Moord door "horror hengst" opnieuw in onderzoek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Moord door "horror hengst" opnieuw in onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 14:35

http://www.ad.nl


Afbeelding

Het onderzoek naar de doodsoorzaak van Larissa Dumont uit Nieuwveen is heropend. Ondanks dat politie en justitie geen reden zeggen te hebben om te denken dat de vrouw stierf door een misdrijf, wordt haar lichaam opgegraven en onderzocht met de nieuwste opsporingstechnieken. Dat heeft de Officier van Justitie samen met de Voorziening Cold Case en Vermiste Personen van de politie-eenheid Den Haag na maandenlang beraad besloten.

De 25-jarige vrouw werd op 27 mei 1997 dood aangetroffen in de paardenbak achter haar eigen huis aan Blokland in Nieuwveen. Uit onderzoek na haar dood werd door de politie geconcludeerd dat ze stierf aan de gevolgen van een beet van haar eigen wedstrijdpaard Jetalito Jet Set. Politie en justitie stellen er alles aan gedaan te willen hebben om ook in het belang van de nabestaanden, duidelijkheid te krijgen wat er die avond precies is gebeurd.

Ronald, de vriend van Larissa, vond de vrouw naar eigen zeggen dood in de paardenbak, terwijl enkele meters verderop haar trots Jetalito Jet Set ronddraafde met bloed op zijn hoofd en bek. Vrijwel niemand hield rekening met het scenario dat Larissa misschien wel helemaal niet omkwam door Jetalito Jet Set, waarmee ze veel westernwedstrijden won.

Moordpaard
Maar waar nabestaanden in eerste instantie besloten om het 'moordpaard' zo snel mogelijk af te laten maken op advies van de politie en een Bodegraafse dierenarts, is daar door de familie uiteindelijk toch van afgezien. Mede omdat het paard volgens deskundigen helemaal geen agressieve aard had. Zo kon het dat Jetalito Jet Set pas elf jaar na de dood van zijn voormalige eigenaar Larissa, in april 2008 stierf. Dat gebeurde 'in het harnas'. Tijdens het dekken van een merrie kreeg het dier een hartstilstand.

Ronald is inmiddels 40 en hun zoon Dylan is 20. Zij zijn vertrokken uit Nieuwveen. Volgende week wordt het stoffelijk overschot van de vrouw opgegraven op de begraafplaats in Bennebroek.

Gerelateerd nieuws:
[VN] Nieuw licht op moord Larissa Dumont door "horrorhengst"
[VN] Onderzoek naar moord Larissa Dumont heropend

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:39

Pff, dit verhaal blijft maar naar boven komen. Ik hoop voor de nabestaanden dat er iets uit komt en dat ze rust krijgen.
Ik blijf het een vreemd verhaal vinden.

Pearlx

Berichten: 1366
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Moord door "horror hengst" opnieuw in onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 14:40

In de telegraaf stond er een groot stuk over. Mede dat op de foto's geen paardenbeet zou staan, maar een wond toegebracht door een voorwerp. Ook dat het bloed op de neus van het paard met vegen zou zijn toegebracht etc.

Myrthe64
Berichten: 1014
Geregistreerd: 25-07-12

Re: Moord door "horror hengst" opnieuw in onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:01

Goed dat dit weer onderzocht word! Vroeg me laatst al af wanneer ze dit gingen doen..

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Moord door "horror hengst" opnieuw in onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:07

Ik vond het verhaal toen al zeer onwaarschijnlijk, zoals het toen werd beschreven kon de verwonding helemaal niet door het paard veroorzaakt zijn. Maar helaas is de recherche in het verleden wel vaker erg gemakkelijk geweest. Juist als de oorzaak overduidelijk naar één kant wijst(paard) dan zou je toch verder kijken, maar misschien kijk ik teveel crimi's.

kimmysan
Berichten: 1632
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Moord door "horror hengst" opnieuw in onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:12

Ik vroeg me laatst ook al af of het verhaal uit de Telegraaf van enige tijd geleden nog een staartje ging krijgen. Ben benieuwd.

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:14

Dit blijft maar terugkomen..
Ik kan me niet voorstellen dat Jetalito dit heeft gedaan. Ik hoop dat de onschuld van het paard nu wel word bewezen.

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:15

Ik geloofde toen al geen snars van dit verhaal. Dat een paard iemand dood trapt ala, maar dat die een mens dusdanig bijt dat het bloed op z'n mond staat, nee dat geloof ik niet.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Moord door "horror hengst" opnieuw in onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:16

Het is gewoon een raar verhaal, zij was redelijk vermogend en wilde scheiden, toch wel heel toevallig dat haar dan dit gebeurt. Ik zeg niet dat haar ex het gedaan heeft maar verdacht is het zeker wel. Kwam hem wel heel goed uit want anders had hij naar de erfenis kunnen fluiten.

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:25

bigone schreef:
Het is gewoon een raar verhaal, zij was redelijk vermogend en wilde scheiden, toch wel heel toevallig dat haar dan dit gebeurt. Ik zeg niet dat haar ex het gedaan heeft maar verdacht is het zeker wel. Kwam hem wel heel goed uit want anders had hij naar de erfenis kunnen fluiten.

Tsjah en opeens werd het paard waar ze zoveel wedstrijden mee reed als een duivel en vermoordde haar als eerste paard in de geschiedenis ongeveer door haar met zijn tanden te verscheuren.

Ja ik weet het ik overdrijf nu en ik insinueer nu, maar dit verhaal rammelt aan alle kanten

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Moord door "horror hengst" opnieuw in onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:34

Een paard kan verschrikkelijke verwondingen toebrengen maar zoals ze hier de feiten aantroffen??? Niet haar laarzen aan maar gewone schoenen met daarboven haar sporen, geen sputters op het paard ondanks dat hij slagaderlijke bloedingen had veroorzaakt??? Ik snap echt niet waar de toenmalige onderzoekers hun ogen hadden, niet op de goede plek iig.

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:37

niet als eerste paard in de geschiedenis.
als je googled , zie je dat er meer zijn, die echt door een paard "vermoord " zijn. altijd door hengsten, en altijd een beet in de nek.
nogal logisch, want een hengst vecht d.m.v beten in de nek, en benen van zijn tegenstander.
mss in deze situatie niet, maar het gebeurd.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:37

Collie2008 schreef:
bigone schreef:
Het is gewoon een raar verhaal, zij was redelijk vermogend en wilde scheiden, toch wel heel toevallig dat haar dan dit gebeurt. Ik zeg niet dat haar ex het gedaan heeft maar verdacht is het zeker wel. Kwam hem wel heel goed uit want anders had hij naar de erfenis kunnen fluiten.

Tsjah en opeens werd het paard waar ze zoveel wedstrijden mee reed als een duivel en vermoordde haar als eerste paard in de geschiedenis ongeveer door haar met zijn tanden te verscheuren.

Ja ik weet het ik overdrijf nu en ik insinueer nu, maar dit verhaal rammelt aan alle kanten


En vervolgens weer jarenlang gewoon paard te zijn. :?

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:39

spicegirl schreef:
niet als eerste paard in de geschiedenis.
als je googled , zie je dat er meer zijn, die echt door een paard "vermoord " zijn. altijd door hengsten, en altijd een beet in de nek.
nogal logisch, want een hengst vecht d.m.v beten in de nek, en benen van zijn tegenstander.
mss in deze situatie niet, maar het gebeurd.

Ik zeg niet dat er nog nooit een mens is dood gebeten, maar dat het paard besmeurd met bloed op de mond in de buurt staat heb ik nog nooit gehoord. Wel dat een mens de nek breekt bijvoorbeeld door een beet of inwendige bloedingen, maar niet een groot trauma van buitenaf zeg maar

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:39

Jennyj01 schreef:
[


En vervolgens weer jarenlang gewoon paard te zijn. :?[/quote]
dat ook nog eens ja

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Moord door "horror hengst" opnieuw in onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:42

Kippenvel hier, terwijl ik dit lees sta ik naast de begraafplaats in bennebroek...
Ik hoop dat duidelijk gaat worden wat er werkelijk gebeurd is

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:45

Vindt het maar een raar verhaal, en ik geloof niet dat het paard de dader is geweest.
Hoop dat ze iets kunnen vinden en dat de nabestaanden rust hebben.

Sara_4027

Berichten: 230
Geregistreerd: 13-08-14
Woonplaats: Thuis

Re: Moord door "horror hengst" opnieuw in onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:58

Vind het een ongeloofwaardig verhaal. Ik las dat de verwondingen waarschijnlijk door een scherp voorwerp zijn gemaakt. En ik denk dat het paard hier weinig betrekking toe heeft het bloed is denk ik op zijn neus en mond gekomen doordat hij ging kijken wat er aan de hand was met zijn baasje. en misschien net zoals een moeder bij haar dode veulen, .heeft geprobeerd haar omhoog te krijgen.
Maar niemand heeft gezien wat er gebeurd is...

7ofhearts

Berichten: 2756
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:20

Heb het verhaal destijds gevolgd en ga het zeker ook nu weer doen.

Raar dat ze toen der tijd heel veel rare zaken voor niet zorgvuldiger hebben bekeken.
* Vandaag blijkt de wond in Larissa's nek van oor tot oor te lopen, wordt er zelfs gesproken over bijna onthoofd.
* Zijn er nooit tandafdrukken in de buurt van de wond gevonden, maar ging men er automatisch maar vanuit dat het "het paard "was geweest.
* Wordt er gesproken over dat ze van het paard zou zijn gevallen en zou zijn meegesleept door het dier, waarna ze of wel de bakrand of een steen zou moeten hebben geraakt.
Niet alleen zijn er nooit sleepsporen gevonden en of vastgelegd, maar stond het paard ook alleen maar buiten met zijn hoofdstel én halster waarbij zowel paard als ruiter klungelig waren opgetoomd/ aangekleed.
En last but not least klopten de bloedsporen niet....een slagaderlijke bloeding en dan alleen maar bloed rond de mond van het paard???

Natuurlijk ben ik ook maar een leek in dit soort dingen en heb ik mijn info ook alleen maar uit de verhalen en de pers..........maar IK twijfel al aan de echtheid van het verhaal.

En dan is er nog die vriend, die bij voorbaat al "bang "is om beschuldigd te worden betrokken te zijn geweest???? en een grote erfenis.

Triest verhaal met eigenlijk alleen maar verliezers.
Maar ik hoop voor haar zoon dat de waarheid eindelijk boven water komt en dat Larissa's dood nu eindelijk de aandacht krijgt dat het verdient, dat er mensen voor háár opstaan om dit ongeluk of deze moord écht goed te onderzoeken.

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Moord door "horror hengst" opnieuw in onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:52

leeft het paard eigenlijk nog dan?

Pearlx

Berichten: 1366
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Moord door "horror hengst" opnieuw in onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:56

Moordpaard
Maar waar nabestaanden in eerste instantie besloten om het 'moordpaard' zo snel mogelijk af te laten maken op advies van de politie en een Bodegraafse dierenarts, is daar door de familie uiteindelijk toch van afgezien. Mede omdat het paard volgens deskundigen helemaal geen agressieve aard had. Zo kon het dat Jetalito Jet Set pas elf jaar na de dood van zijn voormalige eigenaar Larissa, in april 2008 stierf. Dat gebeurde 'in het harnas'. Tijdens het dekken van een merrie kreeg het dier een hartstilstand.

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Re: Moord door "horror hengst" opnieuw in onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:42

Gaan ze haar serieus nog opgraven?? Wat een vies idee zeg.

ik denk ook niet dat ze gedood is door haar paard, en al helemaal niet op deze manier.

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Moord door "horror hengst" opnieuw in onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:52

Dat gebeurd wel vaker hoor dat ze iemand opgraven voor toch weer onderzoek

elinesikko

Berichten: 308
Geregistreerd: 31-05-12

Re: Moord door "horror hengst" opnieuw in onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:59

Goed dat ze het opnieuw gaan onderzoeken, maar hoeveel sporen zullen al wel niet verloren zijn gegaan.
Het verhaal rammelt ook echt aan vele kanten, maar om de daadwerkelijke dader te vinden zijn ben ik bang te veel sporen al verloren

Chillay1
Berichten: 2
Geregistreerd: 04-03-15

Re: Moord door "horror hengst" opnieuw in onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:07

Ik heb hier al eerder over gelezen. hoop dat er eindelijk duidelijkheid zal komen over deze moord, vooral voor de nabestaanden