[Londen] Dujardin zet nieuw wereldrecord in Olympia

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

[Londen] Dujardin zet nieuw wereldrecord in Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 22:06

www.horseandhound.co.uk / http://www.bokt.nl


Gisterenavond werd de Grand Prix dressuur verreden tijdens de London Olympia Horse Show in Groot Brittannië. De thuis rijdende Charlotte Dujardin liet er geen twijfel over bestaan dat zij met Valegro (v. Negro) de beste was. Met een score van 87,460% brak zij haar eigen oude record van de FEI World Cup finale in Lyon. Voor vele onderdelen kreeg zij tienen.
Afgelopen week werd Dujardin vierde in de Britse versie van het Sportgala 2014: "Er is niets enger dan ​​op het podium geïnterviewd te worden ten overstaande van 12.000 mensen, dus het was een verademing om naar Olympia te kunnen gaan."

De Nederlandse ruiters Edward Gal en Daniëlle Heijkoop stonden net als in 2013 naast Dujardin op het podium. Gal en Glock's Undercover scoorden ruim 80% en Heijkoop en Siro NOP waren goed voor dik 77%.

Gal, die na Dujardin de ring in moest in de arena zei: "Undercover werd wat heet door al dat applaus voor Charlotte. Dat was lastig en ik moest hem tijdens de wedstrijd weer in de hand gesteld krijgen. Maar dit is een geweldige show en het is echt leuk om hier te komen rond kersttijd."
Heijkoop beaamde dit: "Ik hou van Londen, ik hou van de winkels en de mensen .... oh ja én de dressuur!"

De top vijftien heeft zich automatisch geplaatst voor de Kür, die vanavond verreden wordt.



Klik hier voor de uitslag
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 19-12-14 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanne96

Berichten: 1250
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Ouddorp

Re: [Londen] Dujardin zet nieuw wereldrecord in Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:17

Super, was ook een mooie proef! :)

Zighenya

Berichten: 638
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Broek in Waterland

Re: [Londen] Dujardin zet nieuw wereldrecord in Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:45

heeft iemand toevallig een link van haar proef?

Sanne96

Berichten: 1250
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Ouddorp

Re: [Londen] Dujardin zet nieuw wereldrecord in Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 00:29

En nu gewoon in de kür weer een wereldrecord!

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Re: [Londen] Dujardin zet nieuw wereldrecord in Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 09:48

Sorry zal vast wel weer boze reacties krijgen, maar ik snap het gewoon niet. Natuurlijk het paard loopt echt mooi, maar ik zie alleen maar mega druk op de stang staan en haar handen zijn ook echt niet stil. Ik zie geen moment ontspanning, maar alleen maar een paard die mega tegengehouden wordt door in z'n mond te hangen. Vind dit echt geen rustige aanleuning meer en dan nog winnen.

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: [Londen] Dujardin zet nieuw wereldrecord in Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 10:22

ben ook erg benieuwd naar de proef?

Sanne96

Berichten: 1250
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Ouddorp

Re: [Londen] Dujardin zet nieuw wereldrecord in Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 10:23


kincsem

Berichten: 198
Geregistreerd: 13-06-14

Re: [Londen] Dujardin zet nieuw wereldrecord in Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:50

Bedankt voor de link!

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Re: [Londen] Dujardin zet nieuw wereldrecord in Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:38

Pardon! Dus rijden op ontspanning is gewoon zitten en zo'n proef rijden door een paard met spanning in de krul trekken is normaal.
Nou weer wat geleerd!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:41

fique schreef:
Sorry zal vast wel weer boze reacties krijgen, maar ik snap het gewoon niet. Natuurlijk het paard loopt echt mooi, maar ik zie alleen maar mega druk op de stang staan en haar handen zijn ook echt niet stil. Ik zie geen moment ontspanning, maar alleen maar een paard die mega tegengehouden wordt door in z'n mond te hangen. Vind dit echt geen rustige aanleuning meer en dan nog winnen.



Gelukkig staan die handen niet volledig stil, paardenmond is nl ook nooit geheel stil, dan zou ie juist constant tegen een "muur" botsen als die volledig stil stonden.
Heb net de kür gekeken en ik kan echt geen harde hand ontdekken, sorry. :') Op de slomotions zie je de stangteugel gewoon heel soepel zijn dus daar zal ze al niet aan hangen. :+
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-12-14 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:42

fique schreef:
Pardon! Dus rijden op ontspanning is gewoon zitten en zo'n proef rijden door een paard met spanning in de krul trekken is normaal.
Nou weer wat geleerd!

Misschien zie je het verkeerd ;)

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Re: [Londen] Dujardin zet nieuw wereldrecord in Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:44

Denk het! Maar dit is hoe ik het zie en dit is mijn mening.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:45

ik zie geen getrek; De teugels hangen gewoon soepel, de stang staat helemaal niet strak... :?
Tuurlijk bewegen haar handen: die bewegen nl mee met de mond van haar paard (gelukkig)
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 18-12-14 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Re: [Londen] Dujardin zet nieuw wereldrecord in Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:50

Met gestrekte armen. Ik zie haar toch echt hangen. Maar iig dit begint weer een discussie te worden terwijl ik dit alleen maar constateer en mijn mening geef.
Dus bij deze heb ik mijn mening gegeven en ga ik er verder ook niet op in.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [Londen] Dujardin zet nieuw wereldrecord in Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:50

gestrekte armen? :=
Misschien moet ik me toch maar een bril gaan laten aanmeten... :=

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:55

fique schreef:
Sorry zal vast wel weer boze reacties krijgen, maar ik snap het gewoon niet. Natuurlijk het paard loopt echt mooi, maar ik zie alleen maar mega druk op de stang staan en haar handen zijn ook echt niet stil. Ik zie geen moment ontspanning, maar alleen maar een paard die mega tegengehouden wordt door in z'n mond te hangen. Vind dit echt geen rustige aanleuning meer en dan nog winnen.


Ben het helemaal met je eens. Zeg het al steeds over dat zij met heel veel druk rijd. Maar blijkbaar mag dat op dit niveau, terwijl dit op basisniveau gewoon afgestraft wordt.


@ Ayasha Je ziet haar regelmatig de teugels korter pakken. Dan heb je in mijn ogen de teugels niet losjes vast. Anders zou ze ze niet regelmatig weer korter moeten pakken.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:01

Ik moet mijn teugels regelmatig korter pakken juist omdat ik ze te losjes vast heb... Als je ze strak vast hebt moet je ze juist niet terug korter pakken, dan houd je nl de lengte die je hebt gedurende de hele proef. :=

Wb op druk rijden kan ik wel andere voorbeelden noemen maar dan ga ik een halve oorlog ontketenen vrees ik. :D En die zie je idd hun teugels niet korter pakken. (Dat kan ook haast niet maar dat even buiten beschouwing gelaten.)

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:13

fique schreef:
Denk het! Maar dit is hoe ik het zie en dit is mijn mening.

Tijdens welke oefeningen valt het teugelgebruik jou het meest op?

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:16

Ik zie ook geen star teugelgebruik en de stang teugel viert regelmatig mee, nee hij hangt niet los, maar gin staat ook niet volledig onder spanning. Vind hem ook een heel attente indruk maken en inderdaad gelukkig dat haar handen bewegen ze zit niet op een machine, maar op een bewegend dier

Ik had na de eerste posts hier een heel ander filmpje verwacht.

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:22

Teugels korter pakken lijkt me niet zo raar. Het kan goed dat je in een bepaalde oefening net een andere teugellengte wil, en ja, dan laat je ze een keer 2 millimeter losser, waardoor je ze daarna ook weer twee millimeter strakker pakt.

En ik vraag me af wat jouw definitie van ontspannen rijden is, Fique. Simpelweg je hand neerzetten en lekker stil houden, kan ik niet als ontspannen rijden zien.

En geloof je echt dat je, met een in de krul getrokken paard, een zijgang lekker doorkomt? Of een pirouette zonder sprongverlies kunt draaien? Nee, daar is correct ruggebruik voor nodig, en hoe kom je aan correct ruggebruik? Juist...

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Re: [Londen] Dujardin zet nieuw wereldrecord in Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:05

Volgens mij denkt bijna heel bokt dat deze dame heilig is.

Want om de haverklap teugels op maat maken hoort in mijn ogen niet op dit niveau. Op geen enkel niveau trouwens.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [Londen] Dujardin zet nieuw wereldrecord in Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:11

Nee, ze mishandelt die arme valegro, hij zit er helemaal doorheen mentaal, dat zie je zo. Dat soepele teugeltje bewijst ook dat ze zit te trekken. Absoluut.

Heilig is ze vast niet maar er zijn er absoluut die meer vereerd worden die harder in de hand zijn.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:14

Is er misschien ooit iets waar jullie wel tevreden over zijn? :D Hou toch eens op met dat eeuwige negatieve gedoe.

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:22

Een ruiter waar het er echt fijn en ontspannen uitziet vind ik dat dat Diederik van Silfhout is. Normale druk (ontspanning) op trens en stang. Neusje mooi voor de loodlijn zoals het hoort! Ga zijn filmpjes maar eens bekijken!

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: [Londen] Dujardin zet nieuw wereldrecord in Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:59

Vind je het verschil echt zo groot ja?