Verrichtingsonderzoek ten einde voor 3 dressuurhengsten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Verrichtingsonderzoek ten einde voor 3 dressuurhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 11:40

http://www.bokt.nl / http://www.kwpn.nl


Afbeelding

De beoordeling op dressuur door de hengstenkeuringscommissie vond gisteren plaats. De hengsten hebben zich allemaal keurig gepresenteerd. De dinsdag aangeleverde Capri Sonne kreeg ook een eerste beoordeling. De hengst toonde een vriendelijk beeld.

Na de beoordeling van de hengsten heeft de commissie gesproken met de eigenaren van de dressuurhengsten. Voor drie hengsten is het onderzoek ten einde. Het gaat hierbij om de volgende hengsten; Gillhaus (Apache x Lupicor x Ferro), Go-Ferro (Ferro x Farmer x G Ramiro Z) en Gibson (Jazz x Lingh x Ferro).

Dinsdag zal er een beoordeling van de springhengsten plaatsvinden, de woensdag erna zal er weer een beoordeling zijn van de dressuurhengsten.

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Re: Verrichtingsonderzoek ten einde voor 3 dressuurhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:45

Ze houden zeker niet van ferro ;)

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:50

bliver schreef:
Ze houden zeker niet van ferro ;)


:')

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Verrichtingsonderzoek ten einde voor 3 dressuurhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:52

Jammer van de laatste rechtstreekse Ferro. Geen idee of die hengst goed genoeg was hoor.

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:08

bliver schreef:
Ze houden zeker niet van ferro ;)

Haha dat was ook mijn eerste gedachten :')

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Re: Verrichtingsonderzoek ten einde voor 3 dressuurhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:29

Ik vond de Ferro in Den Bosch niets bijzonders hebben ze denk ik alleen genomen omdat het een volle broer van Prestige is. Maar kan natuurlijk best een heel leuk sportpaard worden net als zijn broer was.

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:10

Jord schreef:
Ik vond de Ferro in Den Bosch niets bijzonders hebben ze denk ik alleen genomen omdat het een volle broer van Prestige is. Maar kan natuurlijk best een heel leuk sportpaard worden net als zijn broer was.



Ze nemen tovh juist geen paarden met exact dezelfde bloedlijnen.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Verrichtingsonderzoek ten einde voor 3 dressuurhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 10:05

Het beste paard wat ik ooit gereden heb had ook Ferro in zich via Ferrolan. Helaas heb ik hem moeten verkopen. 3.5 jaar oud en kon al piafferen, was er eentje die misschien wel te veel aanbood. Maar ja, een B-register zou toch nooit geaccepteerd worden en bovendien heb ik hem als jaarling laten castreren omdat ik niet wilde dat hij merries op de pensionstal zou gaan bespringen. Ik vind Ferro-bloed erg mooi bloed, en ze kunnen vaak nog springen ook (ik hou niet van dressuurpaarden zoals nu veel gefokt worden die struikelen over de eerste de beste balk die ze tegenkomen).

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 13:30

bliver schreef:
Jord schreef:
Ik vond de Ferro in Den Bosch niets bijzonders hebben ze denk ik alleen genomen omdat het een volle broer van Prestige is. Maar kan natuurlijk best een heel leuk sportpaard worden net als zijn broer was.



Ze nemen tovh juist geen paarden met exact dezelfde bloedlijnen.


Deze Prestige was geen goedgekeurde hengst, maar GP sportpaard, dus daarom wilde ze hem natuurlijk juist wel testen.