Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 89 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Tumult om gebrandmerkte paarden bij Efteling-show

 
Profiel   

www.looopings.nl


[ img ]
Foto: Derek Gavey

Een paar dierenactivisten dreigen naar de Dierenbescherming te stappen vanwege gebrandmerkte paarden in de Efteling-show Raveleijn. Dat hebben ze zelf laten weten aan Looopings. Het brandmerken van paarden is sinds 2001 verboden in Nederland.

"Het plaatsen van zo'n brandmerk is extreem pijnlijk voor het dier", zeggen de boze betogers. "De Dierenbescherming is er niet voor niets fel op tegen. Dat een oer-Hollands attractiepark als de Efteling zich daarmee inlaat, is schandalig." Volgens de activisten toont de Efteling niet genoeg respect voor het welzijn van de paarden.

Een woordvoerder van het pretpark laat in een reactie weten zeker niet achter het brandmerken te staan. De paarden hadden echter al een brandmerk toen ze uit Spanje werden gehaald, waar het pijnlijke proces wel is toegestaan. "De Efteling heeft dierenwelzijn zeer hoog in het vaandel staan", aldus de voorlichter. "De paarden uit Raveleijn worden goed verzorgd op een nabijgelegen manege en staan onder maandelijks toezicht van een dierenarts."
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-14 12:37 



 
Profiel   

Als de paarden al een brandmerk hadden voor ze in de efteling terecht kwamen, waar maken die dierenactivisten dan nu nog zo'n drama om?.. soms vraag ik me ook echt af waar die activisten mee bezig zijn.
Mag je geen paard meer kopen omdat hij een brandmerk al erop heeft zitten wat hij al jaaaren geleden gekregen heeft voor het paard in bezit is gekomen van het park?
Mijn god..

Ik ben ook tegen brandmerken, maar dit gaat wel ver zeg.
Ze doen alsof de efteling zelf het brandmerk gezet heeft..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-14 12:39 



 
Profiel   

Tja, laat die zogenaamde dierenbeschermers maar eens een gewone baan zoeken. Want de meesten die dit doen. Leven van een uitkering. Plus als ze zo goed weten dat het vanaf 2001 verboden is. Dan hadden ze ook kunnen weten dat in de omringende landen nog gewoon met een brandmerk gewerkt wordt. Ook hadden ze als ze het goed hadden uitgezocht dus kunnen weten dat deze paarden niet uit Nederland kwamen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-14 12:41 



 
Profiel   

Die dierenactivisten gaan echt veel te ver, ze doen alsof de efteling zelf de paarden brandmerkt. Er zijn genoeg paarden met een brandmerk maar daar hoor je niks over? Als de efteling de paarden goed verzorgd dan snap ik niet waar die activisten zich druk om maken, dat ze eerst voor hun eigen deur vegen.


Laatst bijgewerkt door Samblabla op 23-10-14 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-14 12:41 



 
Profiel   

Jezus wat een gezever. De Efteling kan er toch niks aan doen als de paarden ze al hadden voordat ze naar Nederland kwamen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-14 12:41 



 
Profiel   

Ja laten we die paarden gaan afmaken omdat ze nergens meer kunnen verschijnen omdat ze een brandmerk hebben dat is lekker diervriendelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-14 12:42 



 
Profiel   

Wat een gedoe om niks, als die paarden in hun geboorteland al gebrandmerkt zijn (zoals zoveel paarden die uit buitenland komen) kan de efteling daar toch niks aan doen...

Mijn lusitano merrie liep ook met lelijke grote brandmerken rond, daar kon ik echt niks meer aan veranderen... :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-14 12:43 



 
Profiel   

Komkommertijd voor dierenactivisten ofzo :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-14 12:44 



 
Profiel   

Er word inderdaad net gedaan of ze het logo van de Efteling op hun konten gebrand hebben staan.....
Beetje overdreven dit.
Als je niets te zeiken hebt, dan zoek je toch iets waar je "boos" om kan zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-14 12:46 



 

Ik vraag me ook echt af wat ze dan willen dat de Efteling doet. Het brandmerk eraf halen? :') Een schadevergoeding betalen aan de dierenbescherming omdat ze nu in een hoekje zitten te huilen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-14 12:54 



 
Profiel   

Sabbientje schreef
Er word inderdaad net gedaan of ze het logo van de Efteling op hun konten gebrand hebben staan.....
Beetje overdreven dit.
Als je niets te zeiken hebt, dan zoek je toch iets waar je "boos" om kan zijn.


Inderdaad, ze moeten iets te zeuren hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-14 12:56 



 
Profiel   

huidtransplantatie voor de paarden. :D

Komaan zeg. Ik ben ook helemaal geen voorstander van brandmerken, maar nu overdrijven ze toch. Wat kan de Efteling daar nu aan doen dat die paarden in Spanje al gebrandmerkt waren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-14 12:58 



 
Profiel   

Ik ben tegen brandmerken. wat een andere bokkers al zeggen in sommige landen is het wel toegestaan. daar kan de efteling niks aan doen. de paarden in hub show zien er verder gezond uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-14 13:17 



 
Profiel   

Dan mogen ze ook wel over mijn paard komen zeuren.... :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-14 13:22 



 
Profiel   

kom op zeg !!! Dan mogen we wel boos worden op de meeste westernruiters hier..... de meeste quarters uit Amerika hebben allemaal een brandmerk....


Ik ben niet tegen brandmerken overigens..... vind er zelfs erg mooie tussen zitten af en toe...bij de quarters dan.
En de Haflingers, Hannoveranen etc vind ik ook een mooi brandmerk hebben hoor.
Mits het goed duidelijk geplaatst is. Ik vind het wel wat hebben...


Laatst bijgewerkt door ElCamino op 23-10-14 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-14 13:25 



 
Profiel   

Ohjee,... mijn paard heeft ook een brandmerk.

Wie weet welke aktiegroep dat was. Ik weet wel iets waar ze zich veel drukker om kunnen maken..... namelijk de gecoupeerde staarten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-14 13:25 



 
Profiel   

Tja, bijna alle rasechte Iberische paarden zijn gebrandmerkt volgens mij. Als ze echte Spaanse paarden willen gebruiken in deze show, heb je volgens mij al heel snel een gebrandmerkt paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-14 13:26 



 
Profiel   

Publiciteit, hun eigen persoontje in het nieuws meer zoeken ze niet.
Als je wat wil doen voor dieren is er genoeg te doen, maar hard werken streelt de ego niet zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-14 13:26 



 
Profiel   

Pffftt zeikerds. Mijn oude quarter had er ook eentje. Ik kreeg hem er echt niet afgeschrobt hoor :')

Tja in Amerika is het heel normaal hoor. Ik ben er ook tegen maar hij kon er verder ook niets aan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-14 13:27 



 
Profiel   

Hier in Oostenrijk worden alle Norikers en Haflingers gebrandmerkt (nou ja ze branden het niet maar vriezen het merk erin)
Ik ben er geen voorstander van en vind het met de komst van de chip erg achterhaald.
Maar goed deze paarden waren al gebrandmerkt, lekker geinformeerd die activisten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-14 13:31 



 
Profiel   

O, echt? Mijn quarter merrie is op haar 4e uit Amerika gekomen met brandmerk. Ze is nu 21. Wat moet ik doen met haar dan? Moeten we het eruit laten snijden? Paard maar slachten? Tjonge, jonge......Die zogenaamde dierenactivisten en dierenpartij etc hebben gewoon de ballen verstand en kun je echt niet meer serieus nemen. Best jammer!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-14 13:37 



 
Profiel   

Fjorden hebben ook nog een brandmerk(vries)
Als dat stel niks te doen heeft, ga rebelleren tegen al die mensen die hun beesten niet goed te eten geven of die akelige broodfokkers.
Overigens met brandmerken valt er minder te rommelen dan met die chip gevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-14 13:38 



 
Profiel   

Wat een onzin. Laten ze zich met echte dierenmishandeling bezig houden. Zo lijkt het inderdaad alsof de Efteling zelf het brandmerk heeft gezet. De paarden hebben er nu geen last meer van.

Ze hebben zeker veel te veel tijd over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-14 13:47 



 
Profiel   

FriesWytske schreef
Tja, laat die zogenaamde dierenbeschermers maar eens een gewone baan zoeken. Want de meesten die dit doen. Leven van een uitkering. Plus als ze zo goed weten dat het vanaf 2001 verboden is. Dan hadden ze ook kunnen weten dat in de omringende landen nog gewoon met een brandmerk gewerkt wordt. Ook hadden ze als ze het goed hadden uitgezocht dus kunnen weten dat deze paarden niet uit Nederland kwamen.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ helemaal met je eens

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-14 14:01 



 
Profiel   

De efteling heeft die merken er echt niet zelf opgezet, ik snap echt niet waar ze over aan het zeiken zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-14 14:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 89 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen