Maatregelen voor de paardenhouderij vanwege vogelgriep

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 12:58

Jet schreef:
Lopen die kippen dan vrij rond? Dat mag dus niet, helemaal niet als het een commercieel bedrijf is. Ze zouden opgehokt moeten zijn.
Verder hangt het dus af van het deel Noord-Brabant waar je woont. Valt het onder regio A heb je strengere eisen dan wanneer het onder regio D valt. Dat kan je zien op het kaartje waarvan ik een paar posten eerder een link plaatste.
Mijn vorige bericht was dus gericht op regio D.

Belgiƫ heeft wel maatregelen genomen, maar zo te zien is dat alleen gericht op pluimveehouderijen: https://www.boerenbond.be/kenniscentrum ... elgi%C3%AB .

Ze zijn recentelijk opgehokt.
Tot voor kort zat er alleen een gaasomheining tussen en uiteraard wil ik niet iets meenemen en half Brabant besmetten.

Marije_jiplover

Berichten: 25332
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Maatregelen voor de paardenhouderij vanwege vogelgriep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 13:06

Vooralsnog in Belgie vrij.
En gezien de weerscondities in Nederland vermoed ik dat de trekvogels wel snel verdwenen zijn.
Tot nog toe is geen direct of indirect contact gevonden tussen de besmette bedrijven.

Belgiƫ heeft afgelopen weekend de grens gesloten voor pluimvee afkomstig uit Nederland.
Afgelopen woensdag? is die weer open gegaan.
Wat je wel of niet in Belgie mag, zul je in de Belgische regelingen moeten vinden.
Voor NL zijn er geen maatregelen mbt paarden afkomstig uit het buitenland.

RoyalRubine
Berichten: 1
Geregistreerd: 03-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 14:28

Vanmorgen zijn er bij ons jagers op pad gegaan onder het genot van jachthoorns... Mag dat weer?! Woon in regio zuid oost groningen...

beert
Berichten: 2432
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 14:43

Ja dat mag in regio b, c en d. Regio a alleen niet, dat is met name noord- en zuid-holland en utrecht (waar het dus niet mag).