Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 18:56

http://www.bokt.nl / http://www.ad.nl


Een vrouw uit Den Haag die al meerdere veroordelingen heeft gekregen wegens dierenmishandeling is opnieuw de fout in gegaan.

Afgelopen donderdag 6 november zijn twee pony’s en een paard door een inspecteur van de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming weggehaald bij de vrouw. De dieren stonden in Zoeterwoude en waren vermagerd en slecht gehuisvest.

LID heeft de dieren weggehaald tijdens een controle, nadat er een tip binnen was gekomen. Tijdens deze controle troffen de inspecteur twee vermagerde pony’s aan. Ze stonden op een plek die niet geschikt was voor het houden van paarden. De dieren hadden ook onvoldoende eten ter beschikking en stonden zonder beschutting.

Nadat het bieden van de gelegenheid om de situatie te verbeteren aan de eigenaresse geen verbetering gaf was de maat bereikt voor de inspecteur. De eigenaresse bleek er niet alleen niks aan hebben gedaan, ze had in de tussentijd ook een derde dier erbij gezet. De dieren zijn in beslag genomen. De dieren zijn ondertussen overgebracht naar een veilig opvangadres. Hier zullen ze de juiste zorg krijgen, met goed voer en een stal.

Sinds 2011 was het stil rondom de Haagse vrouw, beter bekend als Quirine de K. Toen moest zij zich verantwoorden voor de rechter vanwege verwaarlozing van twee paarden. De dieren kregen toen niet de juiste verzorging en stonden op een ongeschikte plek.

Gerelateerd nieuws:
[VN] Quirine de K. vrijgesproken van paardenmishandeling
[VN] Haagse vrouw moet opnieuw voor de rechter verschijnen

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:00

Zucht... Waarom mogen zulke mensen nog dieren houden? En waarom loopt zo iemand vrij en ongestraft rond?

BigOne
Berichten: 38377
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:11

BaileyMix schreef:
Zucht... Waarom mogen zulke mensen nog dieren houden? En waarom loopt zo iemand vrij en ongestraft rond?

Omdat haar ex- een zeer bekende strafpleiter is. Misschien dat ze haar daarom elke keer de dans lieten ontspringen.

Merry98
Berichten: 2789
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Dromenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:35

Persoonlijk de grond in trappen met dat soort lui! Geen medelijden mee!! #grrrr
gelukkig zijn de paarden nu in goede handen.

Telpeva

Berichten: 14780
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:56

Zo jammer dat dit weer opnieuw moet gebeuren, arme dieren.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:09

Het is belachelijk dat ze de dieren verwaarloosd.
Zo ontzettend onnodig en het ergste is nog, de dieren zijn zulke schatten en pikken het allemaal maar ;(

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16189
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:05

Moderatoropmerking:
De naam van betreffende bokker heb ik meerdere keren verwijderd, het is niet de bedoeling om deze hier (of elders) openbaar te maken

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Re: Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:33

Diep triest dat ze gewoon weer paarden had! Hier moet toch wat aan gedaan worden.
Ik kan mij nog goed herinneren dat ze de haflinger en nog een paar andere paarden tot de enkels in de modder had staan.... bizar! Hoe ziek kan je zijn om zo met dieren om te gaan.
Haar naam gegoogeld.. niet best wat je daarmee vind.. :n

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:04

Ben erg benieuwd wie deze persoon is, en waar de paarden gestald stonden, ik stond zelf ook altijd in Zoeterwoude,

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Re: Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:08


Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:15

persoonlijk vind ik beul niet op z'n plaats, eerder een structureel verwaarlozer en oplichter

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:28

Woogy schreef:
persoonlijk vind ik beul niet op z'n plaats, eerder een structureel verwaarlozer en oplichter


Geef het beest een 'naampje', maar feitelijk komt het imo op hetzelfde neer.....

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:31

klopt ook, het is iemand die in essentie goed wil doen 24-7 buiten bijvoorbeeld, maar gaat vervolgens voorbij aan de eerste levensbehoeften als voer en schoon drinkwater. mede door financieel te kort te zitten. Ik wil het absoluut niet goed praten want wat mij betreft hangt ze in de hoogste boom, maar meer een eerlijker beeld schetsen van haar praktijken

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 01:08

Serieus -O-
Ik lees hier wat berichten en er gaat meteen een lichtje branden bij een bokker waar ik de laatste tijd in de topic over de paardenbeul meerdere keren tegen gezegd heb dat ik het wel vreemd vind dat haar dat soort rare dingen overkomen en steeds opnieuw en ze de aandacht lijkt op te zoeken daarin..
Als dat ze is wordt ik niet goed...belachelijk zeg!

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 01:26

Ook ik had de redactie getipt over dit artikel , kreeg het door van het baasje van Bono de hond die nog altijd spoorloos is door deze Quirine ... Bizar mens heb d'r al meerdere malen benoemt vandaag in de beul topics waarin ze reageert en goh hoe raar ook steeds het slachtoffer blijkt te zijn ...
Levenslang verbod op het houden van dieren ! Dat moet ze krijgen !!

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Re: Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 09:40

Wat ik mij eigenlijk af vraag, zit ze nu vast? Of loopt ze nog op vrije voeten rond, want dan gaar ze gewoon door... Staan er over 4 weken weer paarden bij haar, maar dan weer op een andere duistere plek...

packer
Berichten: 316
Geregistreerd: 12-12-09
Woonplaats: Buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 09:48

Klinkt als ze munchausen by proxy heeft. Inplaats van op de kinderen te projecteren, dat ze dit bij dieren doet. Ziekelijke vorm van aandacht.

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:42

Eerlijk gezegd vind ik de toon in dit topic erg triest, evenals persoonlijke zaken die hier genoemd worden.
Niemand heeft ook maar iets te maken met de voogdij van haar zoon en haar exen.
Houd de eer aan jezelf asjeblieft.

IlonavL

Berichten: 1164
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:35

Enigszins bizar dat deze mevrouw zich zo druk maakt om dierenleed maar dat van haar eigen dieren schijnbaar niet opmerkt... :?

Kim90

Berichten: 2194
Geregistreerd: 22-12-06
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:16

Ze kan een hoop proberen goed te praten, maar er kan niet goed gepraat worden dat de magere dieren die mevrouw in kwestie eigenlijk naar eigen zeggen op wil knappen, niet fatsoenlijk staan gehuisvest.
Als je dit niet kunt, vang dan ook niks op!!

Zeker als dieren mager/oud of wat dan ook zijn moeten ze uit de regen kunnen en droog/zacht kunnen liggen, om maar niet te spreken over niet in blubber staan en genoeg (minimaal gras)voedsel/water beschikbaar hebben over de dag etc. Dan bezorg je jezelf ondanks misschien goede bedoelingen ( en dan gaan we maar even uit van het goede in de mens )inderdaad dit soort situaties..

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16189
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:03

Moderatoropmerking:
Ik heb een heleboel reacties in dit topic moeten verwijderen. Dit is een informatief topic en niet de plek om te discussiëren of een gebruiker wel of geen toegang tot Bokt mag hebben. Graag wil ik jullie verzoeken om on topic te blijven, zodat dit topic hopelijk open kan blijven.

Miksmaks
Berichten: 22
Geregistreerd: 20-08-14

Re: Haagse dierenbeul opnieuw de fout in

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 23:55


Miksmaks
Berichten: 22
Geregistreerd: 20-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 00:01

PrimaDonna_ schreef:
Wat ik mij eigenlijk af vraag, zit ze nu vast? Of loopt ze nog op vrije voeten rond, want dan gaar ze gewoon door... Staan er over 4 weken weer paarden bij haar, maar dan weer op een andere duistere plek...


Ik neem aan dat dit toegevoegd wordt aan haar al heel dik dossier, het is niet alleen jarenlange dierenverwaarlozing maar er zijn ook andere delicten.

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 00:09

yep , maar ze ziet zelf niet in wat ze doet, en zoekt argumenten in allerlei verzinsels,..
ze lijkt in een hele andere wereld te leven dan wij allemaal ,en dat is best eng als je beseft dat men hier vrij is om dieren te kopen en kopen en kopen en kopen en de straffen hier gewoon totaal geen nut en zin hebben ...

CoonArt

Berichten: 23300
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 08:40

Miksmaks schreef:
Mevrouw blijft volhouden dat haar paarden en volgens haar andere advertentie's ook haar honden gestolen zijn. Gewoon, alles in beslag genomen wegens verwaarlozing. http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Ik heb het al gemaild naar Marktplaats, kijken of ik antwoord terugkrijg...