Blog: Suzanne Pen - "Acht redenen voor conditietraining"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Blog: Suzanne Pen - "Acht redenen voor conditietraining"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 13:04

http://www.paardvisie.nl/


Afbeelding
Suzanne Pen
foto: http://www.paardvisie.nl / Suzanne Pen
"Ik zit op de veranda achter het huis en geniet van het uitzicht op de wei. Heliosz, mijn zonnetje 'in huis', speelt er vrolijk op los. Hij galoppeert door de wei, zo hard als hij kan. Zijn bonte vriendin moet ook meedoen, maar zij is veel ouder en strammer. Na elk rondje schiet ze snel de schuilstal in. Heliosz rent nog een paar rondjes, vliegt dan ook de stal in en neemt haar weer mee. Na 20 minuten komt de climax van het schouwspel als Heliosz zich een Lipizzaner waant in plaats van de Arabier die hij is. Ik kijk verschrikt naar de drie capriolen die hij achter elkaar maakt. Gelukkig doet hij dat niet onder het zadel…"

Het laat zich raden dat ik als enduranceruiter blij ben dat mijn paard zich zo fit voelt. Maar de juiste conditietraining is goed voor elk paard. Voor het voorkomen van blessures, betere prestaties, plezier in het werk en natuurlijk dat fantastische gevoel dat Heliosz liet zien: ik kan de wereld aan!

Acht redenen waarom het voor het paard zo goed is om getraind te worden.

1. Als je het uithoudingsvermogen van een paard traint, verandert er van alles in het lichaam. Ten eerste komen er in de spieren meer bloedvaatjes en komt er meer bloed in het lichaam: na een beetje training al 30% meer! Dat bloed bevat ook nog eens meer rode bloedcellen die zuurstof vervoeren. Zo krijgen de spieren meer voeding en zuurstof uit het bloed en kunnen ze afvalstoffen makkelijker kwijt.

Lees de rest van de blog hier.

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Blog: Suzanne Pen - "Acht redenen voor conditietraining"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:31

Leuke blog!! +:)+
Ben benieuwd naar het vervolg. Dat conditietraining goed is had ik al begrepen, hoe ik dat nu precies moet gaan doen, geen flauw idee... :? Hoop dat er genoeg info in staat om te helpen trainen voor Kootwijkerbroek in maart, mijn eerste klasse 0! :D

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:50

Super blog ! _/-\o_
Zo helemaal waar !
Ben ook erg benieuwd naar het vervolg !

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Blog: Suzanne Pen - "Acht redenen voor conditietraining"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:16

Ben ook benieuwd naar het vervolg! Leuk geschreven en ben nu wel benieuwd wat de conditietraining van haar inhoud

Jet

Berichten: 12029
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:01

Graffi, leuk dat je ook gaat trainen voor endurance. Suzanne heeft op de site van de Peelrand, ook een endurancewedstrijd waarvan zij in de organisatie zit, een 13-weken schema staan, misschien kan je daar wat mee? http://www.endurancepeelrand.nl/trainingsschema.pdf .