Tumult om gebrandmerkte paarden bij Efteling-show

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IJp

Berichten: 1584
Geregistreerd: 30-11-06
Woonplaats: Cheesecity me not like cheese

Re: Tumult om gebrandmerkte paarden bij Efteling-show

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 03:54

Ik ben op dit moment op vakantie in de States, ik denk als ze hier actie gaan voeren tegen brandmerken ze met een dubbelloops jachtgeweer achterna gezeten worden tot ze weer in het vliegtuig terug zitten. Of ze worden eerst heel hard uit gelachen.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:42

FriesWytske schreef:
Tja, laat die zogenaamde dierenbeschermers maar eens een gewone baan zoeken. Want de meesten die dit doen. Leven van een uitkering. Plus als ze zo goed weten dat het vanaf 2001 verboden is. Dan hadden ze ook kunnen weten dat in de omringende landen nog gewoon met een brandmerk gewerkt wordt. Ook hadden ze als ze het goed hadden uitgezocht dus kunnen weten dat deze paarden niet uit Nederland kwamen.



+:)+ +:)+
Volledig met eens!

Gewoon sensatie zoekers!!

Citaat:
"Het plaatsen van zo'n brandmerk is extreem pijnlijk voor het dier",

Extreem pijnlijk _O- och wat zielig! _-:(

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:35

Lillian__ schreef:
de paarden dragen toch niet t logo van de efteling? wat kan het bestuur er dan aan doen? daarbij krijgen die paarden het merk pas als ze goed genoeg zijn voor het stamboek, het zijn dus geen zielige paardenmarkt paarden die veel te dun zijn en niet goed op de benen staan.

..


Dat is dan weer niet waar. Spaanse paarden worden gebrandmerkt wanneer de fokker ze goed genoeg vind om zijn/ haar merk op te zetten (soort reclame). Maar dit heeft niks met het stamboek te maken, kan zelfs bij kruisingen zo zijn.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:43

Hebben die lieden niets anders/beters te doen of weten ze echt zo weinig van de handel en wandel in de paardenwereld, dan de Efteling er op aan te spreken dat de paarden die in een show meedoen een oud brandmerk hebben?

Als de 27jarige (overigens tot in de puntjes verzorgde) Haf van een vriendin van mij door hun was gezien, hadden ze dan ook gevallen over haar brandmerk?

Vreselijk, er zijn toch echt wel ergere zaken van moedwillig dierenleed om je druk over te maken.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 24-10-14 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Tumult om gebrandmerkte paarden bij Efteling-show

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 15:58

Ik wilde ook al zeggen laat ze zich bezig houden met echt dierenleed... Tjonge jonge ze slaan de plank weer totaal mis :\

jamietinker

Berichten: 138
Geregistreerd: 28-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 16:00

ze gaan wel ver hoor maar ik kon de show bijna niet aanzien met dat getrek in die mond.. := :(

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 16:02

Ja dat is weer een geheel ander onderwerp, of zo'n show nou wel gehouden moet worden. Daar gaat 't hier toch niet over?
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 24-10-14 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 16:12

Phoe ben ik blij dat mijn paard nu al een wintervacht heeft,nu zien ze het KWPN brandmerk niet meer. ;)
Dat er dierenactivisten zijn is prima,maar sommige kun zó overdrijven.[net als de Partij v.d. Dieren trouwens].

Zoolgangster

Berichten: 9673
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 21:05

jamietinker schreef:
ze gaan wel ver hoor maar ik kon de show bijna niet aanzien met dat getrek in die mond.. := :(


En dàt zien ze dan weer niet... }:0

saddledancer

Berichten: 1418
Geregistreerd: 27-08-14
Woonplaats: London, uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 21:07

IJp schreef:
Ik ben op dit moment op vakantie in de States, ik denk als ze hier actie gaan voeren tegen brandmerken ze met een dubbelloops jachtgeweer achterna gezeten worden tot ze weer in het vliegtuig terug zitten. Of ze worden eerst heel hard uit gelachen.


hahahaha ja en terecht eigenlijk :') waar bemoeien ze zich mee hoor

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Re: Tumult om gebrandmerkte paarden bij Efteling-show

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 12:18

Heb ik net de tandarts "overleefd" blijjt hier dat ik aan dierenmishandeling doe...

Mijn paard heeft ook een brandmerk van Zangersheide. Ze is inmiddels 20, heeft ze echt geen last van. Staat nog mooi ook.

Heb ooit een documentaire gezien dat brandmerken uiteindelijk minder pijn zou doen dan de oormerken bij geiten en koeien. Omdat je de zenuwen dichtbrand dacht ik. Terwijl die oormerken er soms uitzweren, ze ermee achter draad kunnen blijven hangen etc. Ik ben er voor mezelf dus nog niet uit of ik voor of tegen ben...

ik ben in ieder geval wel tegen nutteloos gezeur... wat dit natuurlijk zeker wel is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 13:36

Zoolgangster schreef:
jamietinker schreef:
ze gaan wel ver hoor maar ik kon de show bijna niet aanzien met dat getrek in die mond.. := :(


En dàt zien ze dan weer niet... }:0


Doen ze ook niet voor zover ik weet.

RM94

Berichten: 2020
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Tumult om gebrandmerkte paarden bij Efteling-show

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:15

ik ben zeker niet tegen brandmerken heb er bij mijn oldenburger hengst (ondertussen dik 2,5) zelf voor gekozen dat hij gebrand zou worden.

Nu is mijn hengst er 1 van een tweeling ze stonden los naast elkaar toen ze gebrand werden. Eerst het zusje, andere nummers op het ijzer weer in het vuur en toen mijn hengst beide veulens waren absoluut niet onder de indruk en gaven geen piep ..... overtuig mij maar dat branden zo verschrikkelijk is. Hij liep op die dag een premie ik ben trots op zijn brandmerk

KimD

Berichten: 20438
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Tumult om gebrandmerkte paarden bij Efteling-show

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 17:28

Het is dat het niet meer mag sinds 2001, anders waren die van mij ook gebrandmerkt.

Belachelijk die ophef. :n