Sensor aan halster stuurt sms bij paard in nood

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sientje

Berichten: 6530
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:07

bliver schreef:
Zal wat zijn. Gaat dat alarm af. Kom je op stal zit je paard vast met zn halster die je om deed voor dat alarm. :D


Ik dacht het, jij schrijft het. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:10

Tss, belachelijk. Dit hebben wij voor de koeien, in het oor. Meet de activiteit en laat het weten als een koe tochtig is (dat ie geinsemineerd kan worden) of als ie ziek is. Je kan de temperatuur zien, het gedrag, herkauwactiviteit.
Die dingen kosten zo'n 80 euro per stuk...
Er is een app die kun je downloaden voor op je mobiel.
Zo weet je altijd of er iets met de koeien is!
Snap dan niet waarom ze voor paarden nu pas zoiets uitvinden, en dat het dan nog zo duur is...

Jet

Berichten: 11998
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:55

Er bestaan veiligheidshalsters die losgaan als een paard blijft hangen. Dat is een mogelijkheid, om die te gebruiken als je zo'n alarm wil aanschaffen.

Mijn paard staat op een pensionstal met 50 paarden, ik kan me niet voorstellen dat de stalhouder er op zit te wachten dat er rond de 40 van die ontvangers op stal komen... Of kan je ook met veel paarden met één ontvanger toe als je verschillende eigenaren hebt?

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:40

Maar hoe groot is de kans nu dat een gezond paard zonder gebreken (dus geen stal leegvreter is, er een goed voerschema word aangehouden etc.) koliek krijgt?
In verhouding met de kans op een ongelukje bij een paard (wederom gezond) dat 's nachts een halster om houd en dat niet gewend is? Heb helaas al een paar keer bij andere mensen gezien hoeveel schade een "vergeten" halster kan doen. Echt stommiteiten waarbij paarden in benarde posities waren gekomen. Dan komt er het geval "gekke mensen die paarden mishandelen" ook nog om de hoek kijken. Nu staat mijn paard 's nachts op stal, maar ik moet er niet aan denken om hem 's nachts buiten te hebben met halster om. Word veelste makkelijk om hem te pakken dan.

amoj schreef:
Tss, belachelijk. Dit hebben wij voor de koeien, in het oor. Meet de activiteit en laat het weten als een koe tochtig is (dat ie geinsemineerd kan worden) of als ie ziek is. Je kan de temperatuur zien, het gedrag, herkauwactiviteit.
Die dingen kosten zo'n 80 euro per stuk...
Er is een app die kun je downloaden voor op je mobiel.
Zo weet je altijd of er iets met de koeien is!
Snap dan niet waarom ze voor paarden nu pas zoiets uitvinden, en dat het dan nog zo duur is...


Omdat de ruiterwereld een leuke melkkoe( :') ) is voor dit soort dure producten. Omdat er nu een kaartje "speciaal voor paarden" bij hangt gaat de prijs omhoog.

Jet

Berichten: 11998
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 00:18

Ik heb nu twee paarden van mezelf meegemaakt die van het een op het andere moment koliek kregen zonder dat ik van te voren kenmerken had ontdekt. Ik denk niet dat die twee eerder en beter waren geholpen als ik dit apparaatje had gehad destijds, maar dat maakt niet echt uit. Deze paarden leken tot het moment van de klachten gezond. Er werd een goed voerschema aangehouden en ze aten geen stalbedekking.

Ik denk niet dat ik het voor mijn huidige paard zou gaan aanschaffen, maar je kan niet in de toekomst kijken...

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:16

amoj schreef:
Tss, belachelijk. Dit hebben wij voor de koeien, in het oor. Meet de activiteit en laat het weten als een koe tochtig is (dat ie geinsemineerd kan worden) of als ie ziek is. Je kan de temperatuur zien, het gedrag, herkauwactiviteit.
Die dingen kosten zo'n 80 euro per stuk...
Er is een app die kun je downloaden voor op je mobiel.
Zo weet je altijd of er iets met de koeien is!
Snap dan niet waarom ze voor paarden nu pas zoiets uitvinden, en dat het dan nog zo duur is...

Zoiets waren wij idd ook kwijt plus de kosten van de halsband.
Maarja de fabrikant denkt gewoon die paardenmensen hebben toch geld zat huppa 300 euro d'r bovenop!

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 00:12

Sientje schreef:
bliver schreef:
Zal wat zijn. Gaat dat alarm af. Kom je op stal zit je paard vast met zn halster die je om deed voor dat alarm. :D


Ik dacht het, jij schrijft het. :D



pensionhouders helemaal over de zeik omdat er tig keer per nacht mensen aan het hek staan te rammelen omdat het paard zijn neus heeft gestoten en staat te stampen.

AlexandraM
Berichten: 4677
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:16

belle_boef schreef:
Dus je moet in een straal van 4/6 km zijn om de melding te ontvangen? En dat voor die prijs. Denk dat ze nog even moet door ontwikkelen. Nu is het alleen wat voor paarden die aan huis staat waarvan de eigenaar er dus vrijwel altijd is.

Dat is ook niet waar. In een omtrek van 3 km zijn hier heel veel stallen en weides. Aan huis zou voor een paar honderd meter gelden.

Ik vind het jammer dat het via halster gaat daar het veiliger Is in stal en wei geen halster om te laten.