Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zeeland: Twee ongevallen door loslopende paarden [video]

 
Profiel   

http://www.hvzeeland.nl / http://www.bokt.nl


Door loslopende paarden bij Kerkwerve, Zeeland zijn dinsdagmorgen twee ongevallen gebeurd. Bij één van de ongevallen raakte iemand zwaargewond en moest door de brandweer worden bevrijd.

De melding van het eerste ongeval werd rond 05.00 uur gedaan op de Heuvelsweg ter hoogte van de Brasweg. Een 63-jarige bestuurder van een bestelauto is door een aanrijding met een paard, een trekpaard, in de sloot terecht gekomen. Het slachtoffer van deze auto zat bekneld en is door de brandweer uit de auto bevrijd en overgebracht naar het ziekenhuis. Een traumateam is met een auto ter plaatse geweest voor assistentie. De gealarmeerde traumahelikopter is niet meer ingezet. De persoon is zwaargewond afgevoerd.

Een brandweerman die onderweg was naar de kazerne is eveneens in aanrijding gekomen met hetzelfde paard. Het dier was bij de eerste aanrijding al overleden en lag half op de weg en half in de berm. De brandweerman is hierbij lichtgewond geraakt. Een bergingsbedrijf heeft de voertuigen weggesleept. Rond 06.15 uur was de weg weer vrij.

Hoe de paarden zijn ontsnapt is op dit moment niet bekend. In totaal bleken er zeven paarden los te lopen in de omgeving.

video + foto's



Laatst bijgewerkt door Sammie op 16-12-14 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

laatste update

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-14 08:55 



 
Profiel   

O jee... dat is hier in de buurt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-14 08:59 



 
Profiel   

Heeft iedereen last van slechte omheining ofzo. Overal lijken wel paarden los te lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-14 09:01 



 
Profiel   

Het zal je gebeuren.. Die bestuurder heeft nog geluk gehad.. Het is een afgelegen donkere weg zo te zien. Rond die tijd rijd er bijna geen verkeer om te alarmeren bij een ongeval.

Sterkte aan de betrokkenen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-14 09:06 



 
Profiel   

Hoe is het met de paarden? Ik lees dat beiden in botsing zijn gekomen met maar lees niet of uberhaupt de dieren het overleeft hebben. Wel heel sneu voor de zwaargewonde man, veel beterschap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-14 09:08 



 
Profiel   

Aj vervelend zeg.

Wat je nu veel gaat zien dat vele weides met draad zijn afgesloten. En vaak ook nog half door bosjes/onkruid lopen. Nu met de kou vallen de bosjes/onkruid uit een krijg je gaten in je omheining. En paarden hebben dat snel door

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-14 09:09 



 
Profiel   

nog nooit zoveel paarden verongelukt of betrokken bij ongeluk door het ontsnappen, is dat 24uur buiten laten nu wel zo goed voor ze? zonder/weinig gras en in de modder? blijkbaar vinden ze het zelf niet zo dat ze op zoek gaan naar wat anders, maar daar hoor je niemand over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-14 09:14 



 
Profiel   

speurneusc schreef
nog nooit zoveel paarden verongelukt of betrokken bij ongeluk door het ontsnappen, is dat 24uur buiten laten nu wel zo goed voor ze? zonder/weinig gras en in de modder? blijkbaar vinden ze het zelf niet zo dat ze op zoek gaan naar wat anders, maar daar hoor je niemand over.


dat kan een oorzaak zijn of dat het weer de omheining vernield / aantast en zo gemakkelijk te overlopen is.

erg vervelend voor iedereen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-14 09:34 



 
Profiel   

Citaat
speurneusc schreef
nog nooit zoveel paarden verongelukt of betrokken bij ongeluk door het ontsnappen, is dat 24uur buiten laten nu wel zo goed voor ze? zonder/weinig gras en in de modder? blijkbaar vinden ze het zelf niet zo dat ze op zoek gaan naar wat anders, maar daar hoor je niemand over.



Hehe! Ben het hier zo mee eens!!!! Mijn paard staat lekker op stal! Zij wil echt geen hele dag buiten staan na een uur staat ze al bij het draad te hinneken dat ze naar binnen wil. Zo staan er hier nog 20.
Paardjes hebben binnen eten, drinken en warmte. Beweging hebben ze ook genoeg.

Loopt echt niet iemand met een tangetje om al die paarden los te laten. Zal wel een enkele keer gebeuren maar continue?!

Wel erg sneu voor de eigenaren van deze 2 paarden. Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-14 10:27 



 
Profiel   

http://www.hvzeeland.nl/nieuws/25495-pa ... overleden/

Verschrikkelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-14 11:02 



 
Profiel   

Buiten lopen is geen probleem lijkt me, maar dan moeten ze wel voldoende bijgevoerd worden .

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-14 11:05 



 
Profiel   

Als paarden buiten genoeg te doen houden (eten en drinken) dan gaan ze nergens heen en blijven ze in hun stuk. Hebben ze dorst en er is geen water (vaak zomer) of is er weinig tot geen gras/ruwvoer aanwezig gaan ze vaak op pad! Of het stukje is te klein en ze hun benen niet voldoende kunnen strekken gaan paarden op pad. Dat je omheining in orde moet zijn lijkt me logisch maar soms rolt er eentje iets kapot maakt niet uit of het hout of iets is. OF springt de omheining met gemak door paniek het blijft een dier en vluchtdier dus kan altijd. Maar vaak is het het eerste niet voldoende te doen aan eten of drinken.

Maar dat staat even los van dat het verschrikkelijk is voor alle betrokkenen en paard dat overleden is! Sterkte/beterschap voor iedereen die erbij betrokken is. En paard..ga je goed daarboven!' Geen fijne manier voor het dier om te gaan. Hopelijk zijn de andere ontsnapte paarden er goed vanaf gekomen.

Kerkwerve komt mijn paard vandaan...hoop niet bij zijn fokker gebeurd is die paarden weg gelopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-14 13:44 



 
Profiel   

Je gaat toch haast denken dat de mishandelingen over gegaan zijn in paarden los laten, vind dat het erg veel gebeurd de laatste tijd en ook weer door heel Nederland

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-14 16:12 



 
Profiel   

Gypsy schreef
O jee... dat is hier in de buurt...


zijn trekpaarden ciska ben bang dat er 1 van bart is die is overleden , want het is in zijn weg |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-14 16:14 



 
Profiel   

irise456 schreef
Gypsy schreef
O jee... dat is hier in de buurt...


zijn trekpaarden ciska ben bang dat er 1 van bart is die is overleden , want het is in zijn weg |(


Heb gehoord dat het daar is ja. Echt verschrikkelijk, deze mensen doen volgens mij echt hun best. Gigantisch weiland, en soms zie ik in de winter ook nog karren vol met balen kuilgras staan. Altijd bezig om het ras te promoten. Een trekpaardhengst kan wel 1000 kilo wegen. Wie weet wat er gebeurt is... paniek of tegen een hek geschuurd? Je weet het niet.

En speurneusc, wat een kut opmerking. Maar dat kan ik ook. Er branden ook elk jaar nog stallen af, paarden die stikken in de rook of levend verbranden, in een hok waar ze niet uit kunnen. Had jij daar al eens over nagedacht, met je zelfvoldane opmerking dat jouw paard "lekker" in een stalletje staat?

Ik ben elke dag bezig om mijn zandpaddock mooi schoon te houden, kruiwagens voer geef ik. Als het koud word stro tot op de knieën in de schuilstal. Dit schiet dan echt even verkeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-14 18:39 



 
Profiel   

En speurneusc, wat een poedersuiker opmerking. Maar dat kan ik ook. Er branden ook elk jaar nog stallen af, paarden die stikken in de rook of levend verbranden, in een hok waar ze niet uit kunnen. Had jij daar al eens over nagedacht, met je zelfvoldane opmerking dat jouw paard "lekker" in een stalletje staat?


ik zie bijna dagelijks dat er paarden en pony's dood zijn gereden. Over verbrande paarden valt er zelden iets te melden omdat dat sporadisch een x voorkomt duidelijk. Zegt toch wel iets... daarbij komt dat ik liever zou hebben dat mijn paard door de rook bedwelmd raakt en er verder weinig van mee krijgt, als de angst van een auto op je af zien komen in donker, geraakt worden en dan nog een tijd bij bewust zijn gewond te zijn en dan pas de geest te geven of ter plekke ingeslapen moet worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-14 19:51 



 

Het lijkt me niet echt de plek om daarover te speculeren.
Ik heb ook altijd een hekel aan zulke opmerkingen, aangezien ze ook in het topic over mijn paard zijn gemaakt en daar dus wél het draad met opzet kapot gemaakt is.
Oordeel niet voor je weet waar je over praat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-14 19:55 



 
Profiel   

dus speurneus, als ik het goed begrijp houd jij je paard(en) binnen, alleen omdat er een kleine kans is dat ze kunnen ontsnappen en verongelukken? en ontneemt hun daarmee hun natuurlijke graas- en bewegings instinct, voor jouw gemoedrust? Volgens mij staat eender welk paard nog liever in metersdiepe modder buiten dan in de meest luxe stal.

Maargoed, dit is off-topic, sterkte voor de eigenaren...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-14 19:56 



 
Profiel   

KoudbloedKim schreef
Het lijkt me niet echt de plek om daarover te speculeren.
Ik heb ook altijd een hekel aan zulke opmerkingen, aangezien ze ook in het topic over mijn paard zijn gemaakt en daar dus wél het draad met opzet kapot gemaakt is.
Oordeel niet voor je weet waar je over praat.

Nou inderdaad. Hele nare en gevoelloze opmerking speurneus, bah.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-14 19:58 



 
Profiel   

Ik heb vanmorgen de betrokken brandweerman gezien en gesproken. Hij is de zoon van onze pensionstaleigenaar. Hij vertelde mij dat hij op weg naar de kazerne de in de sloot liggende auto passeerde en 500m verder werd geconfronteerd met 3 op de weg staande paarden. De eerste twee kon hij nog ontwijken maar de derde helaas niet. Dit paard was eerder al door de eerste auto geraakt voor zover men heeft kunnen vaststellen. Het paard landde vol op de auto. Het arme dier is daarna toch weg gestrompeld en in de sloot een eindje verder overleden. De brandweerman maakt het goed gelukkig. De man in de eerste auto is met zwaar letsel afgevoerd maar is stabiel voor zover mij bekent. De andere paarden zijn gezond en wel weer thuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-14 20:04 



 
Profiel   

Ik vraag me af of dit een van de trekpaarden is van die man die er een heel zootje heeft lopen... Ik liep wel eens langs zijn weide als ik de hond van mijn oom en tante ging uitlaten..

Wel veel sterkte aan de gewonden en nabestaanden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-14 20:05 



 
Profiel   

Jee speurneus wat een onzin zeg.. Paarden ontsnappen niet zomaar vanwege honger, verwaarloosde paarden zie je ook nooit los op de weg lopen, die worden juist altijd in kleine weitjes gevonden.. En daarnaast gaan paarden niet 's nachts op zoek naar voer, dat zullen ze eerder overdag proberen.
Als jij je paarden 23 uur per dag 'veilig' in een kleine stal hebt staan dan moet je je toch eens achter je oren krabben of je niet beter een andere hobby kan zoeken, want dat vind ik ontzettend sneu voor de paarden.
Ik zie mijn paarden veel liever gelukkig buiten staan dag en nacht mét kleine kans dat ze ooit op hol slaan en door de omheining rennen. Dat is in mijn ogen dan ook de grootste reden voor ontsnapte paarden, als ook slechte omheiningen of idioten die het hek open zetten.. Maar paarden die door een goede omheining duwen voor een beetje extra gras? Nee, die zouden sowieso niet de weg op rennen, maar in de berm gaan staan grazen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-14 20:10 



 
Profiel   

owwww nieuwe rage: ipv ze in geslacht te steken met messen laten ze nu massaal dagelijks de hekken open tis ook altijd iemand anders die dat doet natuurlijk

en ja de mijne staat nu op stal meeste tijd omdat ze van de natte zooi zulke weke voeten kreeg dat ze daar op haar leeftijd zo gevoelig van werd dat ze kreupel loopt, dus er pijn aan heeft, liever pijnvrij lopen op stal, dan buiten en pijn hebben, of te wel fijn hoor zo veel mogelijk buiten nu omdat dat zo gezond is...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-14 20:24 



 
Profiel   

Jouw opmerkingen slaan echt als een tang op een varken en zijn totaal irrelevant.

Zou ook wat aan je taalgebruik doen, interpunctie, hoofdletters ABN enzo...

Als je dit overkomt is het gewoon verschrikkelijk, je paard dat plots komt te overlijden. Of je paard nu op stal staat of buiten. Echt heel naar dat je zulke gevoelloze opmerkingen over maakt. Het kan zomaar gebeuren dat iets of iemand je omheining stuk maakt waar jij als eigenaar niets aan kunt doen. Net zo min dat jij het niet zo verdienen om gevoelloze opmerkingen te krijgen als jou paard levend zou verbranden in z'n oh zo veilige stal (wat ook echt niet zoveel beter is dan een ongeluk zoals jij denkt).

Ik dacht echt dat zulke opmerkingen gemaakt werden door een tienermeisje, verbaasd me echt dat jij een volwassen persoon bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-14 20:38 



 
Profiel   

speurneusc schreef
owwww nieuwe rage: ipv ze in geslacht te steken met messen laten ze nu massaal dagelijks de hekken open tis ook altijd iemand anders die dat doet natuurlijk

en ja de mijne staat nu op stal meeste tijd omdat ze van de natte zooi zulke weke voeten kreeg dat ze daar op haar leeftijd zo gevoelig van werd dat ze kreupel loopt, dus er pijn aan heeft, liever pijnvrij lopen op stal, dan buiten en pijn hebben, of te wel fijn hoor zo veel mogelijk buiten nu omdat dat zo gezond is...


dus omdat jij te gierig bent om voor een stuk bestrating oid te zorgen moet het arme dier maar in haar hok. Jij ziet het allemaal wel heel erg in je eigen straatje. Dat is tot daar aan toe, maar scheer dan niet een hele groep mensen over een kam.

niks mis met stallen, ik heb er ook twee. Alleen altijd open. Verder drie lagen beoband en schrikdraad. En heel veel zand.... en bestrating. Ja dat kost wat. Maar dat ben ik verplicht aan ze vind ik. Nouja, ik schei er mee uit. Ik laat me gewoon niet op zo'n manier beledigen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-14 21:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen