Mennen: Kür op Muziek officiële KNHS - discipline

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Mennen: Kür op Muziek officiële KNHS - discipline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 11:24

www.mensport.nl


Met ingang van 1 april 2015 zullen er nieuwe men-proeven komen voor de dressuur in de klassen B tot en met ZZ. Ook wordt de kür op muziek gereglementeerd en daarmee is het een officiële discipline vanaf 1 april. Dit is deze week besloten door het menforum van de KNHS. Het voorwerk was al gedaan door een speciale werkgroep, maar hoe de nieuwe proeven er uit zien is nog niet bekend gemaakt. Ze zijn wel getest.
Met de kür op muziek is er een nieuwe uitdaging voor menners die alleen dressuur rijden. De opleiding van kür-juryleden zal spoedig gaan beginnen.
De datum 1 april is geen grap, maar gekozen omdat het de officiële start van het buitenseizoen is.

_Marjola

Berichten: 760
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 11:44

Leuk dat de kür officieel wordt!

Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe proeven. Vooral welke onderdelen onder welke klasse gaan vallen, zodat de moeilijkheidsgraad beter wordt opgebouwd i.p.v. een groot gat tussen 2 verschillende klassen.

Ben benieuwd of er nog meer grote wijzigingen aan gaan komen (bv. bij de vaardigheid). Zo te horen gaat de mensport flink op de schop in 2015. :)

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 11:53

Joehoe, ons vele werk is beloond!!

ilovemoney

Berichten: 725
Geregistreerd: 16-04-09
Woonplaats: Roelofarendsveen

Re: Mennen: Kür op Muziek officiële KNHS - discipline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 12:00

Super leuk!
Ik ben benieuwd wanneer de nieuwe proeven online komen!!!

Ollie1

Berichten: 1727
Geregistreerd: 28-10-05
Woonplaats: ergens op VP

Re: Mennen: Kür op Muziek officiële KNHS - discipline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 12:30

Helemaal leuk Tine! Je vele werk is beloond!!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Mennen: Kür op Muziek officiële KNHS - discipline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:03

Leuk! Ik ben heel benieuwd.
Ik wou mijn M-kur overhoop gooien voor begin maart, maar denk dat ik toch ff wacht tot er meer bekend is. Ik vind het best leuk, maar om nu voor 1x er weer heel veel werk in te steken vind ik zonde.

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Mennen: Kür op Muziek officiële KNHS - discipline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:05

Hier ook erg benieuwd naar de nieuwe proeven. En leuk dat de kur nu officieel word.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 13:06

Wij hebben voor onze wedstrijden afgesproken dat in april (en wsl ook mei) beide protocollen (dus de oude en de nieuwe versie) worden toegestaan, omdat het maken van een nieuwe kur nu eenmaal wat tijd kost. Het moet mensen aantrekken, niet afstoten ;-) Mensen moeten bij opgave alleen wel even duidelijk aangeven welke versie ze gaan doen ivm beoordelen.

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:38

*\o/* *\o/*
top gedaan werkgroep met jullie vele voorwerk!

helemaal blij mee

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 06:28

@tine
Wordt de kur in alle klasses uitgeschreven? Komt er een soort winstpunten systeem of is het alleen plaatsing?

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 08:30

Janouk: vanaf de L. Kur is niet voor winstpunten, is ohz ook niet. We willen zoveel mogelijk overeenkomsten met ohz

Wij gaan het (zoals ohz ook vaak gebeurt) bij onze competitie bij de finale gebruiken (bij alle wedstrijden wordt het verder ook uitgeschreven, maar dan als los onderdeel). De beste 25% van onze competitie moet kur rijden. Met de kur worden dan (nog niet dit seizoen, omdat het nog erg nieuw is voor de meesten, maar wel in de toekomst) net als ohz de uiteindelijke winnaars bekend.