Zwitserland: Hongerige wolf maakt jacht op paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Zwitserland: Hongerige wolf maakt jacht op paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 14:39

www.20min/www.bokt.nl


In het plaatsje Wallis in Zwitserland heeft onlangs een sterk vermagerde wolf twee paardenweides bezocht. Daarbij liepen meerdere dieren bijtwonden op. Dit verhaal staat niet op zichzelf, in 2013 gebeurde iets soortgelijks.

Was dit een wanhoopsdaad van een hongerige wolf? Ooggetuigen menen een sterk vermagerde wolf te hebben gezien die in januari in het gebied rondom de paardenweides zwierf. Waarschijnlijk heeft deze wolf twee weken geleden in Salgresch drie paarden aangevallen en verwond. In Salgresch werd onder andere een 27-jarig paard in zijn keel gebeten. Dit paard bevind zich nog steeds onder behandeling van de dierenarts. Een paar dagen na deze aanval sloop de wolf op een ander paardenweide rond en joeg de paarden op. Twee paarden zijn sindsdien kreupel en een heeft een bijtwond in zijn flank.

Het vermoeden bestaat dat de aanval van de wolf samenhangt met de relatief zachte winter, waardoor er weinig wild voor hem te vangen is. Bij paardeneigenaren in dat gebied heerst nu de angst dat wanneer het weideseizoen begint hun paarden opgejaagd zullen worden en misschien zelfs de straten op vluchten. Zo onwaarschijnlijk is deze angst niet want in de herfst van 2013 gebeurde dat namelijk in de gemeente Turtmann-Unterems. Een wolf brak toen op een wei met paarden in waarop de paarden vluchten en over de omheining sprongen. De paarden werden vervolgens door de wolf door het dorp gejaagd. De jacht stopte pas toen de wolf de interesse voor de paarden had verloren en zich op een schaapskudde stortte.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Zwitserland: Hongerige wolf maakt jacht op paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:51

Oh maar wij zijn zo blij met die wolf in Nederland!! Mensen verklaarde mij voor gek dat ik niet blij was met de wolf hier laatst in de buurt.

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:39

Ik snap tot op heden niet waarom de wolf perse terug moest. -O-
Niet omdat ik iets tegen de wolf heb maar omdat het arme diersoort geen kans krijgt op een normaal wolvenleven.
De gevolgen hiervan beginnen al vorm te krijgen en nog een paar jaar en de stakkers worden weer afgeknald omdat men er dan achter komt dat het toch gevaarlijk (beter gezegd oneerlijk) is. 8)7

Wacht maar als de eerste kampeerplekken bezocht worden door uitgehongerde wolven of als een speeltuin plots jachtgebied van een wolf word.

Ik heb serieus te doen met die dieren en de slachtoffers die gaan komen! ;(

Christiene
Berichten: 7719
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Zwitserland: Hongerige wolf maakt jacht op paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:44

in amerika vallen cayottes al jonge kinderen en huisdieren aan... dus als de wolf terug zou komen heb je er vast wel kans op...

ik zit er persoonlijk ook niet op te wachten.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Zwitserland: Hongerige wolf maakt jacht op paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:52

tja, want wij mensen zijn véél belangrijker dan dieren. Toch jammer want wij hebben de leefomgeving van die dieren verpest en ingenomen en hoe akelig ook voor die paarden en ik het zeker ook bij mijn paarden niet zou willen. Dit is het toedoen van mensen...

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Zwitserland: Hongerige wolf maakt jacht op paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:55

als er genoeg ander wild is zal een wolf nooit achter een paard aangaan....maar jagers schieten zelf veel te graag klein wild.

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:57

Ach ja, ik heb ook nog twee geiten dus die vreet de wolf dan eerst wel op. :P
Hier stikt het trouwens van het wild dus uitgehongerd zullen ze niet snel raken en anders zet ik wel een bakje hondenbrokken neer. :9

borderjay

Berichten: 1489
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Zwitserland: Hongerige wolf maakt jacht op paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:21

Je hoort trouwens al een poosje niks meer over die wolf in nederland....

_PatriciaH
Berichten: 4937
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Nistelrode

Re: Zwitserland: Hongerige wolf maakt jacht op paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:23

Nee hij is er ook niet meer, niet in Nederland in ieder geval :=
Is de grens over gegaan..

borderjay

Berichten: 1489
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:31

_PatriciaH schreef:
Nee hij is er ook niet meer, niet in Nederland in ieder geval :=
Is de grens over gegaan..


oeps...dat had ik even gemist :o

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:21

Och, krijgen we die massa hysterie weer.

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:22

funnyhorses schreef:
Ik snap tot op heden niet waarom de wolf perse terug moest. -O-
Niet omdat ik iets tegen de wolf heb maar omdat het arme diersoort geen kans krijgt op een normaal wolvenleven.
De gevolgen hiervan beginnen al vorm te krijgen en nog een paar jaar en de stakkers worden weer afgeknald omdat men er dan achter komt dat het toch gevaarlijk (beter gezegd oneerlijk) is. 8)7

Wacht maar als de eerste kampeerplekken bezocht worden door uitgehongerde wolven of als een speeltuin plots jachtgebied van een wolf word.

Ik heb serieus te doen met die dieren en de slachtoffers die gaan komen! ;(

helemaal mee eens...