Vijfde inbraak op een rij voor gehandicaptenmanege

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bopje
Berichten: 1785
Geregistreerd: 24-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:58

Jolliegirl schreef:
Bopje schreef:
Zo'n stichting heeft simpelweg het geld niet om echt goed te investeren in een goed beveiligingssysteem, al zouden ze wel heel graag willen neem ik aan. Misschien dat de gemeente wel wat wil doen om te helpen?


Van die 5x dat ze alles hebben laten repareren( wat volgens hun zeggen veel geld heeft gekost) hadden ze ook kunnen investeren in een beveikigingsysteem.

Ik denk zelfs als je met dit verhaal naar een bedrijf stapt...er nog best gesponsort zal worden ook!


Dat laatste lijkt mij een goed idee :j

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12744
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Vijfde inbraak op een rij voor gehandicaptenmanege

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:02

Er zijn al heel veel maatregelen genomen om het inbreken tegen te gaan, helaas heeft dit niet het gewenste effect gehad en nu zullen we verder gaan kijken naar mogelijkheden.
Er zaten nachtsloten op de deuren, daar zijn ze gewoon doorheen gekomen. Ook zitten er sloten op de ramen en is de elektrische deur aangepast om inbraken te voorkomen.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Vijfde inbraak op een rij voor gehandicaptenmanege

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:07

Een verklikker op de deur, zodra deze open gaat dan gaat er een alarm af

Shadow0

Berichten: 43520
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:09

Echt waardeloos! En des te beroerder dat je alles moet gaan beveiligen terwijl er niet eens wat te halen is. Sponsoring zoeken specifiek hiervoor lijkt me een goed idee.

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Vijfde inbraak op een rij voor gehandicaptenmanege

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:17

Wat vreselijk! Zoiets bedenk je toch niet!!
Dat het precies gebeurde toen de lamp stuk was is wel erg "toevallig".
Het probleem met sloten op deuren en dergelijke is dat wanneer er bijvoorbeeld brand uitbreekt, de deuren wel onmiddellijk open moeten kunnen.
Is het geen idee om alleen de spullen in een extra beveiligde plek te zetten?
De kosten voor repareren en beveiligen zijn erg hoog inderdaad.. Misschien inderdaad sponsoren zoeken of een inzamelingsactie houden?
Heel veel sterkte met het oplossen en verwerken hiervan!

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:44

Gillbo schreef:
Een verklikker op de deur, zodra deze open gaat dan gaat er een alarm af


Dat wordt dus heel lastig, gezien het aantal mensen wat de hele dag door die deur met sleutel moet. Een alarmsysteem is leuk, maar niet als er zo veel mensen mee om moeten gaan.

En idd toevallig dat het licht het net niet deed. Daders zullen vast een paar dagen van te voren dat al opgemerkt hebben...

Deuren niet op slot doen is ook geen optie, want het is niet de bedoeling dat iedereen maar bij allerlei papierwerk kan in de kantoren en afgesloten ruimtes in de manege zelf (die deuren zijn ook opengebroken).

Het is lastig allemaal. En aankloppen bij een bedrijf betekent niet altijd dat ze het maar willen sponsoren :P De secretaris van de manege is altijd heel druk met dat soort dingen, en ze krijgt best wat los, maar veel dingen kosten ook gewoon veel geld.

Het sneue is idd dat je allerlei maatregelen moet nemen terwijl er gewoon niks te halen is. 8)7

Jolliegirl

Berichten: 32979
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Vijfde inbraak op een rij voor gehandicaptenmanege

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:46

Alarmsysteem zet je toch enkel aan als iedereen savonds het pand heeft verlaten??

JudithGigi

Berichten: 4217
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Vijfde inbraak op een rij voor gehandicaptenmanege

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:50

Bah, wat kunnen mensen toch verschrikkelijk zijn :n

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:04

Jolliegirl schreef:
Alarmsysteem zet je toch enkel aan als iedereen savonds het pand heeft verlaten??


Er zijn ook nog pensionklanten :+ Soms zijn de werkzaamheden voor de gehandicapten al vrij vroeg klaar, maar dan kan het wel zijn dat er nog pensionklanten komen na die tijd.

Maar er komen wel oplossingen. Het is alleen even uitvogelen welke precies.

Jolliegirl

Berichten: 32979
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:05

Tsja... T is een keus :)

AmyJamess

Berichten: 2121
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:06

Thesserd schreef:
Het sneue is idd dat je allerlei maatregelen moet nemen terwijl er gewoon niks te halen is. 8)7

inderdaad. Bij ons op het werk ook een keer gehad. De in breker had ook eerst de boerderij verkeNt. Toen had hij heel veel moeite gedaan om er in te komen en de giften bus los tebreken. en dat allemaal voor hooguit 20. Nou dan heb je wat. Maar wij zaten wel met de kosten. Geluk hebben ze dader wel kunnen vinden. Hoop voor de manege dat ze de daders uiteindelijk ook nog vinden.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:10

De goedkoopste/beste oplossing is toch echt een of twee grote honden.
Gewoon los op het terrein. :j

Shadow0

Berichten: 43520
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:18

Jolliegirl schreef:
Tsja... T is een keus :)


Jolliegirl, ik snap je reacties niet zo goed? Wat wil je precies bereiken? Zelfs als er manieren om de kans te verminderen dat er ingebroken wordt, zijn het nog geen oplossingen die de situatie verbeteren: het blijft een nare kostenpost en een die overlast geeft, en de schuld ligt bij de inbrekers en alleen bij de inbrekers.

Jouw reacties lijken een ondertoon te hebben dat je niet mag zeuren als je dit of dat nog niet gedaan hebt, er zit een soort verwijt in, en ik snap dan ook niet wat je bij wilt dragen met je reacties? Ik vind ze in elk geval niet plezierig lezen. Je drukt Mjetterd in de verdediging terwijl zij toch niet degene is die hier met koevoet een deur uit z'n hengsels licht...

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:24

Jolliegirl schreef:
Tsja... T is een keus :)

Een Goed alarmsysteem kost echt wel een smak geld. Zeker als je met goede opvolging wilt,want anders kun je wel wat ophangen maar kom je nog nergens.

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:16

En een duidelijk bord op de deur schroeven met tekst erop als bv: beste nachtelijke bezoeker er valt hierbinnen echt niets te halen, u dupeert alleen een heleboel mensen door de schade die u achterlaat.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:16

Tja je moet ook wel willen natuurlijk. Als je alles aan beveiliging afslaat dan wordt het nooit wat zo. Ik neem aan dat de pensionklanten ook willen dat hun spulletjes veilig staan.

Kies er dan voor om 1 ingang te gebruiken en voor de rest de deuren buiten de manege uren te beveiligen met een alarm zoals deze die kan je als je binnen bent gewoon uitzetten als je door die deur gaat en ook weer aanzetten als je weggaat

Jolliegirl

Berichten: 32979
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:34

Shadow0 schreef:
Jolliegirl schreef:
Tsja... T is een keus :)


Jolliegirl, ik snap je reacties niet zo goed? Wat wil je precies bereiken? Zelfs als er manieren om de kans te verminderen dat er ingebroken wordt, zijn het nog geen oplossingen die de situatie verbeteren: het blijft een nare kostenpost en een die overlast geeft, en de schuld ligt bij de inbrekers en alleen bij de inbrekers.

Jouw reacties lijken een ondertoon te hebben dat je niet mag zeuren als je dit of dat nog niet gedaan hebt, er zit een soort verwijt in, en ik snap dan ook niet wat je bij wilt dragen met je reacties? Ik vind ze in elk geval niet plezierig lezen. Je drukt Mjetterd in de verdediging terwijl zij toch niet degene is die hier met koevoet een deur uit z'n hengsels licht...



Da's niet mn bedoeling. Maar het lijkt wel of alles afgeslagen word zoals Gillbo ook zegt.

Maar een manege waar dit keer op keer gebeurt. Dan ga je toch maatregelen nemen??
Een alarmsysteem is er wel te vinden, voor ieder wat wils.
Ik benoem tevens ook de tip om een beveiligingsbedrijf eens te benaderen wat ze voor jullie kunnen betekenen. Ik ken bedrijven die gesponsord worden hiervoor.

Naar mijn idee word er een beetje laks mee omgegaan, maar tegelijkertijd wel allemaal heel verdrietig omdat het nu al de vijfde keer is.

Onderneem dan actie. Er is heus wel iets te regelen.
Geld inzamelen voor een mooi systeem, wil ik zelfs nog wel een donatie voor doen! :)
Maar doe er wel iets mee. Dat is wat ik bedoel met : Het is een keus.

Er zijn zat alarmsystemen waarbij de laatste persoon die stal verlaat d.m.v een code het alarm erop kan zetten.
Algemene code voor de pensiongasten. Overdag zijn er vrijwilligers aanwezig en hoeft die deur niet op slot.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12744
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:39

Ik waardeer het meedenken van iedereen *D.
Zoals ik al eerder heb benoemd zijn de vorige keren na de inbraken meerdere maatregelen genomen. Deze blijken niet goed genoeg te zijn. Ik heb ook in dit topic al eerder vermeld dat wij er mee bezig zijn om het toch allemaal nog beter beveiligd te maken, maar dat is niet zo makkelijk als dat het lijkt. Het is niet een kwestie van 'koop 2 honden' of 'koop een beveiligingssysteem en hang die op'. Het is niet dat wij verder niets doen, blijkbaar krijgen meerdere mensen het idee dat wij laks zijn hierin, dit is absoluut niet het geval, wij nemen dit serieus op en willen niet dat dit nog een keer gebeurd. Dit heeft een grote impact voor de vrijwilligers als onze ruiters. Maar ik vind het niet nodig op dit moment om op internet neer te zetten waar wij mee bezig zijn.

Jolliegirl

Berichten: 32979
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Vijfde inbraak op een rij voor gehandicaptenmanege

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:41

Welke maatregelen zijn dat dan?
En hoe is het op dit moment beveiligd? (IMO niet goed, want ze komen telkens weer binnen) (Je hoeft geen letterlijk antwoord te geven, da's natuurlijk weer niet handig)


T is wel leuk, een discussie en tips, maar als wij niet weten wat er al gedaan/geprobeerd is, heeft het weinig zin.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12744
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:44

Jolliegirl schreef:
Welke maatregelen zijn dat dan?
En hoe is het op dit moment beveiligd? (IMO niet goed, want ze komen telkens weer binnen) (Je hoeft geen letterlijk antwoord te geven, da's natuurlijk weer niet handig)


T is wel leuk, een discussie en tips, maar als wij niet weten wat er al gedaan/geprobeerd is, heeft het weinig zin.


Mjetterd schreef:
Er zijn al heel veel maatregelen genomen om het inbreken tegen te gaan, helaas heeft dit niet het gewenste effect gehad en nu zullen we verder gaan kijken naar mogelijkheden.
Er zaten nachtsloten op de deuren, daar zijn ze gewoon doorheen gekomen. Ook zitten er sloten op de ramen en is de elektrische deur aangepast om inbraken te voorkomen.



Ik ben zelf helemaal niet uit op een discussie en vind het ook niet nodig om mij te verantwoorden.
Wil alleen even duidelijk maken dat wij absoluut niet laks zijn en er mee bezig zijn om het nog meer te verbeteren om herhaling te voorkomen.

Shadow0

Berichten: 43520
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:46

Jolliegirl schreef:
Da's niet mn bedoeling. Maar het lijkt wel of alles afgeslagen word zoals Gillbo ook zegt.


Dit topic is geen vraag om oplossingen - het is een nieuwsbericht! Er is geen reden waarom iemand ook maar iets aan moet nemen of wat moet doen.
De conclusie dat er dus 'laks mee omgegaan wordt' vind ik nogal kort door de bocht en nogal onaardig.

De manege hoeft zich absoluut niet te verantwoorden aan ons. Aan hun leden en ruiters en pensionklanten misschien wel - maar die krijgen dan ook vast meer informatie. Wij hoeven dat niet te doen. Een suggestie doen wat ze wellicht kunnen, prima - maar geheel vrijblijvend. Als het om welke reden dan ook niet werkt in hun situatie dan is dat hun keuze en daar hoef je niets van te vinden. Ze hebben immers niet eens om jouw advies gevraagd, ze moeten er dus absoluut niets mee.

En verder: het is gewoon heel lastig omdat er veel minder geld is. Misschien dat het geld bij elkaar te krijgen is, maar toch, van een paarhonderd euro had je ook meerdere ruiters een paar maanden kunnen laten rijden... en dat doet toch pijn. Geld besteden aan dingen om inbrekers tegen te houden ipv aan wat je wilt bieden is zuur. En een veel ingewikkeldere administratie bijhouden om een ingewikkeld alarmsysteem bij te houden ook - hoe je dat ook implementeert, alarmsystemen geven eigenlijk altijd extra last, iets waar mensen aan moeten denken, wat ze moeten onthouden, wat ze fout doen.
In een setting waar je heel veel mensen hebt is dat lastig, dat gaat vrijwel zeker leiden tot zowel het vergeten van het alarm als het vergeten af te zetten ervan.
En het is voor echt geinteresseerden in zo'n situatie vaak ook niet al te moeilijk om dan alsnog de code te bemachtigen.

Ik snap die frustratie dan ook heel goed.
Zelfs al zijn er manieren om de kans op inbraak te verkleinen, het komt met een prijs in tijd en geld.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:55

gekvanfleur schreef:
De goedkoopste/beste oplossing is toch echt een of twee grote honden.
Gewoon los op het terrein. :j


Dit is inderdaad de meest effectieve oplossing :j
Ik vind het heel triest dat dit gebeurd op een gehandicapten manege, maar wil mensen wel even de illusie ontnemen dat het een inbreker ook maar iets zou interesseren wie hij benadeeld.
En inbrekers kijken vaak ook niet eerst of er iets te halen valt, ze kijken waar ze makkelijk binnen komen. En dat is hier blijkbaar zo. Dus laten weten dat er niets te halen valt gaat niet helpen. Een goede beveiliging wel. Dat dit duur is begrijp ik en daarom lijkt me de optie van de honden ideaal. Relatief goedkoop en schrikt meer af dan een goed beveiligingssysteem.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:20

Mjetterd schreef:
Jolliegirl schreef:
Welke maatregelen zijn dat dan?
En hoe is het op dit moment beveiligd? (IMO niet goed, want ze komen telkens weer binnen) (Je hoeft geen letterlijk antwoord te geven, da's natuurlijk weer niet handig)


T is wel leuk, een discussie en tips, maar als wij niet weten wat er al gedaan/geprobeerd is, heeft het weinig zin.


Mjetterd schreef:
Er zijn al heel veel maatregelen genomen om het inbreken tegen te gaan, helaas heeft dit niet het gewenste effect gehad en nu zullen we verder gaan kijken naar mogelijkheden.
Er zaten nachtsloten op de deuren, daar zijn ze gewoon doorheen gekomen. Ook zitten er sloten op de ramen en is de elektrische deur aangepast om inbraken te voorkomen.



Ik ben zelf helemaal niet uit op een discussie en vind het ook niet nodig om mij te verantwoorden.
Wil alleen even duidelijk maken dat wij absoluut niet laks zijn en er mee bezig zijn om het nog meer te verbeteren om herhaling te voorkomen.

Rot is dat he? Wij hebben dat pas ook meegemaakt. Zadelkamer leeggeroofd, kwam in het nieuws en dan weet iedereen het beter. Niemand heeft enig idee wat je er al aan gedaan hebt, maar iedereen heeft er wat over te zeggen. Mateloos irritant.

Jolliegirl

Berichten: 32979
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Vijfde inbraak op een rij voor gehandicaptenmanege

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:27

Logisch dat iedereen er wat over te zeggen heeft als er een bericht uitgaat.
Dat is nou eenmaal de mens. En het verbaast me gewoon dat het VIJF keer gebeurt!

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Vijfde inbraak op een rij voor gehandicaptenmanege

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:31

Ik weet het niet beter ik probeer alleen ideeën aan te dragen want met 5 inbraken zo kort op de rij dan moet er iets veranderen en snel ook.