Monty Roberts nieuwe ambassadeur van stichting Brooke

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Monty Roberts nieuwe ambassadeur van stichting Brooke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 18:44

* http://www.bokt.nl / http://www.thebrooke.org


Afbeelding
Bron: Wikimedia Commons

Brooke medewerkster, Angela Horsman, overhandigde 24 maart het certificaat voor wereldwijde ambassadeur aan Monty Roberts tijdens één van zijn demonstraties.

Hiermee zal de internationaal gerenommeerde paardenfluisteraar Roberts samenwerken met Charlotte Durjadin. Roberts was verrast toen tijdens zijn demonstratie in Kent Angela Horsman hem onder luid applaus van het publiek formeel uitnodigde om ambassadeur te worden. De paardenfluisteraar accepteerde de uitnodiging met grote blijdschap en noemde de uitnodiging een eer.

Brooke Hospital for Animals is de grootste internationale paarden- en ezelwelzijnsorganisatie die het leven van werkende paarden, ezels en muildieren en hun eigenaren helpt te verbeteren. Roberts heeft er zijn levensmissie van gemaakt om van de wereld een betere plaats te maken voor paarden en mensen. De welzijnsorganisatie zag deze missie met eigen ogen tijdens een tour van een week in India afgelopen jaar. De condities waren er slecht en Roberts' emotionele reis werd vastgelegd in een korte film.

"Mijn bezoek aan India heeft mijn ogen geopend voor de welzijnsproblemen die bestaan bij de werkende paarden. Op sommige momenten was het ondraagbaar en de lijdende dieren die ik zag zullen mij altijd bij blijven. Toch zag ik ook in wat voor een fantastisch werk Brooke Hospital for Animals doet om het welzijn van deze dieren te verbeteren. Er is nog een hoop werk te doen en ik voel mij vereerd om de organisatie te helpen op welke manier dan ook", vertelt Monty Roberts

Tijdens zijn reis in India bezocht Roberts een paardenveiling waar duizenden dieren in de volle zon en 40 graden celcius stonden te wachten om gekocht of verkocht te worden. Vele dieren leden onder de hitte, hadden wonden en stonden vastgebonden zonder ruimte om te bewegen. Het raakte Roberts en het Brooke team diep en roerde hen tot tranen.

"Delen van de reis waren extreem moeilijk zoals je zal zien in de film. We waren blij bij het zien van de voortgang die Brooke Hospital for Animals heeft gemaakt en huilden samen toen we de trieste realiteit zagen van het leven van de werkende paarden en ezels. Het was een emotionele reis, maar wat echt opviel was voor mij hoe vastberaden Monty was in het willen maken van een positief verschil en hoe bewust hij was van de unieke uitdagingen die de arme mensen daar aangingen. Hij behandelde de eigenaren van de dieren met groot respect, bood het praktische adviezen in behandeling aan en gaf eenvoudige suggesties om het werk comfortabeler te maken. Hij begreep het belang van ons werk en we wisten dat hij een fantastische ambassadeur zou zijn. We zijn dan ook blij dat hij de uitnodiging heeft geaccepteerd en we kijken ernaar uit om samen te werken in de toekomst", vertelt Petra Ingram, president van de welzijnsorganisatie.

Brooke Hospital for Animals werkt in elf verschillende landen in Afrika, Azië, het Midden-Oosten en Latijns-Amerika en heeft afgelopen jaar 1.5 miljoen werkende paarden, ezels en muildieren geholpen.



Gerelateerd nieuws:
[VN] Charlotte Dujardin nieuwe ambassadrice stichting Brooke

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Monty Roberts nieuwe ambassadeur van stichting Brooke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:52

Mooi en aan de andere kant zo triest dat het nodig is.....

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:02

kally schreef:
Mooi en aan de andere kant zo triest dat het nodig is.....


Mee eens.

En ik draag de stichting Brooke een warm hart toe en ben er ook donateur van.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Monty Roberts nieuwe ambassadeur van stichting Brooke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:56

Ik ook, vind het een geweldige organisatie en ven uiteraard donateur.

Rofah
Berichten: 621
Geregistreerd: 25-02-15
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Monty Roberts nieuwe ambassadeur van stichting Brooke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:58

Toevallig eerder al het filmpje gezien. Mooi hoe de organisatie zich niet enkel voor de dieren inzet maar ook echt rekening houdt dat de mensen daar er van afhankelijk zijn.

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Re: Monty Roberts nieuwe ambassadeur van stichting Brooke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 07:25

Geweldige stichting , ik vind het zo goed dat deze stichting niet de dieren weghaalde maar de mensen Leerd hoe ze er beter voor kunnen zijn , want zij leven van deze dieren .

Time2Tri

Berichten: 6125
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 08:15

Wat een bewegend filmpje , en vooral hoe Monty moeite heeft met de ellende aldaar ..
Ben al meer dan 10 jaar Brooke donateur ... ze doen echt super werk .
Het is namelijk niet makkelijk de mensen daar te veranderen ...

Katyatje

Berichten: 1861
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:17

Schrijnende omstandigheden maar ze lijken wel goed werk te verrichten. Het is inderdaad goed dat ze de paarden niet gewoon oplappen en terug aan het werk zetten maar dat ze de mensen ook echt iets bijbrengen. Vaak weten ze namelijk niet beter. Ze zien al heel hun leven dat paarden zo behandeld worden en dan weet je niet dat er andere manieren bestaan.

En even off-topic, wat wordt Monty Roberts een oude man. Knap dat ie nog steeds zo'n werk levert.

anhighwood
Berichten: 377
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Amersfoort

Re: Monty Roberts nieuwe ambassadeur van stichting Brooke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:45

Ben in luxor geweest, waar ook een brooke hospital was.
en heb met de directeur die ook tevens de dierenarts was gepraat, ze doen echt goed werk.

Heb hem ook gevraagd wat zijn salaris was, want we weten allemaal dat goede doelen meer de directeur en bestuur het geld krijgt ipv degene die het hebben moet.
Hij verdiende 250 dollar meer als de verzorgers, dus dat vond ik echt top.
Hij verdiend meer met zijn gewone praktijk als directeur zijn.
dus heb stande pede een grote donatie gegeven!

zeer goed initiatief!