Dubbeldam uitgeroepen tot ‘FEI Best Athlete of the Year’

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Timo

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Dubbeldam uitgeroepen tot ‘FEI Best Athlete of the Year’

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 22:04

* http://www.bokt.nl / http://www.knhs.nl


Springruiter Jeroen Dubbeldam is vandaag uitgeroepen tot 'Reem Acra FEI Best Athlete 2014'. De regerend wereldkampioen werd gehuldigd tijdens de General Assembly van de internationale paardensportbond FEI in Baku, de hoofdstad van Azerbeidzjan. Uit handen van aftredend FEI-president Prinses Haya ontving Dubbeldam de prestigieuze award, die eenmaal per jaar wordt uitgereikt aan de paardensporter die over acht verschillende disciplines buitengewone hippische kwaliteiten getoond heeft en de paardensport naar een hoge level heeft getild. “Ik ben zeer vereerd om deze prijs te mogen winnen in dit unieke sportjaar!” reageerde Dubbeldam.

Jeroen Dubbeldam, Olympisch kampioen van Sydney in 2000, werd dit jaar wederom hét uithangbord van de KNHS. Het was een ongelofelijk succesvol paardensportjaar voor Nederland waarin Dubbeldam geschiedenis schreef door als eerste Nederlander ooit individueel goud te halen op het WK voor springruiters. In een hele spannende finale op de Wereldruiterspelen in Frankrijk toonde Dubbeldam zijn ruiterkunsten door als enige met zijn paard Zenith SFN en in het zadel van de drie paarden van zijn tegenstanders een foutloze omloop te rijden in de zogenaamde paardenwissel. Daarnaast won de springruiter uit Weerselo teamgoud op het WK en een maand later samen met Gerco Schröder, Jur Vrieling en Maikel van der Vleuten de finale van de Furusiyya FEI Nations Cup in Barcelona. Met de individuele olympische- en wereldtitel maakt Jeroen Dubbeldam deel uit van een zeer select gezelschap. De afgelopen 60 jaar gingen alleen springruiters Pierre Jonqueres d’Oriola (FRA), Hans Gunter Winkler (GER), Raimondo d’Inzeo (ITA) en Rodrigo Pessoa (BRA) hem voor. Met het winnen van deze FEI-award is de Jeroen Dubbeldam de opvolger van Olympisch dressuurkampioene Charlotte Dujardin (GBR). Jeroen Dubbeldam moest het in de verkeizing het opnemen tegen een drietal andere paardensporters: wereldkampioen vierspannen Boyd Exell (AUS), wereldbekerwinnaar springen Daniel Deusser (GER) en wereldkampioene voltige Joanne Eccles (GBR).

xAntoinettex
Berichten: 322
Geregistreerd: 01-10-14

Re: Dubbeldam uitgeroepen tot ‘FEI Best Athlete of the Year’

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:39

Zeker verdiend :)

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Dubbeldam uitgeroepen tot ‘FEI Best Athlete of the Year’

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:51

Meer dan verdiend gefeliciteerd meneer dubbeldam

Tazzey
Berichten: 9518
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Dubbeldam uitgeroepen tot ‘FEI Best Athlete of the Year’

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:22

Absoluut verdiend! Het is zo'n sympathieke man en ruiter.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 13:56

gefeliciteerd!
Voor de nederlandse sport was hij ook genomineerd, maar helaas, dat werd Michel Mulder

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 16:18

Verdiend !! Gefeliciteerd *\o/*

y12345
Berichten: 364
Geregistreerd: 27-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 18:12

Knakker schreef:
gefeliciteerd!
Voor de nederlandse sport was hij ook genomineerd, maar helaas, dat werd Michel Mulder



ik moet zeggen dat ik het ook helemaal niet erg vind dat Michel Mulder dat is geworden :D

_Judith

Berichten: 3943
Geregistreerd: 09-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 00:50

Balthazar3 schreef:
Knakker schreef:
gefeliciteerd!
Voor de nederlandse sport was hij ook genomineerd, maar helaas, dat werd Michel Mulder


ik moet zeggen dat ik het ook helemaal niet erg vind dat Michel Mulder dat is geworden :D


Huh, dat sportgala is toch pas morgen? :o?
Laatst bijgewerkt door _Judith op 16-12-14 00:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: Dubbeldam uitgeroepen tot ‘FEI Best Athlete of the Year’

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 00:55

En terecht!

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 09:25

Balthazar3 schreef:
Knakker schreef:
gefeliciteerd!
Voor de nederlandse sport was hij ook genomineerd, maar helaas, dat werd Michel Mulder



ik moet zeggen dat ik het ook helemaal niet erg vind dat Michel Mulder dat is geworden :D



haha, ik snap niet waarom... :) :)