Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElCamino

Berichten: 8944
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:58

Ben ik nu de enige die denkt, laat alsjeblieft die arme dieren inslapen..... god weet waar ze nu weer belanden...en hoelang dat goedgaat...

Bekapping
Berichten: 191
Geregistreerd: 20-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:00

De dure paarden van de veiling zijn meegenomen door het oude bestuur en staan nu bij Manege de Jongh in Aalsmeer.Ze hebben deze paarden in alle vroegte weggehaald met medeneming van zadels en dekens die van de stichting waren.
Ze zijn vertrokken zonder onze andere paarden eten te geven en met achterlating van smerige balen hooi.
Door contact met de Dierenbescherming hebben wij ged hooi voor de paarden kunnen kopen

geetje1
Berichten: 145
Geregistreerd: 31-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:00

Dakotah schreef:
Idd. Pure diefstal. En jarenlang paarden houden voor jezelf op kosten van een ander.
Paarden zo snel mogelijk opsporen en ophalen. Tenslotte zijn het opvang paarden en verkoop verboden.
Aangifte bij politie zou ook niet verkeerd zijn
Heb destijds al eens gekeken op hun site.
Wat een zootje daar. Blubberpaddocks, vieze krakkemikkige stallen. Sneu om daar als paard terecht te komen. En dan ook nog puur voor de lol en hobby van het bestuur, die het schijnbaar wel super vind dat een ander dat voor ze bekostigd.
En dan zonder meer vertrekken en de overige paarden laten stikken.
Walgelijk...



ach wanneer is het een zootje
bij ons lopen ze 24/7 buiten met schuilstal maar met dit slechte weer krijg je nu eenmaal blubber dat is bijna niet te voorkomen
zelfs op 5 hec land krijg je blubber . ook onze opvang paarden blijven bij ons Althans de meeste.meer om te voorkomen dat ze weer in de sport belanden waar ze dus absoluut niet meer voor geschikt zijn. wanneer doe je het als opvang wel goed ....
denk dat de meningen daar erg over verschillen. wel ben ik van mening dat dit geen zuivere koffie was op het einde
dat ze met de beste bedoelingen begonnen zijn geloof ik wel ..ze zouden echter nu ook hun verantwoording moeten nemen dat zou wel zo eerlijk zijn naar hun donateurs.
ben bang dat die zich wel twee maal bedenken alvorens weer zoiets te doen en dat komt slecht uit voor andere opvang adressen

Dakotah
Berichten: 1229
Geregistreerd: 09-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:14

Ik heb 2 hectare. En geen blubber.
Is er wel blubber is er nog een droge bak met zand. Kortom blubber hoeft niet.
Zeker niet voor paarden met artrose of peesblessures die dan maar in een laag drek moeten staan. Maar goed. Dat is mijn mening

Dakotah
Berichten: 1229
Geregistreerd: 09-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:16

Ik heb 2 hectare. En geen blubber.
Is er wel blubber is er nog een droge bak met zand. Kortom blubber hoeft niet.
Zeker niet voor paarden met artrose of peesblessures die dan maar in een laag drek moeten staan. Maar goed. Dat is mijn mening

En idd.. Inslapen. Ook mijn gedachte... Er zijn grenzen.

mvdbijl

Berichten: 3682
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:17

geetje1 schreef:
er waren genoeg particulieren die ook op de paarden een bod uit brachten waaronder wij
helaas heeft paardenopvang amsterdam de prijs zo enorm opgedreven dat iedereen genoodzaakt was te stoppen met bieden,onbegrijpelijk dat hun dachten dat de paarden bij een particulier het niet goed kon hebben, op het moment dat de prijs boven de slachtprijs uitkwam hadden ze niet door hoeven te gaan en vertrouwen moeten hebben dat de uiteindelijke "winnaar" een goed thuis bood . of ze evenwel door hadden kunnen gaan met de opvang is de vraag want ook het dan uitgespaarde geld zou niet voldoende zijn.


Die hele actie heeft hun zeker een heel aantal donateurs doen afhaken, dat had ze zeker gescheeld.

Als ze nu denken dat vrijwilligers met 70 euro paarden kunnen onderhouden hadden ze dat met ruim 10.000 toch ook wel gered.

Het is triest, mensen beginnen weer ergens aan en de dieren zijn de dupe.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:19

Natuurlijk is het geweldig dat stichtingen oude, zieke paarden opvangen maar ik heb daar toch vraagtekens bij.
Voor ieder dier en mens komt er een dag dat het niet meer gaat. Te ziek of te zwak. Gelukkig hebben dieren dan, hoewel wij daar over moeten beslissen, de mogelijkheid om uit hun lijden verlost te worden en hoeft er niet mee gesold te worden zoals nu weer gebeurt.

Ik ben gelukkig in de mogelijkheid om mijn oudjes ( 27 en 35) een goede oude dag te geven maar op het moment dat ik denk dat ze het niet meer naar hun zin hebben of grote gebreken gaan vertonen, neem ik de beslissing om er een, dierwaardig, eind aan te maken.

mvdbijl

Berichten: 3682
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:19

Bekapping schreef:
De dure paarden van de veiling zijn meegenomen door het oude bestuur en staan nu bij Manege de Jongh in Aalsmeer.Ze hebben deze paarden in alle vroegte weggehaald met medeneming van zadels en dekens die van de stichting waren.
Ze zijn vertrokken zonder onze andere paarden eten te geven en met achterlating van smerige balen hooi.
Door contact met de Dierenbescherming hebben wij ged hooi voor de paarden kunnen kopen


Schandalig, de paarden staan daar gratis dat ze daar heen vertrokken zijn? belachelijke actie, ze willen er zelf nog even beter van worden?

Anoniem

Re: Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:21

Van FB :

De paarden van de Tara Manda veiling zijn meegenomen door het oude bestuur en staan nu bij Manege de Jong in aalsmeer!

geetje1
Berichten: 145
Geregistreerd: 31-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:30

Dakotah schreef:
Ik heb 2 hectare. En geen blubber.
Is er wel blubber is er nog een droge bak met zand. Kortom blubber hoeft niet.
Zeker niet voor paarden met artrose of peesblessures die dan maar in een laag drek moeten staan. Maar goed. Dat is mijn mening

En idd.. Inslapen. Ook mijn gedachte... Er zijn grenzen.



bij ons ook genoeg droogte hoor idd zand,heuvels
bedoelde meer dat modder er nu eenmaal bij hoort en dat het niet per definitie onder verwaarlozing valt ,dus wanneer is het een zootje
wij staan op veengrond en dat is in deze periode nu eenmaal lastiger .
jarenlang is iedereen vol lof geweest over deze stichting op een enkele persoon na
nu ze op de schop zitten komen de verhalen los over dat het een zootje is ,wanbeleid enz
ik kan er niet over oordelen ben er nog nooit geweest maar wat ik uit de media haal is in iedergeval het einde van de stichting niet netjes verlopen ,wil niet zeggen dat ze nooit goed werk hebben gedaan.
meningen zijn vrij te uiten maar laten we niet al te snel oordelen over het verleden toen iedereen ze nog zo goed vond
de paarden zijn de dupe dat is een feit ,
wat ik wel weet is dat de overgebleven mensen contact hebben met de dierenbescherming om een goed thuis te vinden voor de overgebleven paarden (deze info uit 1e hand)meer kunnen ze niet doen ben bang
en ik zou ze best over willen nemen maar denk niet dat het slim is om een blind paard op 5 hec land te zetten omringd door water en in een kudde .zelfs niet als hij een begeleider(paard) heeft, maar de mogelijkheden worden bekeken

Neon

Berichten: 4940
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:31

Paardjes onderling verkopen alvorens de zooi failliet gaat...gevalletje faillisementsfraude?

Enne voor wat betreft blubber, met 5 hect. Kun je ook blubber hebben... hangt ook af van de grondsoort waar je je knollen op hebt staan...

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:34

geetje1 schreef:
Dakotah schreef:
Idd. Pure diefstal. En jarenlang paarden houden voor jezelf op kosten van een ander.
Paarden zo snel mogelijk opsporen en ophalen. Tenslotte zijn het opvang paarden en verkoop verboden.
Aangifte bij politie zou ook niet verkeerd zijn
Heb destijds al eens gekeken op hun site.
Wat een zootje daar. Blubberpaddocks, vieze krakkemikkige stallen. Sneu om daar als paard terecht te komen. En dan ook nog puur voor de lol en hobby van het bestuur, die het schijnbaar wel super vind dat een ander dat voor ze bekostigd.
En dan zonder meer vertrekken en de overige paarden laten stikken.
Walgelijk...



ach wanneer is het een zootje
bij ons lopen ze 24/7 buiten met schuilstal maar met dit slechte weer krijg je nu eenmaal blubber dat is bijna niet te voorkomen
zelfs op 5 hec land krijg je blubber . ook onze opvang paarden blijven bij ons Althans de meeste.meer om te voorkomen dat ze weer in de sport belanden waar ze dus absoluut niet meer voor geschikt zijn. wanneer doe je het als opvang wel goed ....
denk dat de meningen daar erg over verschillen. wel ben ik van mening dat dit geen zuivere koffie was op het einde
dat ze met de beste bedoelingen begonnen zijn geloof ik wel ..ze zouden echter nu ook hun verantwoording moeten nemen dat zou wel zo eerlijk zijn naar hun donateurs.
ben bang dat die zich wel twee maal bedenken alvorens weer zoiets te doen en dat komt slecht uit voor andere opvang adressen


Naaahhh ik heb die foto's toen gezien en het was gewoon echt een zooitje. Blubber of niet.

geetje1
Berichten: 145
Geregistreerd: 31-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:34

Neon schreef:
Paardjes onderling verkopen alvorens de zooi failliet gaat...gevalletje faillisementsfraude?

Enne voor wat betreft blubber, met 5 hect. Kun je ook blubber hebben... hangt ook af van de grondsoort waar je je knollen op hebt staan...



veengrond dus :)

Dakotah
Berichten: 1229
Geregistreerd: 09-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:36

Ik heb toen op hun eigen site en de pagina op facebook gekeken. Puur hun eigen foto's dus.
En daar stonden foto's van een paddock met een behoorlijke laag blubber, waar onder andere paarden in stonden met blessures en artrose.
Vind ik schandalig.. Wil je zielige paarden opvangen zorg dan voor een mooie plek waar ze het goed hebben. En geen vies drekkig bij elkaar geraapt zootje.

Neon

Berichten: 4940
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:42

Jip... Mijn opmerking over hlubber ging over zijn algemeenheid... Hoe de opvang erbij stond is ook een schande :) betegel dan op zijn minst de paddock... (op marktplaats stikt het van de gratis af te halen stoeptegels...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:43

T stonk toen al en nu stinkt het nog harder....

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:02

Die blubber vind ik nog genees het belangrijkste, wie zorgt er nu voor die oude afgedankte diertjes?
Ik denk dan ook, laat ze vredig inslapen, dan weten ze er zelf niks meer van en hoeven ze niet weer te verkassen. Er is vast wel een DA die dit kosteloos wil doen.

Miepie77

Berichten: 5586
Geregistreerd: 04-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:19

-O- vind het een vreselijk verhaal,, helemaal als je hoort dat ze er mett een aantal paarden vandoor zijn en 3 echte kneusjes hebben achtergelaten, daar is stichting paard in nood nu met spoed opvang voor aan t zoeken, klopt allemaal van geen kant en de dieren zijn er weer de dupe van.

Selima

Berichten: 633
Geregistreerd: 12-07-08
Woonplaats: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:41

Wat een onvoorstelbaar verhaal, dit. Met die veiling, het onderling gehandel met de paarden, het achterlaten van de slechtste paarden zonder middelen voor hun verzorging...

En ondertussen in de media de grote dierenliefhebber uithangen (in Het Parool: http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINN ... hooi.dhtml, Hart van Nederland, op Facebook en er zijn meer van zulke 'dierenliefhebber' verhalen over deze 'bestuursleden' te vinden, met een beetje googelen)

Ik vraag me dan altijd af hoe zulke mensen dat voor zichzelf goed praten, want ze zullen waarschijnlijk hard roepen dat hun niets en nooit iets te verwijten viel.

Eirikur

Berichten: 2606
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Vogelenzang

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:49

Share schreef:
T stonk toen al en nu stinkt het nog harder....
Dat komt ervan, als de deksel van de beerput gaat. :)*

Samengevat komt het er imo. op neer dat het voormalige bestuur de stichting heeft misbruikt om op kosten daarvan op de veiling leuke paarden voor zichzelf te kopen die ze, na de hut tot op het bot verder te hebben kaalgeplukt, zelf hebben "geadopteerd" tegen een prijs, die een schijntje is van wat er op de veiling voor is betaald, op het moment dat de grond hen (mede door de van gemeentewege aangekondigde handhaving) te heet onder de voeten werd en de boel op klappen kwam te staan. List, bedrog en fraude druipt hier aan alle kanten vanaf en degenen die nog een dappere poging wilden wagen te redden wat er nog te redden viel, zitten nu zwaar met de gebakken peren.

lastig
Berichten: 791
Geregistreerd: 30-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:21

Eirikur schreef:
Share schreef:
T stonk toen al en nu stinkt het nog harder....
Dat komt ervan, als de deksel van de beerput gaat. :)*

Samengevat komt het er imo. op neer dat het voormalige bestuur de stichting heeft misbruikt om op kosten daarvan op de veiling leuke paarden voor zichzelf te kopen die ze, na de hut tot op het bot verder te hebben kaalgeplukt, zelf hebben "geadopteerd" tegen een prijs, die een schijntje is van wat er op de veiling voor is betaald, op het moment dat de grond hen (mede door de van gemeentewege aangekondigde handhaving) te heet onder de voeten werd en de boel op klappen kwam te staan. List, bedrog en fraude druipt hier aan alle kanten vanaf en degenen die nog een dappere poging wilden wagen te redden wat er nog te redden viel, zitten nu zwaar met de gebakken peren.


Voor de hele veiling deugde het ook al niet. Ik liep daar 5 jaar geleden rond en toen was er al van alles mis. Geld verdienen over de rug van zwakke, zieke, kreupele paarden dmv lessen en rondjes lopen op koninginnendag. Weinig eten, vieze stallen, niets willen adopteren. Veel te veel dieren. Drinkwater dat schadelijk is. Dierenartsen konden niet betaald worden. En er was toen der tijd een paard dat ze toch niet leuk vonden en veel zorg nodig had en die kon ineens wel geadopteerd worden..

Later kam nog de shop die ze hadden geopend. Dat geld verdween ook bij mevrouw Polman in haar broekzak.

Het grappige is, de mensen die mij toen bedreigde toen ik deze zaken naar buiten wilde brengen schreeuwen nu het hardst dat het bestuur er een bende van heeft gemaakt. Toch fijn dat uiteindelijk de ogen zijn geopend.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:40

ik roep alle donateurs die gegeven hebben voor First, Kenzo en Wedford op om aangifte te doen bij de politie Amsterdam.

Het feit dat in minder dan een jaar tijd deze paarden zijn door verkocht door de bestuursleden (waaronder mevr. M. Polman) is oplichting.

Dat de Stichting ook is verkwanseld door wanbestuur is des te erger, laat deze mensen verantwoording afleggen|

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:47

Eirikur schreef:
[naam] schreef:
T stonk toen al en nu stinkt het nog harder....
Dat komt ervan, als de deksel van de beerput gaat. :)*

Samengevat komt het er imo. op neer dat het voormalige bestuur de stichting heeft misbruikt om op kosten daarvan op de veiling leuke paarden voor zichzelf te kopen die ze, na de hut tot op het bot verder te hebben kaalgeplukt, zelf hebben "geadopteerd" tegen een prijs, die een schijntje is van wat er op de veiling voor is betaald, op het moment dat de grond hen (mede door de van gemeentewege aangekondigde handhaving) te heet onder de voeten werd en de boel op klappen kwam te staan. List, bedrog en fraude druipt hier aan alle kanten vanaf en degenen die nog een dappere poging wilden wagen te redden wat er nog te redden viel, zitten nu zwaar met de gebakken peren.


Precies dát dus. Misselijkmakend...

vuilewas
Berichten: 1
Geregistreerd: 21-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:47

Ik kan het verhaal beamen, ik heb er ook jaren rond gelopen. De stichting werd gebruikt als veredelde manege van voormalig bestuurshoofd. Armlastige paarden werden gebruikt in de lessen, krakkemikkige stallen, een bak met stopzand waarin paarden met hun vaak slechte benen moesten ploeteren om door te komen. Verder werd onderdak geboden aan haar eerste aangekochte Friese paard, die 'zogenaamd was gered van een eenzame weide' maar in werkelijkheid gewoon aangekocht op marktplaats. De liefde was al snel over voor deze fries, die met dikke stalbenen het meest van de tijd in haar box moest blijven staan, toen de dure veiling paarden kenzo, Wedford en first in het vizier van voormalig bestuurshoofd kwamen. Met 2 laptops in de aanslag werden de paarden kosten wat het kost op de veiling voor enorme bedragen aangekocht. Terwijl het geld voor eerste levensbehoeften van de al aanwezige paarden, stalling, dierenarts of de zich verder opstapelende schulden hadden moeten worden gebruikt.
En nu is voormalig bestuurshoofd er in het geniep vandoor gegaan, de met stichtinggeld aangekochte paarden in haar achterzak, de pinpas van de stichting niet willen inleveren. Zonder nog enige aandacht, moeite of emotie voor de overgebleven paarden, deze aan hun lot overlatend.
Manege de Jong; u biedt onderdak aan een portret die nooit meer dieren in haar bezit zou mogen hebben!

janouk
Blogger

Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:31

Wanbeleid :x

Respect voor de vrijwilligers, die proberen goed te zorgen voor de beesten die achtergelaten zijn in de Shit.