Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vuurtoren

Berichten: 2013
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: wormerveer n-h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:18

Volgens mij hebben er heel veel mensen wat uit te leggen als ik het zo lees.....ongelovelijk...

Bolpuntcom
Berichten: 19
Geregistreerd: 22-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:21

Er waren toen meer hier op dit forum die altijd met hart en ziel voor deze stichting hebben gewerkt, mijzelf incluis, die door hadden wat voor praktijken daar gaande waren. Toch werden wij behoorlijk neergesabeld. Maar zoals ik al zei; fijn dat iedereen toch tot inzicht komt wat betreft de stichtin.

Bekapping
Berichten: 191
Geregistreerd: 20-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:28

Dat er dingen gaande waren bij de Stichting die niet meer goed gingen heb ik bij de stichting altijd aangegeven.
Dat het oude bestuur als een dief in de nacht met de Tara Manda paarden zou vertrekken nadat ze die eerst aan elkaar verkocht hebben en de rest van de paarden gewoon in de steek heeft gelaten had ik never nooit kunnen bedenken en heeft me diep geschokt.
Ze hebben ook nog een groot aantal zadels en dekens meegenomen die aan de Stichting geschonken waren door donateurs om die te verkopen om zo wat extra geld binnen te krijgen

Bolpuntcom
Berichten: 19
Geregistreerd: 22-09-14

Re: Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:33

Hoe kun je zo slecht zijn! Spullen mee jatten! Paarden aan hun lot achterlaten! En zelf altijd riant van stichting geld hebben geleefd. Het zoontje had zelfs een telefoon van de stichting!

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:39

Ik heb daar in de buurt gewoond en kwam er wel eens langs. Ik heb me er altijd verre van gehouden en mensen consequent afgeraden daaraan te doneren. Het was een gammele vieze bende en een ieder met verstand van paarden kan zien dat die mensen daar geen enkel verstand van paarden hadden. Volgens mij adverteerden ze ook met lesjes of verzorgpony's, het kwam op mij altijd erg raar over voor een opvang.

Ik heb dan ook geen medelijden met vrijwilligers en goedbedoelde mensen die er bij betrokken zijn, vind het erg naief allemaal. Sowieso krijg ik jeuk van al die goedebedoelende jonge meiden die ergens op een weilandje vol blubber een 'particuliere opvang' beginnen. Maar ondetussen bedelen om geld, betalende bijrijders zoeken of paarden doorverkopen ("naar een goed huisje") omdat ze het anders niet kunnen betalen. Ik vind het hobbyen en jezelf op je borst kloppen dat je zo'n hart voor dieren hebt terwijl de paarden er zelden of nooit echt bij gebaat zijn.

lastig
Berichten: 791
Geregistreerd: 30-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:42

Toen ik daar kwam was die zwarte shetlander van die Dylan, dat zoontje. Was helemaal zijn pony en niemand mocht er wat mee doen. Nou nu kon nikki toch mooi verrekken...want ma en zoon gaven er blijkbaar toch niet zoveel om..

Bolpuntcom
Berichten: 19
Geregistreerd: 22-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 23:53

Zoals het zoveel paarden vergaat die van hun waren. De lol is er na een week vanaf en dan staan ze weg te kwijnen in hun stalletje

Bekapping
Berichten: 191
Geregistreerd: 20-09-14

Re: Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 00:02

Klopt Nikki is niet meegenomen

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 00:04

Hoppa, alles wat nog enigszins vier poten heeft, kan kijken en ook maar een half rondje rond kan strompelen nemen ze mee en worden hier en daar gedumpt en drie kneusjes, (die al lang op de eeuwige groene weides hadden moeten zijn) worden gewoon achtergelaten. Misselijkmakend! Echt vreselijk. Gadver.

zigranta
Berichten: 3256
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 00:06

Hebben ze niet meegenomen, volgens mij alleen de veilingpaarden.

zigranta
Berichten: 3256
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 00:11

Bekapping schreef:
Laat ik zeggen dat ik er behoorlijk beroerd van ben.
Ik zag het wel aankomen dat het steeds slechter ging,vreselijk slecht hooi,geen dierenarts bezoek ook al was dat nodig enz.Heel veel keren gelaagd aangezien ik dat gore hooi moest voeren.Vorige week heb ik eindelijk kwalitatief goed hooi kunnen bestellen dus de paardjes staan de laatste week heerlijk te ,
maar het is een schande wat ze hebben gedaan!


Kan het mij voorstellen, fijn dat je ze in ieder geval de laatste week netjes kon verzorgen!

Bekapping
Berichten: 191
Geregistreerd: 20-09-14

Re: Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 00:12

Nee ze hebben in totaal 10 paarden meegenomen

Dakotah
Berichten: 1229
Geregistreerd: 09-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 09:31

Fijne manier om goedkoop paarden te scoren.
Ik hoop toch van harte dat er aangifte wordt gedaan..
Voor de gestolen paarden en spullen.

dikaniJarig
Berichten: 28
Geregistreerd: 06-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:12

In het verleden heb ik ook al eens gereageerd op een discussie omtrent de Stichting Paardenopvang Amsterdam. Toen omdat ik niet wilde dat mijn naam en die van mijn verzorgpaard werden betrokken bij alle negativiteit. De onderstaande tekst die hier al eerder voorbijkwam heb ik geschreven. Dit omdat ik en met mij vele anderen zich de afgelopen weken hebben ingezet voor de opvang op het moment dat het oude bestuur het niet meer zag zitten. In het belang van de paarden hebben we alle tegenwerking die we kregen zo veel mogelijk stil gehouden, maar na de zoveelste tegenwerking door het oude bestuur en haar aanhang vond ik het tijd worden om naar buiten te brengen wat er daadwerkelijk speelt. Want nu wij net als het oude bestuur hebben geconcludeerd dat er mede door de torenhoge schulden geen redden meer aan is, hebben wij nog maar één prioriteit en dat is ervoor zorgen dat de dieren een goed tehuis vinden voor de toekomst. Een goed tehuis waar ze in het vervolg wel de aandacht en liefde krijgen die ze verdienen. Het overgebleven bestuurslid en de oud bestuursleden zien de gebeurtenissen uiteraard heel anders en het gerucht gaat dat ze mij en Aleid de schuld geven van alles. Dit zijn ook de geluiden die sommige van hun aanhangers naar mij/ons uitten. Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat je je al weken iedere dag inzet om ervoor te zorgen dat de overgebleven dieren het aan niks ontbreekt en dat je dan nog verwijten naar je hoofd krijgt ook. Maar ja wat kan ik zeggen....actions speak louder than words. En die dankbare ogen van de overgebleven paarden als je ze eten, drinken en wat extra liefde geeft, maken alle stress, frustraties, de lange dagen en korte nachten, dubbel en dwars waard. Want liefde is onbetaalbaar toch?

Citaat:
Tijd voor de waarheid. Op 28 december 2014 riep het oud (interim) bestuur alle vrijwilligers bijeen. Zij gaven aan dat zij niet meer energie hadden om de stichting voort te zetten, dat de omgevingsdienst en de gemeente hadden aangegegen dat zij zouden gaan handhaven dus dat alle paarden weg moesten en dat er misschien 5 paarden meegenomen konden worden naar de locatie waar nu de konijnenopvang is gevestigd. Bovendien zat de stichting financieel aan de grond. Omdat ik al jurist Vergunningverlening en Handhaving dacht de stichting te kunnen ondersteunen bij de problemen met overheidsinstanties heb ik meerdere malen aangegeven dat men er verstandig aan zou doen om mij tot het bestuur te laten toetreden om hen hierin te ondersteunen. Men was hier echter niet happig hierop en stelde een beslissing continu uit. Op 31 december heb ik dan ook een boze formele brief naar het bestuur gestuurd omdat ik graag wilde weten wat hen tegenhield. Een half uur nadat ik deze brief had verzondedn werd ik gebeld met de vraag of ik die middag een gesprek kon hebben met het een deel van het (interim) bestuur.
Tijdens dit gesprek werd aangegeven dat als ik in het bestuur wilde ze dit prima vonden maar dat zij zich dan allemaal, op Aleid na, zouden terugtrekken uit dit bestuur. Wel wilde Michele dan dat we aan haar (en de andere oud bestuursleden?) décharge zouden verlenen. Dat wil zeggen dat wij haar zouden vrijschelden van alle aansprakelijkheid. Zoals jullie begrijpen onderteken je zoiets niet zomaar en moet je dan eerst weten in welke staat de stichting die je mogelijk wilt overnemen zich bevindt (schulden, problemen en mogelijkheden). Omdat ik weliswaar jurist ben maar van de volledige overname van een stichting en het verlenen van décharge en de mogelijke risico's doe daaraan kleven (ik ga uiteraard niemand ergens van vrijschelden als dat betekent dat ik dan opdraai voor de eventuele schulden enz) geen verstand heb, heb ik tijdens dat gesprek op 31 december 2014 duidelijk te kennen gegeven dat ik niks teken voordat ik van de hoed en de rand weet. Dat begrepen de aanwezige (interim) bestuursleden ook zeiden zij.
Toch wilden zij graag dat alles binnen een week werd geregeld en kon worden overgedragen. Toch kwamen zij niet over de brug met informatie en hadden zij het drukker met alles regelen voor hun eigen vertrek dan met het ons informeren over de financiële stand van zaken. Uiteindelijk hebben we dit dan ook schriftelijk moeten eisen. In de tussentijd hoorden wij ook geluiden dat de (interim) bestuursleden bezig waren om een aantal paarden van de paardenopvang aan elkaar te verkopen. Aangezien de stichting staat voor het herplaatsen van paarden middels adoptie en de stichtig geen handelsstal of iets dergelijks is, hebben wij hen erop gewezen dat het verkopen van paarden in strijd is met de statuten en dat deze koopcontracten moesten worden omgezet in adoptiecontracten. Een dag voordat men wilde dat wij de stichting zouden overnemen kregen we alles in mappen en in vuilniszakken m.u.v. de actuele financiële boekhouding. Deze lag namelijk nog bij de moeder van één van de bestuursleden die bezig was om in één week de boekhouding van 2014 op orde te maken. Ook kregen wij bij deze overdracht van administratie een mail van de advocaat van de (interim) bestuursleden waarin stond vermeld dat de bestuursleden wel degelijk de paarden aan elkaar mochten verkopen omdat dit in het belang was van de stichting . Raar verhaal als je het mij vraagt.
Zoals jullie begrijpen hebben wij de afspraak om de stichting mogelijk over te nemen afgezegd. Immers wij waren vooralsnog niet in de gelegenheid gesteld om een goed beeld te vormen van de situatie waarin de stichting zich bevond (wel waren wij er inmiddels achter dat de stichting een aantal flink hoge schulden had) en door het gedrag van de bestuursleden kregen wij het gevoel dat er wel eens meer aan de hand kon zijn. In de overgedragen documenten troffen wij ook inderdaad koopcontracten aan van de paarden die de (interim) bestuursleden nota bene een paar dagen daarvoor aan elkaar hadden verkocht.
Kennelijk werd het de bestuursleden, ondank de mail van hun advocaat, toch te heet onder de voeten en zij besloten zaterdagochtend 10 januari 2015 onaangekondigd om half zeven 's ochtends "hun" paarden in te laden en te vertrekken. Wel kregen we achteraf nog een mail van sorry maar dit kwam ons beter uit met werk enzo. Met hun vertrek namen zij ook de pinpassen mee. Het enige dat aan ons was overgedragen was € 70,00 contant geld. Daarmee zouden wij de overgebleven paarden (17 stuks uit mn hoofd) en de andere dieren dan maar moeten onderhouden. Wij zouden pas de beschikking over de betaalrekeningen van hen krijgen op het moment dat wij ons officieel zouden in laten schrijven in de Kamer van Koophandel als nieuwe bestuurders van de stichting en wij décharge zouden verlenen aan hen.
In eerste instantie heb ik uit eigen zak nog twee zakken voer gekocht voor de paarden maar ja dat kan je natuurlijk ook niet blijven. Wij hebben toen contact opgenomen met een aantal grote organisaties die staan voor dierenwelzijn. Gelukkig waren zij genegen om ons te helpen en hebben zij ervoor gezorgd dat wij in ieder geval de paarden en de andere dieren konden voeren. Voor de rest hebben Aleid en ik en een flink aantal oude maar ook hele stoere nieuwe vrijwilligers er iedere dag voor gezorgd dat de dieren de nodige verzorging hebben gekregen en buiten kwamen. Geen van de (oud) bestuursleden heeft zich na hun vertrek daar namelijk nog laten zien om voor de dieren te zorgen.
Uiteindelijk hebben wij ook samen met deze organisaties n en een aantal andere betrokkenen een overleg gehad met het overgebleven bestuurslid Lesley en de oud bestuursleden Marcel en Antoinette. Door de hoge schulden die de stichting heeft en de onmogelijkheid om de opvang op de huidige locatie voort te zetten zou het doorstarten van de opvang namelijk sowieso niet mogelijk meer zijn. Doel van dat gesprek was dan ook bereiken dat alle paarden en andere dieren konden worden herplaatst en geadopteerd voordat de stichting bijvoorbeeld door een faillissement zou eindigen en de dieren mogelijk via een openbare veiling op plaatsen terecht zouden komen die (voorzichtig gezegd) minder geschikt voor hen zouden zijn. Men leek dit met ons eens te zijn en bereid om hieraan mee te werken. Vanaf dat moment zijn wij en de verschilende organisaties dus keihard gaan netwerken en rondvragen om goede plekken te vinden voor de achtergebleven paarden en andere dieren. Ook waren er al een aantal vrijwilligers die zich hadden aangemeld voor de adoptie van hun lievelingspony of paard.
We gingen er dus vanuit dat er ook vanuit het (oud) bestuur zou worden gehandeld in het belang van de dieren die zich nu nog op de opvang bevinden. Toch kregen wij gisteravond geheel onverwachts de volgende mail:
Beste Aleid,
Ik heb vanavond een bestuursvergadering belegd waarbij ik heb uitgenodigd de oud bestuursleden Antoinette Lieftink en Michele Polman.
Bij bestuursbesluit heb ik besloten dat, gezien de situatie, de Stichting Paardenopvang Amsterdam niet meer levensvatbaar is.
Ik heb daarom besloten Stichting Paardenopvang Amsterdam te ontbinden en een vereffenaar in te schakelen.
De datum van ontbinding van Stichting Paardenopvang Amsterdam is vastgesteld op maandag 26 januari 2015.
De vereffenaar is aangesteld, hij komt aanstaande zaterdag 24 januari 2015 naar Amsterdam om het verdere liquidatie proces ter hand te nemen.
Hiervoor is het noodzakelijk dat alle spullen/goederen/administratie/kas incl. de dierenambulance met de papieren en de TomTom die bij jou zijn ingeleverd donderdag 8 januari 2015 ter hand worden gesteld aan de vereffenaar.
Hij zal hierbij ook het contant ontvangen geld van de afgelopen periode en bijbehorende bonnen nodig hebben.
Graag wil ik op zaterdag 24 januari 2015 ook alle post ongeopend ontvangen inclusief de brievenbus sleutel en alle overige sleutels.
Ik heb ook vernomen dat Barbara van der Maarel van Michele Polman twee vuilniszakken met administratieve inhoud heeft ontvangen, deze moeten ook terug.
Graag bovenstaande inleveren op de (adres) op zaterdag 24 januari 2015 om 14.00 uur.
[/quote]

Linnie050

Berichten: 11810
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:41

Wat een vreselijke verhalen :(

Bekapping en dikani petje af dat jij je nu nog inzet. Sterkte de komende tijd.
Bestuur moet zich echt dood schamen.
Ikke, Ikke, ikke er zelf maar beter van worden als ik het allemaal zo lees.

geetje1
Berichten: 145
Geregistreerd: 31-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:46

[quote="Waves"]. Volgens mij adverteerden ze ook met lesjes of verzorgpony's, het kwam op mij altijd erg raar over voor een opvang.

als je die lesjes op zieke,kreupele enz pony's doet dat zeg ik nee
wij geven ook lesjes in grond werk ed maar dan wel met eigen aangekochte en gezonde pony's
je moet ergens geld vandaan halen om de medicijnen ed van te betalen

daarnaast hebben wij ook adoptie maar dan in de vorm van donatie
mensen betalen een vast bedrag per kwartaal en krijgen dan alle info updates enz en kunnen komen kijken en indien ze een kind hebben laten helpen met verzorgen.
wij staan onder controle van de dierenbescherming ,afd welzijn dieren van de gemeente en van onze paar donateurs
in de stichtingsakte staat precies beschreven welke dieren prive en welke stichtings eigendom zijn
en iedere keer als er een dier bij komt wordt dat toegevoegd aan de akte.gaat er eentje naar een goed thuis dan wordt dat ook op papier gezet .zo weten iedereen waar de dieren verblijven enz .
verkopen doen wij niet aan , als het dier naar een ander thuis gaat is dat adoptie buiten de stichting.daar ziten voorwaarden en regels aan vast .ook bij ons zullen er altijd mensen zijn die er vragen bij stellen.kritisch kijken enz.dat voor kom je niet en dat mag ook .maar na deze stunt van amsterdam ben ik wel bang dat dit ten koste gaat van vele kleinere opvang centrums die wel te goede trouw zijn.sponsors zullen afhaken,nieuwe moeilijk te krijgen,
de goede lijden onder de kwade

dreamer_18
Berichten: 6
Geregistreerd: 28-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:22

ik loop al bijna 6 jaar daar rond en heb het er altijd naar mijn zin gehad het was er gezellig en er hing altijd een goede sfeer ook al was het er niet altijd even netjes, maar 4 weken geleden kregen we het nieuws te horen dat het zo niet meer door kon gaan, ik had geen idee wat er mis was. We hadden natuurlijk wel al wat dingetjes opgevangen van iedereen maar je wist nou niet wat waar was en wat niet, de afgelopen weken zijn er al veel paarden naar hun nieuwe huisje gegaan en ik geloof dat ze het allemaal wel goed hebben. maar toch door alle ellende zijn er een handjevol stoere vrijwilligers doorgegaan met het verzorgen van de overgebleven paardjes en die gaan niet eerder weg tot het laatste paardje een goed huisje heeft. vooral de volwassenen hebben zulk goed werk verricht en de ondergaande stichting toch een beetje opgevangen. en tuurlijk zijn er veel fouten gemaakt maar die zijn helaas onomkeerbaar. we doen ons best +:)+

Bekapping
Berichten: 191
Geregistreerd: 20-09-14

Re: Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:26

Wij gaan pas weg als het laatste paard een ander huis heeft

Bolpuntcom
Berichten: 19
Geregistreerd: 22-09-14

Re: Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:31

Laten we de twee heren niet vergeten, die ondanks dat ze een aantal maanden mochten opr#tten omdat oud bestuurshoofd jaloers was dat er teveel werd gesmst met 1 van de vrijwillige dames, die fysiek door haar zijn aangevallen en vervolgens met leugens door het slijk zijn gehaald..... Nu toch nog elke dag het zware werk proberen op te knappen op die stichting! Puur voor de diertjes!! Chapeau heren! Dat is dierenliefde!!!!!'

lastig
Berichten: 791
Geregistreerd: 30-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:53

Bolpuntcom schreef:
Laten we de twee heren niet vergeten, die ondanks dat ze een aantal maanden mochten opr#tten omdat oud bestuurshoofd jaloers was dat er teveel werd gesmst met 1 van de vrijwillige dames, die fysiek door haar zijn aangevallen en vervolgens met leugens door het slijk zijn gehaald..... Nu toch nog elke dag het zware werk proberen op te knappen op die stichting! Puur voor de diertjes!! Chapeau heren! Dat is dierenliefde!!!!!'


Ze is echt nog gekker dan ik dacht.
Maar staan er nu nog dieren of is helemaal leeg?

Bekapping
Berichten: 191
Geregistreerd: 20-09-14

Re: Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:56

Er staan nog paarden maar als het goed is gaan de meeste zoo snel mogelijk weg!
En ja we mogen deze 2 heren dankbaar zijn dat ze voor ons de mest willen rijden met een oude tractor,omdat onze shovel ook ineens verdwenen is

geetje1
Berichten: 145
Geregistreerd: 31-03-13

Re: Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 12:05

bekapping ik heb je pb gestuurd

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Re: Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 13:55

de rotzooi van anderen opruimen is een heel ondankbare moeilijke klus, knap werk
Je hobby zien verdwijnen is niet leuk, en dan ook bokt over je heen krijgen?

sterke schouders ;) respect

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 14:06

Ik hoop dat de oude bestuurders nog flink de consequenties gaan voelen. ... Vreselijk om zo te handelen over de rug van paarden en goed bedoelende donateurs.

Liiisaaa

Berichten: 675
Geregistreerd: 09-09-08
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 14:23

De drie pony's komen sowieso op de meest liefdevolle plek die je je maar kan bedenken en daar hoeven ze echt niet meer weg de rest van hun leven!
Ze komen er vanavond aan en dan maar kijken hoe het met ze gaat en hoe ze er aan toe zijn..