Celstraf en TBS geëist voor onder meer ontucht met paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Celstraf en TBS geëist voor onder meer ontucht met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 19:15

http://www.bokt.nl / http://www.emmen.nu


Vandaag heeft het Openbaar Ministerie een half jaar celstraf en TBS met dwangverpleging voor maximaal vier jaar geëist tegen een 42-jarige man uit Assen. Deze man wordt verdacht van stalking van een 85-jarige vrouw, mishandeling van een andere vrouw en ontucht met een paard.

In juli reageerde de man op een contactadvertentie van de bejaarde vrouw uit Emmen. De vrouw in kwestie liet hem weten geen contact te willen omdat zij op zoek was naar een man van haar eigen leeftijd. Hier had de Assenaar geen boodschap aan en hij bleef onder andere telefonisch contact met haar zoeken, zelfs midden in de nacht. Ook stond hij af en toe bij de vrouw voor de deur. De verdachte vond zelf dat hij de vrouw niet had gestalkt. Ook ontkende hij dat hij een andere vrouw, die hij tijdens een fietstocht op een fietspad bij Ees tegenkwam, heeft mishandeld.

In juni werd de Assenaar gefilmd, terwijl hij ontucht pleegde met een paard in Assen. Toen hij doorhad dat hij was gezien, ging hij er vandoor. De politie hield hem even later aan en onder zijn nagels werden DNA-sporen van het paard gevonden. Desondanks ontkende de man dat hij de dader was.

Het Openbaar Ministerie heeft onderzocht of hij in verband kon worden gebracht met de vele paardenmishandelingen van de afgelopen tijd, maar dat is volgens de officier van justitie niet zo. Deskundigen hebben de man verminderd toerekeningsvatbaar verklaard en zien TBS als enige manier om hem te kunnen behandelen.

De rechtbank doet uitspraak op 2 december.
Laatst bijgewerkt door Flew op 18-11-14 19:26, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

Suusenmalvin

Berichten: 1234
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Lelystad

Re: Celstraf en TBS geëist voor onder meer ontucht met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:37

Bah bah bah bah bah :r

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Re: Celstraf en TBS geëist voor onder meer ontucht met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:39

Levenslang zo iemand... Het is wachten tot hij een keer iemand verkracht ofzo... Wat een belachelijk lage straf!

Muronia

Berichten: 19529
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Celstraf en TBS geëist voor onder meer ontucht met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:46

Oh bahhhh, hoop maar dat ie niet bij ons wordt geplaatst (werk in de tbs), want hier kan ik slecht tegen..

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 23:55

TBS lijkt mij de juiste maatregel; daarbij kan TBS onder omstandigheden en uiteraard wel op basis van strenge regels, mogelijk nog verlengd worden in de toekomst.

Murosch schreef:
Oh bahhhh, hoop maar dat ie niet bij ons wordt geplaatst (werk in de tbs), want hier kan ik slecht tegen..


met alle respect hoor, maar deze gedachtengang en al helemaal het publiceren hiervan, vind ik júist voor iemand die zegt 'in de tbs te werken' (geen idee wat je daar precies doet) niet echt professioneel.

We weten allemaal dat terbeschikking stelling echt niet zomaar wordt opgelegd, en dat daar allerlei personen zitten met zeer gevarieerde problematiek. De meeste mensen kunnen daar zowiezo 'niet tegen' (denk even aan zedendelinquenten).....
Als jij bij voorbaat zegt 'ik hoop dat'ie niet bij ons komt, want ik kan daar niet tegen', dan vraag ik mij af of je dan wel geschikt bent voor 'het werken binnen de TBS'.

Muronia

Berichten: 19529
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Celstraf en TBS geëist voor onder meer ontucht met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 00:07

Ik denk dat je geen enkel idee hebt over mijn professionaliteit noch de mensen waarmee ik werk. Dat heeft er bijzonder weinig mee van doen dat ik geen voorkeur heb om te werken met mensen die zich aan dieren vergrijpen. Daarover ben ik open en eerlijk, ook op mijn werk en dat wordt ook gerespecteerd. Toch bedankt voor je bijdrage aan dit topic.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:19

heidy_wilco schreef:
Levenslang zo iemand... Het is wachten tot hij een keer iemand verkracht ofzo... Wat een belachelijk lage straf!

Ah, interessante mening, deze man, die duidelijk met ernstige psychische stoornissen te kampen heeft, moet volgens jou "levenslang" opgesloten worden omdat hij in de toekomst wel eens iemand zou kunnen verkrachten....

Sjen

Berichten: 1448
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:29

Is er bekend sinds wanneer deze man vastzit? Als de mishandelingen van paarden in het Noorden ineens opgehouden zijn, dan lijkt me het toch plausibel dat deze man daar achter zit. Volgens mij zijn er ineens alleen nog mishandelingen in de andere delen van het land, in september voor het laatst in het noorden.