Duitse vrouw laat paarden inslapen wegens paardenbelasting

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Duitse vrouw laat paarden inslapen wegens paardenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 16:35

www.bokt.nl / www.reiterrevue.de


Afbeelding

Een Duitse eigenaresse van drie paarden heeft de dieren moeten laten inslapen wegens de nieuwe paardenbelasting die betaald moet worden in sommige Duitse gemeentes.

De dame uit Schlangenbad zag geen andere mogelijkheid en heeft de dieren laten euthanaseren om verwaarlozing te voorkomen. Eerder werden er in Bad Sooden-Allendorf al twee pony's aangeboden bij een opvang, omdat de eigenaresse de zieke en oude dieren niet langer kon betalen.

Sinds het einde van 2014 besloten drie gemeentes de paardenbelasting in te voeren. De belasting bedraagt enkele honderden euro's per jaar per paard en is variabel per gemeente.

Anoniem

Re: Duitse vrouw laat paarden inslapen wegens paardenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:41

Verschrikkelijk. Hoop dat ze dit hier nooit invoeren. Enkele honderden euro's maal 5 is al snel €1000 of meer. Dan wordt het hier ook al heel erg krap.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:42

Pfoe, paar honderd euro even opkuchen is veel (heel eerlijk zou ik zo ook niet weten waar dat geld vandaan moet worden getoverd... De keuze tussen dierenartspot of belasting is niet reeel). Wat sneu dat die vrouw deze keuze heeft moeten maken omdat de gemeente weer een nieuwe melkkoe heeft ontdekt...

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Duitse vrouw laat paarden inslapen wegens paardenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:56

Ergens vind ik het van de eigenaressen een erg dappere beslissing, al is hij hoe dan ook erg ingewikkeld om goed of fout te vinden...

Hopelijk voeren ze dit soort dingen in Nederland nooit in, dan is de paardenhobby helemaal niet meer te betalen.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Re: Duitse vrouw laat paarden inslapen wegens paardenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:00

Knap dat ze die beslissing heeft genomen. En heel jammer dat dat moest. Ik hoop dat ze het een plekje kan geven...

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:02

Ik ben bang dat ze dit ook ooit een keer als melkkoe gaan zien in Nederland. Na de hondenbelasting is dit denk ik wel een logische volgende stap. Daar cashen ze dik op.

Het zou voor veel paardenhouders de genadeklap zijn waardoor ze hun paard besluiten weg te doen.
Ik vind het dapper dat deze mevrouw voor inslapen heeft gekozen en niet voor een handelaar.

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:23

Zoals ik gelezen heb moeten alle paarden aangemeld worden bij je gemeente, ook paarden die van buitenaf komen. Dat heeft iets met de paspoorten te doen, of er komt een nieuw paspoort. Ik ben me niet zeker meer..
Maar in ieder geval ieder gemeld paard kost 200 euro per jaar aan belasting. Mensen die voor recreatief paarden houden zijn nu verplicht belasting te betalen omdat we het bos en de wegen gebruiken, paarden zijn vervoersmiddelen.. Mensen met een stal of manege zijn het hardst getroffen, de meeste zullen in korte tijd failliet gaan...
Veel mensen zijn hie aan het protesteren...

Een nieuwe melkkoe, de paardenhouder.. Ik zie het al gebeuren dat vele paarden naar de slacht gaan vanwege de belasting..

Wat ben ik blij dat ik mijn paard dez. 2014 verkocht heb, aan iemand die het kan betalen..
Anders had ik ook voor die keuze gestaan met die torenhoge rekeningen die ik niet betalen kan.. Daarom heb ik mijn paard verkocht, geen tijd en geld. Beter voor mijn jongens, die nu een plaats voor leven hebben.
Laatst bijgewerkt door Arashah op 27-03-15 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Hobbyhorse

Berichten: 1320
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:29

Arashah schreef:
. Mensen met een stal of manege zijn het hardst getroffen, de meeste zullen in korte tijd failliet gaan...
.


-O- Echt? mensen die paarden voor hun beroep hebben zoals fokkers en manege eigenaren , handelstallen etc . moeten dit ook betalen? 200 euro per paard per jaar ? Ongeloofelijk als het zo is...

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:33

Hobbyhorse schreef:
Arashah schreef:
. Mensen met een stal of manege zijn het hardst getroffen, de meeste zullen in korte tijd failliet gaan...
.


-O- Echt? mensen die paarden voor hun beroep hebben zoals fokkers en manege eigenaren , handelstallen etc . moeten dit ook betalen? 200 euro per paard per jaar ? Ongeloofelijk als het zo is...


Wat ik zo gelezen heb, maneges en stallen zijn aan het prtesteren bij de gemeente..
Ik heb het opgezocht op internet en heb dit eruit kunnen halen van wat ik begrepen heb, ik woon pas twee jaar hier mijn duits met lezen is nog niet dat sterkste punt van mij..

Ik moet me er maar meer in verdiepen.. Ik kan jullie wel zeggen dat een stalplaats al rond de 200 euro per maand kost. Niet zoals in NL een klein stalplekje bij de boer voor 50 euro..
Paardenbelasting gaat wel erg ver...

Anoniem

Re: Duitse vrouw laat paarden inslapen wegens paardenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:41

Nou, in mijn streek liggen de prijzen tussen de €300 en €450 per maand en een plekje bij de boer is al helemaal ondenkbaar :)

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:43

DeMolenhoek schreef:
Nou, in mijn streek liggen de prijzen tussen de €300 en €450 per maand en een plekje bij de boer is al helemaal ondenkbaar :)


Bij mij in de buurt kost het 250 per jaar, plus goedkope stal van 200 per maand opwaarts.
Geen mens wordt hie blij van...

Dicora
Berichten: 10
Geregistreerd: 17-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:44

De Steuer (belasting) is 750 euro per paard per Jaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:54

Arashah schreef:
DeMolenhoek schreef:
Nou, in mijn streek liggen de prijzen tussen de €300 en €450 per maand en een plekje bij de boer is al helemaal ondenkbaar :)


Bij mij in de buurt kost het 250 per jaar, plus goedkope stal van 200 per maand opwaarts.
Geen mens wordt hie blij van...


Nee inderdaad niet. Heb nu 5 paarden en doe alles zelf waardoor het betaalbaar is. Maar moesten er hier paardenbelastingen komen is het voor mij gedaan met paarden houden. Het is soms te gek voor woorden :(

Marije112

Berichten: 3396
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:59

Dicora schreef:
De Steuer (belasting) is 750 euro per paard per Jaar!


Niet te geloven...

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:03

Dicora schreef:
De Steuer (belasting) is 750 euro per paard per Jaar!


In welke gemeente is dit dan?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:28

Dicora schreef:
De Steuer (belasting) is 750 euro per paard per Jaar!

:\

Wat gaan ze na de paardenbelasting dan nog doen?
Belasting op houden van katten, schapen, geiten of andere dieren?

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Duitse vrouw laat paarden inslapen wegens paardenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:31

Voor honden heeft het nog nut, daar leggen ze die perkjes voor aan.
Maar hier in de buurt zijn niet eens mooie ruiterpaden :')

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Duitse vrouw laat paarden inslapen wegens paardenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:45

Mag lijen dat t niet in nl komt, dan kunnen een hoop maneges sluiten en mensen hun paard weg doen

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:47

Zou ook best bizar zijn als ik hier 750 euro moet ophoesten voor mijn paard voor de belasting: dat is per jaar nog meer dan de afvalstofheffing :+ en daar komen ze nog wekelijks voor mijn troep ophalen.

Wolkje

Berichten: 1369
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Thuis.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:52

Dicora schreef:
De Steuer (belasting) is 750 euro per paard per Jaar!



Niet overal.
De prijzen variëren van 80 - 200 euro per maand.

Er is inderdaad een plaats die heeft berekend dat ze tot 2021 bijna 2,5 miljoen wil verdienen aan deze Steuer, wat inderdaad neerkomt op 750 euro per paard per jaar. Maar dat is nog niet vastgesteld, en kan dus nog veranderen.

knollentuin
Berichten: 10394
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Duitse vrouw laat paarden inslapen wegens paardenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:15

Het zou dan idd wel terecht zojn als er dan fantastische ruiterpaden voor in de plaats kwamen... Hoeveel paarden komen er daadwerkelijk op de weg ?
Paardeneogemaren betalen al voor mestafvoer, meeste paarden staan gewoon op priver grond en maken geen gebruik van openbare voorzieningen.. Beetje boel rare boel dit

Jolien87

Berichten: 17423
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Duitse vrouw laat paarden inslapen wegens paardenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:30

Krijgen we straks ook hamsterbelasting?

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Duitse vrouw laat paarden inslapen wegens paardenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:37

We moesten toch allemaal chippen.... Dan kun je dit soort dingen op je vingers uit tellen. Die registratie is toch handig voor belasting inners.

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:56

minikatje schreef:
Voor honden heeft het nog nut, daar leggen ze die perkjes voor aan.


Nah hier hebben ze zelfs de palen met poepzakjes weg gehaald! De hondenbelasting is hoger geworden, maar de voorzieningen zijn verdwenen!

Belachelijk, paardenbelasting! Als ze maar geld kunnen trekken -:(-

Christiene
Berichten: 7720
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:06

hondenbelasting word steeds meer afgeschaft ... tenminste bij mijn ouders en meerdere familie leden wel..

de hondenbelasting werd niet altijd voor hondendoeleinden gebruikt...


dus als je een manege hebt met 100 paarden mag je even 7500 betalen... kan je wel stoppen..

en hoe valt dit te controleren bij een pensionstalling.... als ze het willen komen controleren..