Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 16:35

Maar ze zijn ook in beslag genomen voor de slechte huisvesting.... echt vreselijk die rotzooi.... dat mens mag na zoveel waarschuwingen etc. imo echt geen dieren meer houden. Die is niet voor rede vatbaar.

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 20:02

kansloos, sneu voor de dieren hoe kwam ze nu weer aan deze , vraag je je dan af :(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110862
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 20:13

Zulke mensen zijn een gevaar voor zichzelf als de samenleving helaas.
Ik snap echt niet hoe ze steeds aan die beesten komt.

Miksmaks
Berichten: 22
Geregistreerd: 20-08-14

Re: Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:48


tones

Berichten: 5291
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:53

Wat een ontzettende bende.... :n

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:54

Tjonge....waarom doet zo'n vrouw dit keer op keer? Twee dagen ruimen en de meeste rotzooi is weg..... Nee die mag nooit meer dieren houden.... Een wonder dat die dieren niet gewond zijn. Ze moet zich kapot schamen -:(-

BigOne
Berichten: 38528
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 00:01

Volgens mij gelooft ze maar in één ding, haar manier is de juiste en maar klagen en dreigen als iemand anders er iets van zegt. Die dieren zagen er prima uit, echter de huisvesting deugde van geen kant en ze heeft blijkbaar echt de tijd gekregen om het te verbeteren, dit heeft ze geweigerd. Misschien wel goed voor de dieren dat de bazin zo'n halsstarrig persoon is, zijn ze er tenminste niet zo lang.

Zorry
Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 20:01

Wat ik me eigen nou af vraag, hoe komt ze elke keer aan die stukken grond.
Ze staan elke keer op een andere plek volgens mij.

dravergekkie

Berichten: 9268
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 20:28

Zorry schreef:
Wat ik me eigen nou af vraag, hoe komt ze elke keer aan die stukken grond.
Ze staan elke keer op een andere plek volgens mij.

Nee , dit was weer dezelfde locatie als de laatste keer.

Miksmaks
Berichten: 22
Geregistreerd: 20-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 03:39

Morgen in de zondagkrant van de Telegraaf, nu al digitaal te lezen. http://www.telegraaf.nl/telegraaf-i/7Fw/8riMe

Met dank aan Marieke van Essen.

Binnenland
25 januari 2015 ...
Vermeende Haagse beul met acht honden op de vlucht
Inval in ’dierenhel op aarde’

De Dierenpolitie heeft in het diepste geheim een inval gedaan bij de vermeende Haagse dierenbeul Quirine de K. In haar zwaar vervuilde benedenwoning in de wijk Mariahoeve werden onder erbarmelijke omstandigheden diverse verwaarloosde dieren aangetroffen.

Tijdens de ontruiming sloeg de Haagse op de vlucht. Voor zover bekend is de vrouw, die de afgelopen jaren diverse keren voor de rechter moest verschijnen, nog steeds spoorloos.

Bij de ontruiming van de ’zwijnenstal’ werden volgens ooggetuigen 24 kippen en drie verwaarloosde katten gevonden. Ook trof de politie zeven dode kippen aan. De acht honden die in het huis zaten, werden meegenomen door De K., die er als een haas op de fiets vandoor ging.

Tranen

Medewerkers van de Dierenambulance, die heel wat gewend zijn, konden ’de beestenhel op aarde’ nauwelijks aanzien. Met betraande ogen droegen zij de scharminkels het met uitwerpselen bevuilde huis uit.

Dierenliefhebbers uit de buurt hebben geen goed woord over voor de praktijken van de Haagse. „De katten waren zo plat als een dubbeltje. Het is vreselijk wat deze arme dieren is aangedaan”, zegt Marlene Kiers. „Het is al jaren aan de gang. Iedereen vindt het onbegrijpelijk dat er nu pas wordt ingegrepen.”

De Brabantse Karin Stokmans, die vanwege ziekte haar bordercollie meegaf aan De K., is vooral ongerust. Sinds de vermeende dierenbeul zich in 2012 op Marktplaats onder een valse naam voordeed als stadsboerin en schapendrijfster, heeft Stokmans geen rust. „Wij zoeken al twee jaar tevergeefs naar onze Bono die destijds is meegenomen naar haar vervuilde woning. Elke dag vragen wij ons af of hij nog leeft”, aldus Stokmans. Volgens de Brabantse lopen er diverse aangiftes tegen de Haagse. „Deze vrouw is ziek en moet geholpen worden.”

Afgelopen november haalde de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming in Zoeterwoude ook al twee vermagerde en slecht gehuisveste pony’s en een paard van De K. uit een weiland. Kort na de inbeslagname zette de Haagse op Marktplaats dat er een IJslander, Halflinger en D’ulmermerrie van haar waren gestolen.

Quirine de K. stond meerdere malen voor de rechter, onder meer vanwege het verwaarlozen van paarden, honden en katten. Het gerechtshof in Den Haag sprak de vrouw steeds vrij. Zelf vindt de Haagse dat ze niks verkeerd doet. „Dieren kunnen veel hebben”, zei ze eerder in deze krant. „In de natuur staan ze ook gewoon in de modder.”

De Dierenbescherming, die de afgelopen tien jaar zelden zoveel klachten binnen kreeg als over De K., wil dat de Haagse een levenslang verbod krijgt om dieren te houden.

De Dierenpolitie en Dierenambulance, die de recente inval stil wilden houden, weigerden gisteren commentaar.

PenP2014
Berichten: 1975
Geregistreerd: 17-11-13

Re: Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 11:24

Een verbod op dieren ja.. En wat dacht je van de psychische hulp die ze heel hard nodig heeft!

FurrowJarig

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 11:32

Ik denk inderdaad een verbod op dieren niks gaat helpen.
Dan moet je wekelijks controle doen. -O-

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 13:00

Ik heb moeite om te begrijpen dat ze er tijdens de ontruiming met 8 honden vandoor kan gaan...met alle respect hoor, maar hoe lang kan deze soap nog door gaan terwijl zij gewoon weer dieren kan verwaarlozen..bah, wordt hier niet goed van.

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 13:02

NathalietjeB, dat viel mij ook op, met 8 honden ervandoor gaan op de fiets? Hoe krijg je het voor elkaar?

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 13:08

er vandoor gaan met 8 honden op een fiets ?
men stond erbij, en keek ernaar.. >;)

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16205
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:57

Moderatoropmerking:
Ik begrijp heel goed dat iedereen dit met open mond leest en er nare gevoelens bij heeft. Toch verzoek ik jullie om respectvol te blijven reageren, zodat jullie berichten kunnen blijven staan. De berichten waarin men te persoonlijk werd heb ik verwijderd

BigOne
Berichten: 38528
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 16:57

Quirine zal wel weer zeggen dat het toch echt de schuld van anderen is, tot het hooggerechtshof, raad van state, demmink en wie ze er verder nog weer bij haalt. Maar nooit haar eigen schuld, het word haar aangedaan, zij is het lijdend voorwerp. Je zou bijna medelijden krijgen met iemand die psychisch zo in een waanwereld leeft.

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:54

hoop dat ze snel gevonden word, of inmiddels al is ,...
moet toch opvallen ? en ze moet toch ergens zitten bij iemand ?

hoop dan dat de honden snel veilig en normaal gehuisvest en verzorgd gaan worden en madame ! de nodige hulp krijgt desnoods gedwongen , maar deze vrouw is een gevaar voor alle levende dieren en voor haar zelf in en in triest

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:13

bigone schreef:
Quirine zal wel weer zeggen dat het toch echt de schuld van anderen is, tot het hooggerechtshof, raad van state, demmink en wie ze er verder nog weer bij haalt. Maar nooit haar eigen schuld, het word haar aangedaan, zij is het lijdend voorwerp. Je zou bijna medelijden krijgen met iemand die psychisch zo in een waanwereld leeft.


Uiteraard is het weer een conspiracy theory :+

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:43

Maeve schreef:
NathalietjeB, dat viel mij ook op, met 8 honden ervandoor gaan op de fiets? Hoe krijg je het voor elkaar?


dat was dus ook wat ik dacht maar kennelijk was t te persoonlijk nou ja t zal wel.
maar ik kan ook niet snappen dat ze dat niet zien, (heb uberhaupt nog nooit iemand met 8 honden naast de fiets voorbij zien gaan)
misschien is ze in een hutje op de hei gaan zitten, of is ze met de honden t riool in gekropen.

inkepink

Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:06

och misschien hadden de 8 honden wel zo'n honger dat ze.............(maak de zin maar niet af) :+

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:40

ok ze is dus gepakt maar is het bekend of ze nu ook ergens paarden heeft lopen nog die moeten natuurlijk ook nog weggehaald worden en gevoerd vers water en droog kunnen staan ...

Miksmaks
Berichten: 22
Geregistreerd: 20-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:40


Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:49

Was ze niet gaan lopen met 8 honden? Waar zijn die dan?

Telpeva

Berichten: 14846
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:30

Ben gewoon verbaasd dat dit zo lang door kan blijven gaan.