Pony overlijdt na botsing in de Verenigde Staten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odysseus

Berichten: 22479
Geregistreerd: 15-06-07

Pony overlijdt na botsing in de Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 16:54

http://www.bokt.nl / http://www.horsetalk.co.nz


Afbeelding

Een dertienjarige jongen met ernstig letsel is naar een ziekenhuis in Pennsylvania gevlogen voor medische hulp. Hij en zijn pony werden door een auto geschept bij een kruising.

De politie vermoedt dat de jongen door het rode licht is gereden met de aanrijding als gevolg. De pony werd enkele meters weggeslingerd door de impact van de botsing en overleed direct. De jongen ligt nog in het ziekenhuis maar zijn toestand is stabiel.

De automobilist kwam ongeschonden uit het ongeluk.

Jolliegirl

Berichten: 32980
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Pony overlijdt na botsing in de Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:31

Hij reed met zn pony door rood?

Dat moet je ook niet doen.......

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Pony overlijdt na botsing in de Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:48

Jeetje dat moet erg heftig zijn geweest.

Anoniem

Re: Pony overlijdt na botsing in de Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:03

Heftig zeg.
Alleen waar zijn de ouders of begeleiding in dit verhaal?

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Re: Pony overlijdt na botsing in de Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:21

Wie gaat dan ook met zn paard door rood licht? Gewoon gevaarlijk!
Ongelooflijk zielig dat de pony dood moest gaan voor de jongen zijn onverschilligheid. Maar gelukkig dat de jongen en de bestuurder nog leven. Jeetje, het zal je maar overkomen...

ponyfriendje
Berichten: 119
Geregistreerd: 18-02-15

Re: Pony overlijdt na botsing in de Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:28

Heftig... Hoop dat hij er snel weer bovenop komt. Maarja, ik vind het wel een beetje zijn eigen schuld, de pony kan er niks aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 18:47

Ik denk wel dat niet altijd bewuste actie hoeft te zijn. Pony kan ook geschrokken zijn of het bit vastpakken.
Hier is ook wel gebeurd dat een jong kind ontverantwoord en alleen rond ree in de buurt van een gevaarlijke weg. De politie was hier niet blij mee.

7ofhearts

Berichten: 2828
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Pony overlijdt na botsing in de Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:01

Denk dat deze jongen wel genoeg gestraft is als hij met opzet door rood reed.
Zal echt niet de bedoeling zijn geweest dat het zijn pony het leven kosten.
Jeugd is nu eenmaal jong en onbezonnen en we leren allemaal van onze fouten.
De afloop vind ik wel super triest!!

melody7

Berichten: 13689
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Pony overlijdt na botsing in de Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:06

Jeetje wat sneu zeg! Hopelijk komt de jongen er bovenop.. Wel vreselijk dat hij dan ook nog zijn pony kwijt is :(

Tobbes, op 13 jaar rijden er al veel alleen buiten dus het kan goed dat er geen ouders/begeleiding bij waren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:25

Sorry dat ik dan een discussie op zet. Maar gezien meeste op die leeftijd vaak nog geen idee hebben van de gevaren en nogal onbezonnen zijn ben ik voorstander van dat er buiten begeleiding bij is.
Bij meeste georganiseerd ritten en wedstrijden geld deze regel al bij deelnemers onder de 16.

Ik geloof dat deze verantwoording bij de ouders ligt en dat het kind niks te verwijten is.
Dit is de rol van de ouders die ik bedoel.

Die jonge zal flinke trauma hebben. Hopelijk kan hij het goed verwerken. Heel treurig dit.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Pony overlijdt na botsing in de Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:38

Arm dier...
En arme knul...wat zal hij zich schuldig voelen ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:13

Tobbes schreef:
Sorry dat ik dan een discussie op zet. Maar gezien meeste op die leeftijgewoon aak nog geen idee hebben van de gevaren en nogal onbezonnen zijn ben ik voorstander van dat er buiten begeleiding bij is.
Bij meeste georganiseerd ritten en wedstrijden geld deze regel al bij deelnemers onder de 16.
.


Pennsylvania... Dikke kans dat het ventje geen recreatief ritje aan het maken was, maar gewoon een Amish was die van A naar B moest....

Blacky94

Berichten: 3489
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:45

safina schreef:
Tobbes schreef:
Sorry dat ik dan een discussie op zet. Maar gezien meeste op die leeftijgewoon aak nog geen idee hebben van de gevaren en nogal onbezonnen zijn ben ik voorstander van dat er buiten begeleiding bij is.
Bij meeste georganiseerd ritten en wedstrijden geld deze regel al bij deelnemers onder de 16.
.


Pennsylvania... Dikke kans dat het ventje geen recreatief ritje aan het maken was, maar gewoon een Amish was die van A naar B moest....

Mijn gedachte...
Daar gaan die kinderen vaak al veel jonger alleen de straat op maar is het wel zo dat men zich doorgaans veel bewuster is van paarden op de weg dan hier in Nederland omdat het voor hen hun vervoersmiddel is en men ze daar dus ook regelmatig op de weg tegenkomt.

Overigens een stop bord en geen stoplicht.

Edit; wat een snelle google search wel niet oplevert :')

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... paign=1490

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Re: Pony overlijdt na botsing in de Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 01:40

De politie "vermoed" dat hij door rood is gereden.
een andere oorzaak is niet uitgesloten.
Het is vervelend zat om zo een ongeluk te krijgen met je paard, die overlijd en jezelf in het ziekenhuis beland.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Pony overlijdt na botsing in de Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 10:11

Hij is overigens niet door rood gereden maar heeft een stopbord genegeerd.....of het paard wilde niet stoppen

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Pony overlijdt na botsing in de Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:30

Het is natuurlijk speculeren over het hoe en wat, maar dit blijft toch tragisch. Voor de jongen die zijn pony kwijt is en moet revalideren, voor de autobestuurder die onvrijwillig die jongen en zijn pony heeft aangereden en voor de pony die het met zijn leven heeft moeten bekopen.

Voor hetzelfde geld waren er heel aannemelijke argumenten waarom de jongen daar alleen was en waarom hij dat stopbord genegeerd heeft, maar het zeker weten doet waarschijnlijk alleen hij. Voor hetzelfde geld had de pony inderdaad zijn bit vast en was het een spijtig ongeval.

Nyma

Berichten: 69
Geregistreerd: 31-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:36

Toen ik 13 was reed ik ook met een (verzorg)pony door de straat, en toen reed ik net zo voorzichtig als dat ik dat nu doe. Ik neem dus ook aan dat die jongen niet expres dat bord genegeerd heeft maar het gewoon niet heeft gezien of zijn pony even niet onder controle had.