[Genève] Scott Brash bewijst zijn klasse

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

[Genève] Scott Brash bewijst zijn klasse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 22:19

https://www.knhs.nl


Het internationale Indoor concours van Genève maakt samen met Calgary en Aken deel uit van de Rolex Grand Slam. Genève kent twee wedstrijden waarin het om veel geld gaat en de Brit Scott Brash harkte daarvan het meeste binnen. Op vrijdagavond zegevierde hij in de Rolex Top Ten Final, met daarin de eerste tien ruiters van de FEI Ranking, en op zondag middag zegevierde hij in de Rolex Grand Prix.

De eerste zege was goed voor 110.000 Zwitsers Francs en de zege in de Grote Prijs was goed voor 297.000 Zwitserse Francs. Maikel van der Vleuten - tiende in de FEI Ranking - eindigde in de Top Ten Final als vijfde met VDL Groep Verdi TN N.O.P. (Quidam de Revel x Landgraf I). Op zondag hield een foutje in de barrage hem af van een topklassering, Hij noteerde de vierde tijd en eindigden nu als negende, net voor Gerco Schröder met Glock's London N.O.P.

Terwijl in Genève op vrijdagavond de Rolex Top Ten Final werd verreden waarin Maikel van start ging, had hij ook in persoon aanwezig moeten zijn in Helmond bij de verkiezing Brabantse Sportman van het Jaar. Via een live verbinding kreeg Maikel te horen dat hem deze eer te beurt viel.

"Terugkijkend op de beide topwedstrijden hier in Genève kan ik alleen maar zeggen dat Verdi in beide wedstrijden 'top' sprong. Voor mijn gevoel kwamen we heel mooi voorwaarts bij de oxer, na een scherpe wending naar links. Toen was het net of Verdi deze sprong niet mooi in het oog had en in de laatste galopsprong even naar links wilde wegschieten. Hij corrigeerde zichzelf ogenblikkelijk, maar kregen daardoor wel een licht foutje met de achterbenen op de voorste paal", vertelde Maikel.

Gerco Schröder was best tevreden over zijn beide ritten. "In het basisparcours gaf London mij een heel goed gevoel. Na Barcelona hebben we het even rustig aan gedaan en nu was hij er weer helemaal. Ook in de barrage bleek London gretig en ik wam heel mooi voorwaarts bij een pittige oxer, na de dubbel die ik in een scherpe wending naar links moest rijden. Dat was noodzakelijk om de afstand naar een hoge steilsprong in vier galopsprongen te overbruggen. Daar kregen we een fout, omdat London daar een 'net te platte sprong' kreeg. Als ik daar het niet op die vier had geprobeerd had ik sowieso geen kans gehad op een hoge klassering", aldus Schröder.

Bekijk hier de uitslag

Uitslag Rolex Grand Prix (1.60m):

1) Scott Brash (Eng) - Hello Sanctos (Quasimodo van Molendreef x Nabab de Reve) - 0 / 0 - 35.69
2) Roger Yves Bost (Fra) - Qoud'Coeur de la Loge (Ideal de la Loge x Tenor de la Cour*foulien) - 0 / 0 - 35.94
3) Rolf-Göran Bengtsson (Zwe) - Casall Ask (Carentino x Lavall I) - 0 / 0 - 36.55
9) Maikel van der Vleuten - VDL Groep Verdi TN N.O.P. (Quidam de Revel x Landgraf I) - 0 / 4 - 36.67
10) Gerco Schröder - Glock's London N.O.P. (Nabab de Reve x Chin Chin) - 0 / 4 - 37.01

Scott Brash versus Roger Yves Bost