afgelopen week elf dieren ingeslapen nadat zij verwaarloosd aangetroffen werden op een boerderij. Het ging hierbij om zeven paarden, drie honden en een geit.

Drie andere paarden, 40 honden en een kat werden in beslag genomen door de RSPCA en ondergebracht bij een instelling die de zorg op zich zal nemen. De RSPCA werd op de hoogte gesteld door burgers die bezorgd waren over het welzijn van de dieren.

“Een aantal dieren, waaronder paarden, geiten, kippen en honden, zullen op de boerderij blijven en de eigenaar heeft advies gekregen over de zorg die de dieren nodig hebben. De RSPCA zal controles uitvoeren om te kijken of er ook voldaan wordt aan deze zorg.”, vertelt een woordvoerder van de RSPCA.

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Re: Groot-Brittannië: zeven verwaarloosde paarden ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:45

Advies gekregen over de zorg die ze nodig hadden, dat baat me toch wel enige zorgen.
De eigenaar heeft toch wel bewezen dat die niet voor de dieren kan zorgen of het er nu 1 of 100 zijn het lijkt me niet het juiste.
Maar goed wie ben ik om te oordelen? sneu voor alle dieren, hoop wel dat de dieren die in beslag zijn genomen er goed boven op komen en een beter plekje krijgen.
Sneu voor de dieren die zijn ingeslapen, maar ik denk dan maar zo... misschien maar beter, geen lijden meer.

Marin_ka3
Berichten: 599
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:54

inderdaad, arme , arme alle betrokkenen, mens en dier.

Ik begrijp het niet, als iemand niet kan lezen en schrijven vraag je aan hem of haar toch ook niet om kinderen les te geven in taal!

Hoe kan je dan van iemand verlangen, iemand die volledig en bewezen incapabel blijkt te zijn, goed voor dieren te blijven zorgen....... :o

cream_1986
Berichten: 706
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:20

Even ter educatie van wie het niet snapt; telkens weghalen en verbieden is niet het juiste middel in de strijd tegen dierenleed.

Zoals hierboven beschreven werken de inspecteurs in Nederland ook; zorg dragen voor die dieren die écht zorg nodig hebben en de 'gezonde' dieren achterlaten. Als je alle dieren weg haalt, halen de mensen buiten het zicht van de inspecteurs nieuwe dieren, die ze vervolgens weer kunnen mishandelen. Door de eigenaren bij te staan en te leren hoe je voor dieren moet zorgen, proberen ze leed te voorkomen en de cirkel te doorbreken.

Dierenmishandeling, op welke schaal dan ook, valt of staat met educatie.

Lees vooral verder op de website over het inspectiewerk van de dierenbescherming!