Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:45

bigone schreef:
BaileyMix schreef:
Zucht... Waarom mogen zulke mensen nog dieren houden? En waarom loopt zo iemand vrij en ongestraft rond?

Omdat haar ex- een zeer bekende strafpleiter is. Misschien dat ze haar daarom elke keer de dans lieten ontspringen.


Denk het niet hoor. Is Nederland hé
De straffen voor dierenverwaarlozing/mishandelingzijn niet echt om over naar huis te schrijven.

_black_rose_

Berichten: 730
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:21

Ik ben even gaan kijken naar de verwante artikelen, dat zijn er nogal wat....
Schijnbaar gaat Q. de K. steeds weer de fout in en heeft ze geen inzicht in haar eigen gedrag. Dit maak ik op uit het lange lijstje van verwaarlozing en het verweer van Q. de K. dat de dieren gestolen zijn, in plaats van in beslag genomen.

Is er dan niet iets mis met de manier waarop er op dit moment gehandeld wordt? Ik vraag me nu bijvoorbeeld af: zijn er vrienden, familie of kennissen waar QdK contact mee heeft die haar kunnen helpen? Zijn er geen mogelijkheden voor QdK om eens met iemand te praten en die haar kan helpen op een voor de wereld verantwoorde manier haar dieren te houden?

Mijn redenatie is namelijk: Overduidelijk heeft QdK iets met dieren, anders zou ze niet elke keren dieren nemen toch? Voor een groot deel van de maatschappij echter is de manier waarop zij die dieren houd ontoelaatbaar (imo ook terecht). Zou het dan geen mogelijkheid zijn om QdK te leren hoe je dieren kunt houden zonder dat mensen over je heen vallen en zonder dat de beestjes ziek worden?

Miksmaks
Berichten: 22
Geregistreerd: 20-08-14

Re: Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:02

Ik weet niet of ze al ruimte heeft gevonden voor de 2 ijslanders die op een andere locatie stonden, maar als je paarden neemt, zorg er dan ook goed voor!! (Zelfvoorzienend!) 2 ijslandermerries zoeken rustige & ruime plek, zelfvoorzienend, regio 2244 de kok - den haag - prijslander@gmail.com 1 november 2014

Miksmaks
Berichten: 22
Geregistreerd: 20-08-14

Re: Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 13:59


Miksmaks
Berichten: 22
Geregistreerd: 20-08-14

Re: Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 20:44

Buiten die paardenverwaarlozing lopen er ook enkele aangiftes tegen haar wegens oplichting en het aannemen van een valse identiteit. Dit betreft het plaatsen van misleidende advertentie's op diverse site's waaronder hier op Bokt Markt om in het bezit te komen van honden en paarden.

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 21:20

Miksmaks schreef:
Buiten die paardenverwaarlozing lopen er ook enkele aangiftes tegen haar wegens oplichting en het aannemen van een valse identiteit. Dit betreft het plaatsen van misleidende advertentie's op diverse site's waaronder hier op Bokt Markt om in het bezit te komen van honden en paarden.


ik heb gisteren nog gezocht naar advertenties niks gevonden, ben eigenlijk benieuwd, ze beweert elders dat ze de in beslag genomen paarden heeft terug gekocht..
is daar niet enig toezicht op ? want dat lijkt me niet de bedoeling?

Miksmaks
Berichten: 22
Geregistreerd: 20-08-14

Re: Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 21:30

Na het in beslagname van Meranti en andere paarden heeft Meranti 4 jaar het heel goed gehad in een manege in Brabant. April van dit jaar kwam ze daar Meranti terugeisen met de papieren van de rechtbank. Zo op de foto's te zien zit dit paard niet bij de in beslag genomen dieren. 'Ze' staat nog ergens anders met paarden. Heb foto's van een aantal weken geleden van de andere paarden gezien, dat baart bepaalde mensen toch zorgen. Hoeven worden ook niet onderhouden. En dat voor een orthopedisch hoefsmid? %)

Telpeva

Berichten: 14762
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 21:37

Ik had begrepen dat haar paarden in beslag waren genomen, maar als ik het nu goed begrijp zijn er dus maar een paar in beslag genomen, en ze heeft nu dus nog steeds een paard (of meerdere) in bezit?

Miksmaks
Berichten: 22
Geregistreerd: 20-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:02

Klopt, in ieder geval nog 2 IJslanders waar ze een nieuwe locatie voor zoekt. Advertentie staat op zorgboeren.nl. (vraag en aanbod Zuid-Holland)

2 ijslandermerries
zoeken rustige & ruime plek, zelfvoorzienend, regio 2244

Selima

Berichten: 633
Geregistreerd: 12-07-08
Woonplaats: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 01:02

_black_rose_ schreef:
Ik ben even gaan kijken naar de verwante artikelen, dat zijn er nogal wat....
Schijnbaar gaat Q. de K. steeds weer de fout in en heeft ze geen inzicht in haar eigen gedrag. Dit maak ik op uit het lange lijstje van verwaarlozing en het verweer van Q. de K. dat de dieren gestolen zijn, in plaats van in beslag genomen.

Is er dan niet iets mis met de manier waarop er op dit moment gehandeld wordt? Ik vraag me nu bijvoorbeeld af: zijn er vrienden, familie of kennissen waar QdK contact mee heeft die haar kunnen helpen? Zijn er geen mogelijkheden voor QdK om eens met iemand te praten en die haar kan helpen op een voor de wereld verantwoorde manier haar dieren te houden?

Mijn redenatie is namelijk: Overduidelijk heeft QdK iets met dieren, anders zou ze niet elke keren dieren nemen toch? Voor een groot deel van de maatschappij echter is de manier waarop zij die dieren houd ontoelaatbaar (imo ook terecht). Zou het dan geen mogelijkheid zijn om QdK te leren hoe je dieren kunt houden zonder dat mensen over je heen vallen en zonder dat de beestjes ziek worden?


Daar sluit ik me helemaal bij aan--heel mooi gezegd.

Alleen vraag ik me af of iemand met dergelijke (persoonlijkheids-) problemen wel open zal staan voor 'hulp', zelfs als het van dierbaren afkomstig is en of dat daarom ooit zal werken.

Triest is het wel, maar het belang van het dier gaat natuurlijk boven het belang van de bazin of baas die niet goed voor ze zorgt...

_black_rose_

Berichten: 730
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:13

Ik denk, dat wanneer je het QdK zou vragen, ze absoluut zou zeggen dat ze het niet leuk vind dat er zo op haar gereageerd wordt en dat ze het niet fijn vind dat haar dieren steeds weer weg moeten. Wanneer iemand haar iets zou kunnen aanbieden waardoor ze daar geen last meer van heeft, kan ik me voorstellen dat ze daar wel voor open staat.

Ik durf hier nu niet direct te beweren dat QdK persoonlijheidsproblemen heeft en ik denk ook dat dit niet de juiste insteek is. Het gaat puur om het praktische. Hoe kan QdK dieren houden zonder last te hebben van vervelende mensen die vanalles vinden. Niet meer of minder dan dat.

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 13:53

Begrijp ik nou goed dat Q. zelf vind dat ze haar dieren niet verwaarloost?
Dan moet je toch wel heel erg in de war zijn als je bijvoorbeeld een kat met een ontvelde poot ziet strompelen en dan denken dat het goed met het beestje gaat.
Dat gaat er bij mij niet in.
Daarbij is ze nog wel zo pienter om mensen op te lichten en voor te liegen.

Al die complot theorieën waar zij in geloofd.. daar is zij echt niet de enige in, er zijn duizenden mensen die dat geloven maar die verwaarlozen hun huisdieren niet.
Ik begrijp zoiezo niet wat alles wat ze verteld met de verwaarlozing van haar dieren te maken heeft, en ze lult daar overheen want die vraag is al tientallen keren gesteld maar ze geeft daar bewust geen antwoord op.

Gek of niet, gewoon oppakken die handel en een verbod voor het houden van elk soort dier!

Jindai

Berichten: 1897
Geregistreerd: 11-11-12

Re: Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:26

Ik denk dat zij dat inderdaad zo ziet, Arrabel. Ik vraag me af waarom zij nog geen verbod heeft mbt het houden van dieren en waarom er voor haar geen hulp is. Keer op keer worden er weer dieren in beslag genomen en ze kan nu nog haar gang gaan. Dat is ten eerste heel sneu voor alle dieren, maar ook voor haarzelf. Is er iemand die weet hoe ze in dit soort gevallen te werk gaan?

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16186
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:58

Moderatoropmerking:
Alle off topic berichten zijn wederom verwijderd. Omdat wij vinden dat het belangrijk is dat deze informatie en het topic terug te vinden is op Bokt, hebben we besloten het topic nog 1x te openen. Daarom weer het verzoek om het van af nu echt on topic te houden.

Miksmaks
Berichten: 22
Geregistreerd: 20-08-14

Re: Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 23:24

Dit is de locatie waar de paarden in beslag zijn genomen, op hetzelfde youtube kanaal staan filmpjes van de omgeving. De beelden zijn van een hele vroege zondagmorgen in september 2013. Het doel was om te kijken of er ook honden op dat terrein opgesloten zaten. https://www.youtube.com/watch?v=luXCMG2gv7w

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:24

Sjonge wat een rotzooi. Gevaarlijk om zo dieren te houden en verre van ideaal. De paarden die je even ziet, zien er niet slecht gevoed uit vind ik.

Miksmaks
Berichten: 22
Geregistreerd: 20-08-14

Re: Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 00:20

Q had nog een locatie waar de paarden stonden, ze verplaatste ze af en toe van de ene naar de andere locatie. Dit zijn niet de paarden die in beslag zijn genomen, tenminste in ieder geval die zwarte niet. (Filmpje is gemaakt in 2013) Heb ook foto's van de situatie in Januari dit jaar. Geen flauw idee hoe ik die hier kan plaatsen.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 19:55

Miksmaks schreef:
Dit is de locatie waar de paarden in beslag zijn genomen, op hetzelfde youtube kanaal staan filmpjes van de omgeving. De beelden zijn van een hele vroege zondagmorgen in september 2013. Het doel was om te kijken of er ook honden op dat terrein opgesloten zaten. https://www.youtube.com/watch?v=luXCMG2gv7w



lijkt wel een vuilstortplaats :7

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Re: Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 01:32

In dat filmpje hebben ze toch een bult hooi liggen, en ze lijken niet mager. De zooi in de paddock/wei is idd niet zo netjes.

Miksmaks
Berichten: 22
Geregistreerd: 20-08-14

Re: Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 01:41

Dit filmpje is uit september 2013, in ruim 1 jaar tijd kan er veel veranderen.

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Re: Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 09:27

Ik vind dat filmpje niet verontrustend hoor.. Ronde paardjes, voer en een grote droge paddock. Het filmpje is zo donker dat ik niet kan onderscheiden of de buizen achter draad liggen. Slecht filmpje om mee te willen rellen.

Miksmaks
Berichten: 22
Geregistreerd: 20-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 13:40


xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Re: Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 13:43

Walgelijk, arme diertjes.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 13:56

Miksmaks schreef:
En zojuist zijn wederom 2 paardjes van Quirine de K in beslag genomen. https://twitter.com/erik_lid



dat is vast omdat ze zo goed verzorgt werden....die hond ziet er ook prima uit trouwens :7 |(

Merileth

Berichten: 1117
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Re: Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 14:29

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de pony's, voor zover ik van die foto kan beoordelen, er niet idioot slecht uit vind zien. Ook niet heel goed overigens. Moeilijk te zien vanaf de foto. Het landje waar de beestjes stonden daarentegen...... ik zou niet eens overwegen om mijn dieren daar te laten staan, zo beroerd ziet het er uit.