Vrouw en paard gewond geraakt bij botsing op de A31

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Vrouw en paard gewond geraakt bij botsing op de A31

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 16:40

http://www.politie.nl


Afbeelding

Een 41-jarige automobiliste uit Marsum en een paard liepen dinsdagavond letsel op bij een verkeersongeluk op autosnelweg A31 tussen Franeker en Dronrijp.

De automobiliste bestuurde een bedrijfsauto waarin een paard werd vervoerd. Iets voor Dronrijp werd ze ingehaald door een 24-jarige automobilist uit Herbaijum. Door nog onbekende oorzaak botste de bedrijfswagen tegen de bestelbus van de 24-jarige. De cabine van de bedrijfswagen werd volledig verwoest. De bestelbus klapte vol in de vangrail.

De 41-jarige automobiliste werd voor onderzoek naar het ziekenhuis in Leeuwarden vervoerd. Het paard, dat na het ongeluk over de rijbaan liep, raakte gewond aan een van z’n benen en werd door een dierenambulance geholpen. De bij de 41-jarige bestuurster inzittende 10-jarige dochter was ongedeerd. Ook de 24-jarige automobilist kwam nagenoeg met de schrik vrij. Het verkeer op de snelweg werd vanaf Franeker omgeleid. De verkeerspolitie stelt een onderzoek in naar de toedracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:59

Wow, dat is nog iets heftiger gegaan dan ik dacht! Niets aan zeg!
Maar gelukkig is het zo te lezen nog goed afgelopen voor de betrokkenen :)
Hopelijk maken vrouw en paard het goed, en kunnen de bestuurster en dochter van de andere auto het achter zich laten ;)

Ik had alleen nog maar dit bericht gezien:
http://www.112fryslan.frl/news/10595?ut ... m=facebook
Door nog onbekende oorzaak kwamen rond 20:15 de vrachtwagen en het busje met elkaar in botsing. De vrachtwagen waar een paard in zat kwam zwaar beschadigd in de berm terecht, terwijl het busje een stuk verderop gedraaid in de vangrail tot stilstand kwam. Het paard liep na de aanrijding op de weg. Hulpdiensten waaronder brandweer en ambulance kwamen ter plaatse om hulp te verlenen.

De politie sloot de snelweg af wegens de hulpverlening en de ravage. Het paard werd lopend via de afrit naar het tankstation gebracht. Verkeer wat in de file stond moest omkeren en onder begeleiding van Rijkswaterstaat de snelweg afgeleid. Wegens ongevalsonderzoek en berging is de snelweg nog lange tijd afgesloten geweest.

Een persoon is per ambulance naar het ziekenhuis in Leeuwarden gebracht.

berdien85

Berichten: 6482
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Vrouw en paard gewond geraakt bij botsing op de A31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:07

Ja ik had het ook al gelezen. Heftig zeg.. Je paard zal maar over de snelweg lopen, waarschijnlijk in paniek.. Gelukkig is iedereen er redelijk goed vanaf gekomen.

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: Vrouw en paard gewond geraakt bij botsing op de A31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:02

Er waren gisteravond wel nare natte sneeuw/hagelbuien, met rukwind.

joannaxpielx
Berichten: 2
Geregistreerd: 01-03-15

Re: Vrouw en paard gewond geraakt bij botsing op de A31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:08

woow heftig..... het zou maar gebeuren dat jou pony/paard het zal zijn! ik zou er mijn hele leven er niet meer van af komen, maar gelukkig is het met de vrouw en het paard goed af gelopen :) geloof ik ;)

AfricanLady

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Vrouw en paard gewond geraakt bij botsing op de A31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:09

Pff dichtbij hoor ik woon in Harlingen 10km verderop
Ik hoorde al sirenes bah

ponyfriendje
Berichten: 119
Geregistreerd: 18-02-15

Re: Vrouw en paard gewond geraakt bij botsing op de A31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:19

Wat erg... Herstelt het paard weer goed?

Lovetime
Berichten: 36
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Vrouw en paard gewond geraakt bij botsing op de A31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 17:55

Ik hoop van wel
Laten we maar en hopen dat het goed komt!