Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Zeeland: Belgen te paard weggezakt in drijfzand [video]

 
Profiel   

http://www.omroepzeeland.nl



Een groepje Belgen is maandag met paard en al in het drijfzand bij Nieuwvliet geraakt. Het is niet de eerste keer dat er mensen of paarden vast komen te zitten op het stuk strand bij Nieuwvliet.

De gemeente Sluis plaatste eerder tien waarschuwingsborden, maar laat vandaag in een reactie weten dat daar een aantal van zijn weggespoeld. Wethouder Ploegaert betreurt de situatie en gaat er voor zorgen dat iemand regelmatig gaat controleren of de borden er nog staan.

Isolde Tuypens uit België kreeg maandag de schrik van haar leven nadat ze de waarschuwingsborden voor het drijfzand niet had gezien. "Wij hebben al dertig jaar paarden, en wij hebben nog nooit zoiets gevaarlijks meegemaakt."

De problemen met het drijfzand in Nieuwvliet spelen al langer. Het gaat om een natuurverschijnsel dat vaker voorkomt. Als het laagwater is en de wind op een bepaalde manier staat, schuift het zand weg. Dat kan dan leiden tot zogenaamde moddervorming waarin je gemakkelijk kunt wegzakken.

Video
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-14 13:55 



 
Profiel   

Is iedereen uiteindelijk ongedeerd weg kunnen komen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-14 14:01 



 
Profiel   

Ohjee, ik heb geïnformeerd want ik ken deze mensen...
Denk wel dat iedereen ongedeerd is want heb niets opgevangen dat het misgelopen zou zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-14 14:12 



 
Profiel   

Had dit gisteren al zien passeren op Isolde haar facebook. Ze zouden allemaal ongedeerd zijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-14 14:27 



 
Profiel   

ze zijn ongedeerd op een paar blauwe plekken en flinke schrik na

paarden ook ongedeerd

Oefoef

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-14 15:40 



 
Profiel   

Lijkt me geen fijne ervaring......voor niemand niet.
Kan me voorstellen dat als een paard een beetje in de paniek schiet het de situatie alleen maar erger maakt.
Eng hoor!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-14 15:50 



 
Profiel   

Al staat er maar 1 bord dan nog zou ik het niet wagen er te gaan rijden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-14 18:32 



 
Profiel   

Maar als dat bord net aan de andere kant van het gevaarlijke stuk staat dan zie je dat niet. Beetje raar toch wel dat de gemeente weet dat er borden zijn weggespoeld, maar dat ze daar niets vervangends aan gedaan hebben. Als de gemeente dit beter had aangepakt was dit allemaal niet nodig geweest.
sterkte voor de ruiters en hun paarden, die zullen wel enorm geschrokken zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-14 00:39 



 
Profiel   

Jet schreef
Beetje raar toch wel dat de gemeente weet dat er borden zijn weggespoeld, maar dat ze daar niets vervangends aan gedaan hebben. Als de gemeente dit beter had aangepakt was dit allemaal niet nodig geweest.
.



Welkom in de gemeente sluis :') :') :j

Gelukkig waarschuwen ze nu ook op maneges, maar als je natuurlijk op eigen houtje gaat dan moet t toch beter vermeld worden.. (Maar daar zal wel weer eerst 10 jaar overheen gaan...)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-14 12:55 



 
Profiel   

Er staat toch nergens dat ze al wisten van de weggespoelde borden voordat dit gebeurde?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-14 13:38 



 
Profiel   

Nee, dat staat er niet. Maar als gemeente lijkt het mij normaal dat je dat regelmatig controleert, zeker in een periode dat dat drijfzand weer de kop op kan steken. Ze weten onder welke omstandigheden dat gebeurt, ze weten dat er veel ruiters van buitenaf komen rijden, dan mag je toch verwachten dat ze het voor iedereen zo veilig mogelijk houden lijkt me.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-14 14:18 



 
Profiel   

ondanks borden kan drijfzand overal zomaar ontstaan..
wij hadden met de shetlander menrit op t strand bij egmond ook een stuk gehad met drijfzand en dat was echt eng..

maar rij hier dagelijks op t strand en al meerdere malen stukken drijfzand tegen gekomen.
je ziet t niet en je kan er opeens zomaar door heen rijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-14 21:20 



 

Ik hoor ook vaak verhalen over gevaarlijk stukken zand op stand. Om die reden zal ik altijd eerst goed informeren of stuk strand wel geschikt is voor paarden alvorens daar te gaan rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-14 11:15 



 
Profiel   

Dat is niet niks :\ Ik wilde er in december heen, iemand een idee waar dit stuk net gelegen is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-14 11:22 



 
Profiel   

Zoiets is mij een jaar of 10 geleden ook overkomen. Met een paard op buitenrit en ineens zakte het paard tot de buik weg onder mij. Degene met wie ik reed kon haar paard net op tijd wegsturen zodat dat dier slechts tot de knieën weggezakt was. Ik ben afgestapt en het paard kwam er gelukkig zelf weer uit (wel dag later dikke benen). Na het weekend de gemeente gebeld. Die hebben het stuk berm (waar 10 jaar eerder een sloot gedempt was) wel afgezet. Was wel schrikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-14 13:27 



 
Profiel   

Mi_Amore schreef
Dat is niet niks :\ Ik wilde er in december heen, iemand een idee waar dit stuk net gelegen is?


Bij nieuwvliet ter hoogte van camping de pannenschuur en de zwarte polder. Op de site en facebookpagina van paardentoerisme zeeland is het stuk precies ingetekend op de kaart.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-14 14:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen