Olympia: Dujardin breekt ook eigen record in kür

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Timo

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Olympia: Dujardin breekt ook eigen record in kür

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 10:57

* http://www.bokt.nl / http://www.kwpn.nl


Afbeelding

Regerend Olympisch, Wereld- en Europeeskampioene en winnaar van de Wereldbeker Finale in Lyon 2014 Charlotte Dujardin bleef met Valegro (Negro x Gershwin) ook in eigen huis, het Londense Olympia, ongeslagen. Nadat zij dinsdagavond de Grand Prix al met een wereldrecord score van 87.460% had afgesloten verpletterde zij ook in de Reem Acra FEI wereldbeker kür voor dressuurruiters de concurrentie.

Daarin scoorde zij opnieuw een wereldrecord van 94.300% en dat was een verbetering van het ook op haar naam staande wereldrecord met 0.325%. Daarmee bleek zij een ruim tien procent hogere score te hebben gerealiseerd dan Edward Gal met Glock’s Undercover N.O.P. (Ferro x Donnerhall), die als tweede eindigde. Daniëlle Heijkoop eindigde met Siro N.O.P. (Gribaldi x Hemmingway) als vierde. Zij eindigde achter de Duitse Jessica von Bredow Werndl met Unee BB (Gribaldi x Dageraad), maar voor de Brits Carl Hester met Nip Tuck (Don Ruto x Animo). Daarmee eindigden op de eerste vijf plaatsen allen KWPN’ers. Katja Gevers en Thriller (Gribaldi x Amor) leverden een puike prestatie door als tiende te eindigen.

Bondscoach Wim Ernes vond het verschil tussen Edward Gal en Dujardin wel erg groot, maar was wel van mening dat Dujardin terecht had gewonnen. “Edward toonde een hele goede draf, piaffe en passage tour en ook de uitgestrekte stap was zonder meer top. In de changementen om de pas zat een miniem hakkeltje en Undercover werd in de bewegingsafloop iets druk”, aldus Ernes. Over de rit van Daniëlle Heijkoop was Ernes ook zeer te spreken. “Ik vond dat zij heel goed reed. Siro toonde een fris en energiek beeld en was erg mooi in de hoofd en halshouding. Zij toonde een magistrale overgang van de pirouette naar rechts in de piaffe. Wat haar veel punten heeft gekost was het foutje in het appuyement naar links, waarin Siro in galop aansprong”. Bij Katja Gevers en Thriller versterkte de muziek niet de technische uitvoering van de Kűr. “Katja reed een goede wedstrijd, maar er werd niet de goede versie van de muziek ten gehore gebracht. Erg jammer, temeer omdat Katja en Thriller technisch wel een goede proef reden”.

In de tussenstand na vijf wedstrijden gaan de Duitse Fabienne Lutkemeier en haar landgenote Jessica von Bredow-Werndl gezamenlijk aan de leiding met 54 punten. Daniëlle Heijkoop en Edward Gal delen de vijfde plek met 40 punten, direct gevolgd door Adelinde Cornelissen en Hans Peter Minderhoud, die op 37 punten staan.
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 19-12-14 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:16

Bondscoach Wim Ernes vond het verschil tussen Edward Gal en Dujardin wel erg groot, maar was wel van mening dat Dujardin terecht had gewonnen.


Wat een vage zin... :')



Ik blijf valegro zo'n gaaf paard vinden!! <3

Caatje87

Berichten: 1262
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Nijkerk

Re: Olympia: Dujardin breekt ook eigen record in kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:30

Wat is daar vaag aan? Hij vond Dujardin beter, maar niet 10% beter :)

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:25

Ik lees hem net nog even 5 x door, maar hij komt nu :)* :x

Niks gezegd.

Caatje87

Berichten: 1262
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Nijkerk

Re: Olympia: Dujardin breekt ook eigen record in kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:40

haha :)

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:48

Filmpjes please :D

Als ik afga op hoe Gal en Dujardin normaal gesproken rijden lijkt 10% me ook wat overdreven. The sky is the limit lijkt het nu wel voor Charlotte. Ik krijg een beetje het idee dat ze alleen al door in de ring te verschijnen haar eigen record breekt.

Desalniettemin vind ik haar goed rijden en heeft ze waarschijnlijk heel terecht gewonnen, ik vraag me alleen af of ze zulke astronomische scores moet rijden. Het verschil tussen haar en Gal is naar mijn mening meestal geen ruime tien procent.

vladimir1979
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:51

"Bij Katja Gevers en Thriller versterkte de muziek niet de technische uitvoering van de Kűr. “Katja reed een goede wedstrijd, maar er werd niet de goede versie van de muziek ten gehore gebracht. Erg jammer, temeer omdat Katja en Thriller technisch wel een goede proef reden”.

correct me if I am wrong: je moet toch je eigen muziek aanleveren voor een kür? hoe kan dan niet de goede versie worden afgespeeld? Tenzij ze zelf hierin een foutje maakte?

was genieten; goede volgorde op de ranglijst, maar over de 94%... gelukkig ben ik geen jurylid en hoef geen overwegingen hieromtrent te maken :-) wel mooi dat ze zoveel 10en op de protocollen kwijt konden. er lopen hier op bokt regelmatig topics van juryleden die zo moeilijk hoge punten in de basisdressuur kwijtkunnen. is absoluut heel ander niveau, maar genieten van een goede proef zou toch op elk niveau mogelijk moeten zijn, naar kunnen en beoordelingsniveau van elke klasse zou je toch uitblinkers moeten hebben.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Olympia: Dujardin breekt ook eigen record in kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:27

Kan ik ergens de kuur van Edward zien? Ik ben heel Nieuwschierig

Caatje87

Berichten: 1262
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Nijkerk

Re: Olympia: Dujardin breekt ook eigen record in kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:00

Ik heb de kur van Charlotte gezien en die vond ik wel erg goed, eigenlijk de beste die ik van haar gezien heb en dat klopt dan wel met het record. Maar heb de proef van Edward niet gezien, dus ben benieuwd of dat echt zoveel minder was.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Olympia: Dujardin breekt ook eigen record in kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:18

http://www.topdressage.tv/phpBB3/viewto ... 190&t=8890
hier filmpje van kur charlotte. ziet er inderdaad echt goed uit. ik las ergens dat in het tweede deel van de kur van Edward de spanning enorm opbouwde bij undercover. Jammer dat het filmpje hier niet van te zien is.

Ik vond ook al tijdens de WEG dat misschien Charlotte niet zozeer te hoog werd beoordeeld, maar ik vind soms eerder dat je moet zeggen dat haar hakkeltjes niet zo laag worden beoordeeld dan als er een hakkeltje zou ontstaan bij iemand anders zoals Edward Gal. Toch kon ik eigenlijk nauwelijks een fout zien bij Charlotte, zeker in de kur dus ja kan er ook uiteindelijk niet veel over zeggen, maar toch.

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:20

Ik vind Valegro een absoluut toppaard en Charlotte Dujardin een absolute topruiter, maar ik krijg hier ook zo'n beetje het Totilas-gevoel bij.. Krijgen ze door hun prestaties van de afgelopen jaren niet nét wat makkelijker die 10? Kan een jury nog 100% objectief zijn als zo'n combinatie in de ring komt? Dúrft een jury nog wel eens een minder punt geven, ongetwijfeld wetende dat de collega-juryleden wellicht wel hoge punten geven? Geef je bij een mindere oefening een 5, of wordt dat automatisch al een 6?
Nogmaals, een super duo, op dit moment zeker de beste van het circuit.. Maar om dan meer dan 10% voorsprong te halen op Gal met Undercover, lijkt me toch net wat teveel van het goede..

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:22

Mallootje schreef:
Ik vind Valegro een absoluut toppaard en Charlotte Dujardin een absolute topruiter, maar ik krijg hier ook zo'n beetje het Totilas-gevoel bij.. Krijgen ze door hun prestaties van de afgelopen jaren niet nét wat makkelijker die 10? Kan een jury nog 100% objectief zijn als zo'n combinatie in de ring komt? Dúrft een jury nog wel eens een minder punt geven, ongetwijfeld wetende dat de collega-juryleden wellicht wel hoge punten geven? Geef je bij een mindere oefening een 5, of wordt dat automatisch al een 6?
Nogmaals, een super duo, op dit moment zeker de beste van het circuit.. Maar om dan meer dan 10% voorsprong te halen op Gal met Undercover, lijkt me toch net wat teveel van het goede..


absoluut.

Amaranth7

Berichten: 753
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Olympia: Dujardin breekt ook eigen record in kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:40

Ik vind dat dujardin echt verschrikkelijk gepushed wordt. Ze rijdt goed, maar zo'n verschil zit er nu ook weer niet tussen haar en de rest. Het totilas gevoel heb ik ook absoluut niet bij deze combi, imo zijn 90 scores alleen weggelegd voor combi's waarbij je op het puntje van je stoel gaat zitten, dat heb ik bij dujardin nog niet gehad.

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:49

Ze rijdt keurig en het ziet er allemaal heel erg ontspannen uit, het is haar van harte gegund....helaas krijg ik er geen kippenvel van. Dat heb ik bij deze combinatie eigenlijk nooit gehad, wat ik eigenlijk niet goed kan verklaren, want van sommige combinaties die beduidend lagere scores rijden krijg ik dat wel.

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Olympia: Dujardin breekt ook eigen record in kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:55

Ik vind de muziek in Charlotte's kur wel heeel gaaf! How to train your dragon <3
Prachtige kur!
Maar Danielle is ook wel heel lekker bezig dit jaar zeg! Wat een opmars heeft die gemaakt dat ze nu zelfs met een flinke fout op plaats 4 staat op zo'n concour

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Re: Olympia: Dujardin breekt ook eigen record in kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:55

Weet iemand of de kur van Edward Gal ergens terug te kijken is?

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Olympia: Dujardin breekt ook eigen record in kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:00

Tja dit duo zal me noooit bekoren...
Zit ook nooit te springen als ze de ring binnen komt.
Vind idd dat het verschil qua punten deze keer tussen Gal en haar weer vrij hoog was.

Zelf ben en blijf ik met stipt fan van Edward Gal, hij heeft met menig paarden de laatste tijd meer bereikt en ervaring opgedaan wat mij meer bewonderd !

Love_myhorse
Berichten: 604
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:06


Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 18:01

Ik denk stiekum dat de thuisbasis ook een beetje mee heeft geholpen. :P

Dit koppel blijft voorlopig boven aan en ik denk niet dat er snel iemand zal komen die erover heen zal gaan.
Maar wel leuk om te kijken : eerlijke dressuur.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:47

Love_myhorse schreef:


hmm ja het is lastig te zeggen, maar het zag er wel een klein beetje rommelig uit mede door de spanning van Undercover. Hij had sowieso 3 grove fouten erin zitten.. toch blijft het echt een meester zeg. Zeker een meester voor paarden die heet worden.

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:47

Tja, ik snap die 10 procent verschil wel. Tenminste, ik vind het verschil tussen Charlotte en Edward overduidelijk en het moge duidelijk zijn dat ik de proef van Charlotte 10 keer fijner vind om naar te kijken dan die van Edward.

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Olympia: Dujardin breekt ook eigen record in kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:36

Prachtige kür en heel terechte winnares, dit kan ik de komende jaren wel weer als voorbeeld bekijken voor ik op mijn paard stap....blijven oefenen!

xAntoinettex
Berichten: 322
Geregistreerd: 01-10-14

Re: Olympia: Dujardin breekt ook eigen record in kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:48

Tja of dat nou echt 10% scheelt. Maar ach, ik doe t ze niet na :+

Caatje87

Berichten: 1262
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Nijkerk

Re: Olympia: Dujardin breekt ook eigen record in kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:58

Fijn om de kur van Edward nu ook te zien. 10% vind ik het zeker niet schelen. Ik vind dat hij net met wat meer expressie rijdt en dat hij er losser op zit dan Charlotte. Toch snap ik wel dat ze gewonnen heeft, want de afstemming in de proef is tussen haar en Valegro wel net wat beter.

Thomas

Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 10:07

Ik vind hem ook echt vooruit gegaan nog, hele tijd niet gezien. Lijkt ook wat dunner?