Dekhengst Alexandro P *CORRECTIES*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Dekhengst Alexandro P *CORRECTIES*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 21:43

http://www.mensport.nl


De goedgekeurde Gelderse dekhengst Alexandro P (Koss x Satelliet) zal het komende seizoen door Mark Weusthof worden uitgebracht in de nationale menwedstrijden. De hengst, die ter dekking staat bij Aris van Manen, werd recent gedeeltelijk eigendom van Bertus Verwaijen uit Borculo.
Mark Weusthof, die ook al afstammelingen van de hengst in zijn vierspan heeft, zal Alexandro P in zijn vierspan inpassen. De hengst blijft gewoon beschikbaar voor de fokkerij. De populaire Gelderse hengst heeft een eigen facebookpagina. Daar is ook te zien hoe Weusthof hem traint in het enkelspan.

Zie ook: [VN] Dekhengsten Alexandro P en Easy Game nieuwe mede-eigenaren

*correctie*
Naar aanleiding van een pb, heeft de NR telefonisch contact gehad met Dhr. Peters, één van de eigenaren van Alexandro P.
Volgens Dhr. Peters is Alexandro is éénmalig in het vierspan gezet van Mark Weusthof, waar een filmpje van gemaakt is. Blijkbaar is daarin een grapje gemaakt, iets als "mijn nieuwe vierspan-paard". Het filmpje is op de Alexandro P - Facebookpagina gezet en de brongever heeft dit overgenomen. Inmiddels is het filmpje weer verwijderd.

Dhr. Peters ontkent dat het paard naar Mark Weusthof gaat: "Nee, er zijn geen plannen om Alexandro in het vierspan te laten uitkomen, maar zeg nooit nooit; hij deed het namelijk erg goed! Momenteel staat hij bij mede-eigenaar Bertus Verwaijen. Of hij daar ook gestationeerd blijft in het dekseizoen, weten we nog niet."

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Dekhengst Alexandro P in vierspan Mark Weusthof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:55

Jammer, voor zijn dekkingen hadden ze hem beter hoger door kunnen rijden in de dressuur.

Nancy01
Berichten: 160
Geregistreerd: 13-03-11
Woonplaats: Neerpelt

Re: Dekhengst Alexandro P in vierspan Mark Weusthof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:57

Wat is er mis met de mensport????
Ook wij rijden dresuur en dat is niet het minste kwa moeilijkheidsgraad.
Je mag onze samengestelde menwedstrijden gerust gelijk stellen aan een eventing wedstrijd.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:59

Nancy01 schreef:
Wat is er mis met de mensport????
Ook wij rijden dresuur en dat is niet het minste kwa moeilijkheidsgraad.
Je mag onze samengestelde menwedstrijden gerust gelijk stellen aan een eventing wedstrijd.

Er is niets mis met de mensport maar voor zijn dekkingen hadden ze hem beter hoger in de dressuur kunnen rijden. Onder het zadel dus.

Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:01

Welk niveau liep Alexandro P in de dressuur?

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:03

janderegelaa schreef:
Nancy01 schreef:
Wat is er mis met de mensport????
Ook wij rijden dresuur en dat is niet het minste kwa moeilijkheidsgraad.
Je mag onze samengestelde menwedstrijden gerust gelijk stellen aan een eventing wedstrijd.

Er is niets mis met de mensport maar voor zijn dekkingen hadden ze hem beter hoger in de dressuur kunnen rijden. Onder het zadel dus.



Volgens mij dekt hij al zo'n 80% van de gelderse.
Geweldige hengst, mooi dat ze hem op deze manier ook op z'n veelzeidigheid (en dus karakter) willen promoten/uitbrengen.
Alleen blijf ik het jammer vinden dat we met GP op zo'n smal spoor blijven (ook mede omdat bijna iederen met deze hengst dekt, logisch maar vanuit het stamboek/bloedspreiding denk ik niet zo slim).

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:05

Cil_ schreef:
Welk niveau liep Alexandro P in de dressuur?

ZZ-Zwaar. Maar zit zeker meer in.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:12

Ashley5760 schreef:
janderegelaa schreef:
Er is niets mis met de mensport maar voor zijn dekkingen hadden ze hem beter hoger in de dressuur kunnen rijden. Onder het zadel dus.



Volgens mij dekt hij al zo'n 80% van de gelderse.
Geweldige hengst, mooi dat ze hem op deze manier ook op z'n veelzeidigheid (en dus karakter) willen promoten/uitbrengen.
Alleen blijf ik het jammer vinden dat we met GP op zo'n smal spoor blijven (ook mede omdat bijna iederen met deze hengst dekt, logisch maar vanuit het stamboek/bloedspreiding denk ik niet zo slim).

Dat zal je nog lelijk tegenvallen. Over de afgelopen 6 jaar zijn er 217 veulens geregistreerd. 2013 28 veulens.

Ik denk dat zijn eigenaren gek van de mensport zijn maar als ze geld een beetje terug willen verdienen kunnen ze echt beter door laten dressuren. Hij zit zo dichtbij de top nu. Eeuwig zonde.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:15

Gemengde gevoelens over. Hij zou in de dressuursport makkelijk verder kunnen komen. Maar er komen wel hele beste menpaarden van.

De Alexandro's zijn erg populair bij de wedstrijdmenners.

Maar het zijn ook machtig fijne dressuurpaarden.

Maar wat een super kans verder voor Alex.

MarjanB

Berichten: 16444
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Dekhengst Alexandro P in vierspan Mark Weusthof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:59

Ik dacht dat gwen hem nog wel zou blijven rijden. Maar goed ik weet ook niet alles

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:10

janderegelaa schreef:
Ashley5760 schreef:


Volgens mij dekt hij al zo'n 80% van de gelderse.
Geweldige hengst, mooi dat ze hem op deze manier ook op z'n veelzeidigheid (en dus karakter) willen promoten/uitbrengen.
Alleen blijf ik het jammer vinden dat we met GP op zo'n smal spoor blijven (ook mede omdat bijna iederen met deze hengst dekt, logisch maar vanuit het stamboek/bloedspreiding denk ik niet zo slim).

Dat zal je nog lelijk tegenvallen. Over de afgelopen 6 jaar zijn er 217 veulens geregistreerd. 2013 28 veulens.

Ik denk dat zijn eigenaren gek van de mensport zijn maar als ze geld een beetje terug willen verdienen kunnen ze echt beter door laten dressuren. Hij zit zo dichtbij de top nu. Eeuwig zonde.


Bedoel je tegenvallen in hoeveel gelderse er geboren worden? Die aantallen vind ik niet raar, maar hoeveel ervan zijn alexandro's? (Wat ik de laatste tijd op alle gelderse keuringen zie zijn vrnml alexandro's...?)
Geld terugverdienen in dressuursport bedoel je dan in prijzengeld of dat het aantal dekkingen omhoog gaat? Dat laatste denk ik nml sowieso niet, ondanks dat ik hem zelf enorm kan waarderen, zijn de "dressuurprikkers" toch vaak "nee het is een gelder"
wat laatst ook (letterlijk) gezegd werd toen de vraag gesteld werd aan (rijpaard)fokkers (toen alexandro in de baan was dus ze hadden hem ook daadwerkelijk gezien).
Jammer dat het GP nog steeds een beetje negatieve/ouderwetse smaak geeft bij mensen, ze zijn immers super te combineren met de hedendaagse (bloederige) rijpaarden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:18

Dit is mijn Alexandro, uit een Balzflug merrie. Ik denk eerder dat het KWPN het niet aanmoedigt. Dat is tenminste wat ik ervaar.
Als Alexandro richting de GP gaat dan gaan de fokkers hem echt wel gebruiken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:29

janderegelaa schreef:
Dit is mijn Alexandro, uit een Balzflug merrie. Ik denk eerder dat het KWPN het niet aanmoedigt. Dat is tenminste wat ik ervaar.
Als Alexandro richting de GP gaat dan gaan de fokkers hem echt wel gebruiken.
[ [url=m/Y9CVTR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/S8g7zt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Gk1sgP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Serieus??? Wat een prachtig dier zeg!

Dubbel, dubbel dit bericht. Hoger in de dressuur had ik gesnapt, maar in deze combinatie bij Weusthof in het span is ook wel erg mooie reclame. Maar sluit het 1 het ander uit?

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Dekhengst Alexandro P in vierspan Mark Weusthof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:35

Gaaf beest!
Ja dat ook, GP is beetje zwarte schaap van de familie lijkt het wel.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 23:37

Hij was 2e in de NH Cup afgelopen oktober. Van de 17 paarden. Gewoon tussen de Vivaldi's, Wynton's etc. Dus ik kan Alexandro op een bloederige merrie echt aanraden. Met name ook omdat hij in beweging echt verbeterd.
Afbeelding

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Dekhengst Alexandro P in vierspan Mark Weusthof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 00:23

Ook ik heb een fantastische Alexandro uit een rijpaard merrie (hann. Haupstutbuch, kwpn prestatie). Krijg hele positieve reacties op hem. Heb er nog geen seconde spijt van gehad. Ik deel de mening van Jan de regelaar in dit geval. Leuk dat hij ook voor de kar kan, maar in de dressuur had hij naar mijn idee meer reclame gemaakt en het ook nog ver kunnen schoppen. En dat terwijl ik wel voorstander ben van het veelzijdig uitbrengen van Gelderse hengsten.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 03:38

Ik denk dat het voor het paard zalig is om een jaar mee te draaien in het span.
Lekker buiten door de bossen trainen in het span.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 08:39

Ach, de kinderen van Alex gaan ook wel reclame maken in de dressuursport. Bert Rutten schijnt er 8 te hebben.

En die van jan....hij is echt prachtig.

Frenka

Berichten: 2674
Geregistreerd: 15-09-06
Woonplaats: ergens in het Brabantse

Re: Dekhengst Alexandro P in vierspan Mark Weusthof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 09:38

Janderegelaar; prachtige ruin!

Waar ik benieuwd naar ben, Lante en Jan, wat heeft Alexandro P verbeterd op jullie merries?
Zijn afstammelingenrapport zijn veulens uit merries die niet allemaal in het rijpaard type vallen, dus ben benieuwd naar jullie bevindingen.
Ik deel de mening dat nu hij de mensport in gaat, dat niet bevorderlijk zal zijn voor het aantal dekkingen van rijpaarden.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Dekhengst Alexandro P in vierspan Mark Weusthof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 09:47

Maat, bot, front, karakter (wel werkwillig, maar minder sensibel graag), de galop waren mijn verbeter punten en dat is geweldig goed uitgepakt.

karijn

Berichten: 5405
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 09:48

Wauw Jan, wat een plaatje! Schitterend dier.
Het is bijzonder jammer dat we Alexandro nu dan niet terug zien in de dressuurpiste onder de man maar we mogen wel in onze handen knijpen met zo'n veelzijdige hengst. Zo voor de kar blijft hij een schitterende verschijning.

Frenka

Berichten: 2674
Geregistreerd: 15-09-06
Woonplaats: ergens in het Brabantse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 09:50

Lante schreef:
Maat, bot, front, karakter (wel werkwillig, maar minder sensibel graag), de galop waren mijn verbeter punten en dat is geweldig goed uitgepakt.


bedankt.
En waar ik dan heel benieuwd naar ben, de souplesse?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 10:03

Frenka schreef:
Janderegelaar; prachtige ruin!

Waar ik benieuwd naar ben, Lante en Jan, wat heeft Alexandro P verbeterd op jullie merries?
Zijn afstammelingenrapport zijn veulens uit merries die niet allemaal in het rijpaard type vallen, dus ben benieuwd naar jullie bevindingen.
Ik deel de mening dat nu hij de mensport in gaat, dat niet bevorderlijk zal zijn voor het aantal dekkingen van rijpaarden.

Hij verbetert echt op model en beweging. Bij iedere Alexandro die ik heb gezien uit een rijpaard. Persoonlijk vind ik dat hij perfect zou passen op onze bloederige Jazzen, Vivaldi's etc. Juist dat wat we allemaal willen zien (sterk achterbeen, knietje in net voorbeen) geeft hij mee. Probleem is alleen dat het KWPN het Gelders paard geen warm hart toe draagt en daarom doen fokkers het denk ik niet.
Fillemon is naar de selectie voor Borculo geweest en daar krijg je een beoordelingsformulier. Alles was perfect. Superscore op beweging en type. Maar ze namen hem niet. "Gelderse vader",zei Jacques Verkerk toen ik ging vragen waarom niet. Zakt je broek toch van af.

Ik heb een Johnson merrie en als die zoon van Alexandro goedgekeurd denk ik dat ik haar met hem dek.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 10:14

Frenka schreef:
Lante schreef:
Maat, bot, front, karakter (wel werkwillig, maar minder sensibel graag), de galop waren mijn verbeter punten en dat is geweldig goed uitgepakt.


bedankt.
En waar ik dan heel benieuwd naar ben, de souplesse?

Dit is Fillemon toen hij uit de opfok kwam. Ik vind hem wel soepel.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 10:15

Afbeelding

Ik heb nu 3 jonge alexandro's in de opfok staan ( volledig Gelders gefokt), ben er zeer over te spreken.

Als de jonge hengst Henkie straks goedgekeurd wordt en in de dressuursport uitgebracht wordt, is het denk ik niet verkeerd dat Alexandro p dan zelf in de mensport actief is. Dat geeft dan mooi de veelzijdigheid aan.