Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Jur Vrieling vierde tijdens WB kwalificatie in Helsinki

 
Profiel   

http://www.knhs.nl


In de tweede van de twaalf etappes van de West-Europese League in de Longines FEI wereldbeker kwalificaties eindigde Jur Vrieling met VDL Zirocco Blue N.O.P. als vierde achter drie Zwitsers. Winnaar werd Olympisch kampioen Steve Guerdat met Nino de Buissonnets, met minder dan een seconde voorsprong op Vrieling. Martin Fuchs, die de avond tevoren met PSG Future nog de Grote Prijs wist te winnen, eindigde nu als tweede, voor Pius Schwizer met de achtjarige Sixtine de Vains.

"Ik heb niet het gevoel dat ik ergens iets heb laten liggen. Het is een hele kleine piste, waardoor je niet zoals vorige week toen dat wel lukte, ergens een galopsprong minder kon rijden. Misschien had ik hem net iets korter voor de steilsprong van planken kunnen zetten. Dat deed ik bewust niet, want planken zijn altijd delicaat en daarop heb je zo maar een fout. Je zou dus kunnen zeggen dat ik iets minder risico heb genomen dan vorige week", vertelde Vrieling. VDL Zirocco Blue N.O.P. is een groot paard en de piste is relatief klein. "In het basisparcours had ik bijna geen tijd om adem te halen, zo snel volgden de hindernissen elkaar op. In de barrage bleek de stokmaat van Zirocco van zeker 1.72 m. geen probleem om zeer behendig door het parcours te gaan. Hij is nog jong en moet ook nog veel leren. Die laatste snelheid om ook een barrage als deze winnend af te sluiten slijp ik er heus wel in", aldus Vrieling, die vertelde blij te zijn met de 13 punten voor het klassement die deze vierde plek hem opleverde. "Met deze twee resultaten begin ik uitzicht te krijgen op de finale, volgend jaar april in Las Vegas", zei een uiterst tevreden Jur.

Bart Bles, die met Lord Sandro DDH op zaterdag nog als tweede was geëindigd in de Grote Prijs, kreeg in een basisparcours een heel licht touché op een oxer en plaatste zich niet voor de barrage. Dat gold ook voor Henk van de Pol met Willink. Michael van der Vleuten ging van start met VDL Groep Sapphire B en noteerde twee lichte fouten, waardoor ook zij zich niet voor de barrage wist te plaatsen.

In de stand van de West-Europese League van de Longines FEI wereldbeker gaat Steve Guerdat aan de leiding met 35 punten, terwijl Jur Vrieling hem op twee punten achterstand volgt. Kevin Staut uit Frankrijk en de Braziliaan Marlon Modolo Zanotelli staan derde met 21 punten. Bart Bles neemt de elfde plek in met 12 punten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-14 17:41 



 
Profiel   

Jammer dat Maikel, Henk en Bart de barrage niet haalde, maar wel leuk dat Jur het zo goed heeft gedaan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-14 21:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen