Live verslag Wereldbeker Kür op muziek in Las Vegas

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Live verslag Wereldbeker Kür op muziek in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 20:04

http://www.bokt.nl


Afbeelding

Gisteren is de Reem Acra FEI Wereldbekerfinale dressuur begonnen in Las Vegas. Het live verslag en de uitslagen van gisteren zijn hier te lezen.

Vanavond om 21.15 uur Nederlandse tijd wordt de Kür op Muziek verreden. Hans Peter Minderhoud en Glock’s Flirt starten vanavond als dertiende in de Kür op Muziek van de Wereldbekerfinale. Hun starttijd is 23.35 uur Nederlandse tijd (14.35 uur in Las Vegas). Edward Gal en Glock’s Undercover N.O.P. hebben startnummer zestien geloot en rijden om 00.05 uur Nederlandse tijd (15.05 uur in Las Vegas), direct na Charlotte Dujardin.

De jury wordt gevormd door:

K: Annette Fransen Iacobaeus (Zweden)
E: Hans-Christian Matthiesen (Denemarken)
H: Stephen Clarke (Groot Brittannië)
C: Liselotte Fore (Verenigde Staten)
M: Peter Holler (Duitsland)
B: Maria Schwennesen (Australië)
F: Francis Verbeek-von Rooy (Nederland)

Klik hier voor de startlijst en informatie.

De finale is betaald live te volgen via FEI TV.

1. Tatiana Dorofeeva (RUS) - Kartsevo Upperville (v. Cabochon): Elegante entree, piaffe mag actiever. Tweede verzamelde stap was beter dan de eerste. Storing in het midden van de tweede uitgestrekte draf. Foutje aan het eind van de wissels om de twee. Dubbele piroutte in galop ging goed maar de passen mochten volgens het commentaar iets beter verdeeld. De tweede piaffe (met piroutte) is al veel actiever dan de eerste.
Score: 69.357 %

2. Agnete Kirk Thinggaard (DEN) - Jojo Az (v. Ginus): Leuke entree met een telefoonringeltje (???) Prima uitgestrekte draf met goede balans. Veel ritme in de eerste piaffe. Passage mocht expressiever voor een hogere score. Verzet in de overgang van passage naar piaffe/pirouette. Goede uitgestrekte stap. Uitgestrekte galop mocht iets meer bergop. Prima uitgevoerde appuyementen. Storing van galoppiroute naar passage en ook weer van de passage naar de piaffe Choreografie is opvallend goed!
Score: 74.036 %

3. Elena Sidneva (RUS) - Romeo-Star (v. Romantic Star): Mooie entree met passende Russische muziek! Expressieve uitgestrekte draf. Piaffe en de passage mogen iets meer overtuigen voor een hoge score. Appuyementen in galop zijn prima. Goed bergopwaarts gereden, kleine foutjes worden erg netjes opgelost door de amazone.
Score: 69.357 %

4. Terhi Stegars (FIN) - Axis TSF (v. Sixtus): De hengst is iets kijkerig op de hoek waar de wereldbeker uitgestald staat. Piaffe lijkt iets moeizaam te gaan en kleine storing in overgang passage. Galoppeert aan bij de tweede piaffe maar wordt snel gecorrigeerd. Foutje bij de changementen om de twee passen. Muziek is dramatisch maar past erg goed bij de choreografie van de kür. Opnieuw fouten in de changementen om de eners. Hoge moeilijkheidsgraad in de kür door onder andere een galoppirouette gevolgd door piaffe.
Score: 71.214%

5. Fabienne Lütkemeier (GER) - Qui Vincit Dynamis (v. Quattro B): Ook Qui Vincit Dynamis is kijkerig op de wereldbeker naast de ring. Piaffe mag meer afdruk en activiteit in het achterbeen hebbben. Mooie dynamische verruiming in draf. Ook in de tweede piaffe komt het achterbeen bijna niet van de grond. Mag meer overstappen met het achterbeen in stap en zou wat meer mogen verlengen in het frame. Dubbele galopspirouette goed gereden. Correct gereden changementen om de twee galopssprongen, gereden op een gebroken lijn waardoor de moeilijkheid verhoogd wordt. Dit geldt ook voor de eners die ook op een gebroken lijn worden gereden, waarbij het publiek applaudisseert door de proef heen. Slordige overgang van galop naar passage. Foutje in de laatste lijn, paard springt aan in galop tijdens de passage.
Score 74.804%


6. Mikala Münter Gundersen (DEN) - My Lady (v. Michellino): Eerste drafverruiming mag meer. Dubbele galopspirouettes waarbij de merrie het ritme en sprong wat verliest. Ook deze amazone rijdt de changementen om de twee passen op een gebroken lijn. De kür wordt ondersteund door vrolijke muziek waarbij het publiek mee klapt op de maat. Merrie is kijkerig op de wereldbeker langs de ring waardoor de overgang terug naar draf niet geheel soepel verloopt.
Score: 75.018%

7. Lars Petersen (DEN) - Mariett (v. Come Back II): De Deen rijdt op vrolijke en drukke muziek. Moet veel moeite doen om zijn Mariett in piaffe te houden en is ook onrustig met de benen in de uitgestrekte draf. Tweede piaffe beter gereden. De merrie stapt mooi over in de uitgestrekte stap. Grove fout in de changementen om de twee passen, gevolgd door een lijn met eners die iets gehaast maar correct worden gereden. In een tweede lijn met changementen om de twee passen opnieuw een klein foutje.
Score: 73.839%

8. Malin Hamilton (SWE) - Fleetwood (v. Florestan I): Amazone rijdt binnen op "Go your own way" van de gelijknamige band Fleetwood Mac. Fijne en ritmische passage, maar verlies van ritme en spanning in piaffe. Mooie en correct gereden appuyementen waarbij de spanning duidelijk weer wegvloeit. Zeer net gereden galopspirouettes waarbij het paard duidelijk gaat zitten. Helaas schrikt het paard van het applaus tijdens de eners waardoor het vooruit schiet en een fout maakt. Piaffe op de AC-lijn slingerend maar passage is van betere kwaliteit.
Score: 70.625%

9. Paulinda Friberg (SWE) - Di Lapponia T (v. Donnerhall): Kür begint met een goede passage met veel cadans. De zwarte merrie oogt erg werkwillig en vriendelijk. Vrolijk strijkwerk volgt dramatisch strijkwerk af in de muziek, geeft de kür een dynamisch gevoel. Appuyementen in passage erg sterk gereden. Piaffe erg netjes op de plek en goed ritme. Merrie springt helaas om na de eerste dubbele pirouette. Tweede dubbele pirouette wat problemen met de balans en daardoor een hapering. Klein foutje in de eners. De amazone geeft een vriendelijk beeld af met haar vrolijke merrie.
Score: 71.000%

10. Inessa Merkulova (RUS) - Mister X (v. Egeus): De opzwepende muziek van de Russische amazone doet het goed bij het publiek, dat juicht voor de amazone bij het binnenkomen. Mooi gedragen passage en piaffe keurig op de plek gereden. De ruin blijft erg rustig onder het gejoel van het enthousiaste publiek tijdens de passage-piaffe tour. Dramatische klassieke muziek tijdens de galopsappuyementen en pirouettes, de bruine ruin mag in de pirouette iets meer in de aanleuning blijven, drukt zich met name in de linkerpirouette zich er iets uit. Paard blijft bijzonder kalm terwijl het publiek hard meeklapt op de ritme van de laatste piaffe. De Russische amazone lijkt erg tevreden te zijn bij het afgroeten.
Score: 76.839 %

11. Morgan Barbancon Mestre (ESP) - Painted Black (v. Gribaldi): Sfeervolle entree, snel groeten wegens kort halthouden. Een prachtige serie piaffe aangevuld door passage met veel afdruk. De uitgestrekte draf is erg dynamisch gereden. Drafappuyementen goed in balans. Klein foutje bij het aangalopperen. Prachtige kleine galoppirouette. Veel schoudervrijheid in de uitgestrekte stap. Uitgestrekte galop mooi bergopwaarts gereden. Klein foutje in de wissel om de pas. Lange piaffe en passage serie op de middenlijn voor het afgroeten. De 23-jarige amazone stelt het 18-jarige voormalige paard van Anky van Grunsven prachtig voor.
Score: 76.089 %

12. Isabell Werth (GER) - El Santo NRW (v. Ehrentusch): De 14e WB-finale voor Isabel! Sterke entree met muziek van David Bowie. Foutje in de hoek bij de Wereldbeker door kijkerigheid, El Santo gaat achteruit alsof hij de trofee nog niet eerder gezien heeft! Sterke uitgestrekte draf en gedragen drafappuyementen. Verzamelde stap oogde wat gehaast.
Foutje in de wissel om de twee (3 passen ipv 2). Sterke uitgestrekte galop. Wissels om de pas correct, maar El Santo is wat zwieperig met de staart. Laatste uitgestrekte draf over de middenlijn is fenomenaal. Isabel Werth is tevreden.
Score: 77.857 %

13. Hans Peter Minderhoud (NED) - Glock's Flirt (v. Florestan I): Commentator noemt hem "Hans Pieter Minderheet" :D . Minderhoud rijdt een krachtige verruiming in draf met de vos. Wisselt appuyementen in passage en draf af, correct gereden. Uitgestrekte stap mooi krachtig van achteren. Nette pirouettes met meer kwaliteit dan tijdens de proef van donderdag. Changementen om de twee iets slingerend gesprongen. Kleine hapering bij het wegrijden na de dubbele pirouette rechtsom. Hans Peter oogt blij na de proef en lacht breeduit. "Jammer van dat pirouetje he!" zegt hij lachend bij het uitrijden van de ring. Score is zeker niet overgewaardeerd.
Score: 79.036%

14. Laura Graves (USA) - Verdades (v. Florett As): De uit een tuigpaardmerrie gefokte Verdades oogt gespannen vandaag. Grote hapering in de eerste piaffe doordat hij kijkerig is en schiet weg uit het galopsappuyement door klappend publiek. Graves lijkt haar handen vol te hebben aan de gespannen en kijkerige ruin. Zeer goede piaffe en passagetour op de laatste lijn.
Score: 79.125%


15. Charlotte Dujardin (GBR) - Valegro (v. Negro): Direct een daverend applaus zodra de Britse amazone de ring in rijdt. Eerste verruiming direct sterk gereden. Drafappuyement afgewisseld met appuyement in passage, ogen beiden harmonieus. Overgangen piaffe-passage keurig gereden. Mooie en rustige uitgestrekte stap. Dubbele pirouette rechtsom super gereden, levert een klein applaus op van het publiek. Linkerpirouette iets rommelig ingezet maar snel gecorrigeerd. Piaffepirouettes sterk gereden met veel balans.
Score: 94.196 .

16. Edward Gal (NED) - Glock's Undercover N.O.P (v. Ferro): Undercover begint wat kijkerig naar de wereldbeker, een object naast de ring dat al bij veel paarden tot spanning heeft geleid. Kleine hapering in de passage wanneer het duo richting de wereldbeker rijdt. Het lijkt alsof Gal wat op safe rijdt. Draf appuyementen harmonieus gereden. Zeer nette overgang tussen piaffe-uitgestrekte draf-stap. Undercover stapt mooi over in de uitgestrekte stap. Galopsappuyementen volgens het boekje. Edward haalt met zijn eerste pirouette een voorzichtig applaus van het publiek binnen. Helaas een fout in de eners. Laatste lijn passage mooi verheven gereden, Undercover heeft daar duidelijk minder last van spanning.
Score: 84,696%

17. Steffen Peters (USA) - Legolas (v. Laomedon): Op populaire muziek rijdt de Amerikaan Peters binnen. Het publiek zingt uit volle borst mee met de muziek, waardoor Legolas gespannen raakt en ritme verliest tijdens de piaffe. Dubbele pirouette slordig en snel gereden waarbij de achterhand teveel meedraait met het lichaam. Linkerpirouette beter gereden maar mag meer op de achterhand komen en meer bergop springen. Legolas oogt erg relaxed tijdens de uitgestrekte stap. "Under Pressure" galmt uit de speakers tijdens de piaffe, waarbij het publiek weer "Ice Ice Baby" schreeuwt. Paard houdt niet halt maar stapt direct weg bij het afgroeten. Peters is erg blij met zijn kür.
Score: 80.286%


18. Jessica von Bredow-Werndl (GER) - Unee BB (v. Gribaldi): Tijdens het binnen rijden is Martin Luther King te horen gevolgd door instrumentele muziek. Twee grote fouten in de changementen om de twee passen. Pirouette linksom mooi bergop gesprongen en zeer expressieve uitgestrekte galop waarin Unee BB helaas omspringt. Tweede uitgestrekte galop beter gereden en mooie overgang direct naar piaffe. Jesscia's stem is te horen tijdens de uitgestrekte stap: "I Have A Dream". Mooie overgangen in de muziek tijdens de uitgestrekte draf. Veel afdruk tijdens de passage en passage appuyementen. Mooi expressief einde waarbij ze een uitgestrekte draf rijdt op de AC-lijn.
Score: 80.393%

Huidige top 3:
1) Charlotte Dujardin - Valegro (GBR): 94,196%
2) Edward Gal - Glock's Undercover (NED): 84,696%
3) Jessica von Bredow-Werndl - Unee BB (DUI): 80,393%

Zie eerder: [VN] Live verslag van Wereldbeker dressuur in Las Vegas

Utixo

Berichten: 6566
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Live verslag Wereldbeker Kür op muziek in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 20:44

Fijn dat er een verslag is! Wilde bij de FEI kijken, ben best bereid er wat voor te betalen, maar €17,95 gaat me iets te ver.

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Live verslag Wereldbeker Kür op muziek in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:04

Go Gem! :))

Ik volg, hoop zo op een goede (en goed gewaardeerde) proef van HP!

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 21:13

Op dit moment kunnen we meekijken bij het losrijden, waar de eerste amazone klaar staat. Zojuist is er een mooie openingsshow geweest met het volkslied, zangeressen, vuurwerk en luchtacrobatiek.

Anoniem

Re: Live verslag Wereldbeker Kür op muziek in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:15

De wat betere en spannende combis 's pas na de break , ik zit klaar voor je live blog

Pendrag

Berichten: 558
Geregistreerd: 21-08-04

Re: Live verslag Wereldbeker Kür op muziek in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:31

Is het ook ergens via een stream gratis te volgen?

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Live verslag Wereldbeker Kür op muziek in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:46

Ik neem het stokje over van Gem in het topic! Hopelijk wordt het lekker spannend straks :)

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 21:56

Succes Focussed! Ik kijk mee dus als je naar de wc moet, neem ik weer over :P

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:58

1 Voordeel van in Zweden wonen: gratis livestream van de Zweedse SVT (vergelijkbaar met NPO). Ik zit lekker te kijken, prachtig dier is Axis!

Leuk om ook hier de blog te lezen!

Mazikeen

Berichten: 739
Geregistreerd: 20-10-12
Woonplaats: Haarlem

Re: Live verslag Wereldbeker Kür op muziek in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:03

Stom dat het nergens gratis te bekijken is. Ben heel erg benieuwd naar het verslag.

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Re: Live verslag Wereldbeker Kür op muziek in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:08

ik zit ook te kijken via fei
leuke dingen al gezien

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 22:18

Ik had de score van de eerste combinatie gemist. Weet iemand die nog?

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:20

@Gabyfedde; ik heb de site gevonden maar vrees dat: 'Varför kan du inte se vissa program utomlands?' betekent: 'Waarom kun je dit programma niet zien in het buitenland?' |(

Toby

Berichten: 674
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:22

Gem schreef:
Ik had de score van de eerste combinatie gemist. Weet iemand die nog?


69,357%

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:23

Leuk, ik volg mee! Zou liever kijken, maar ben compleet blut :(

Mocht iemand toevallig een werkende Zweedse proxy weten.. O:)

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:32

Kendra schreef:
@Gabyfedde; ik heb de site gevonden maar vrees dat: 'Varför kan du inte se vissa program utomlands?' betekent: 'Waarom kun je dit programma niet zien in het buitenland?' |(


Ik kan hier ook geen NL tv kijken, zijn beperkingen voor kijken in het buitenland. Met een VPN programma kan je wel kijken, maar die zijn steeds lastiger (gratis) te vinden. Had laatst die van ibVPN (ibVPN Trial). Proefperiode van 6 uur (die daarna gewoon stopt, dus geen abonnement ofzo), dus dan kan je wel kijken. Je moet dan een server in Zweden kiezen.
Laatst bijgewerkt door gabyfedde op 18-04-15 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Getup

Berichten: 8267
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:33

Leukleuk, ik volg. Bedankt voor jullie bijdragen!

L_Ruiterhuis

Berichten: 2180
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Live verslag Wereldbeker Kür op muziek in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:40

Leuk, ik volg weer!
Zijn er al ergens video's terug te vinden van de vorige proeven?

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:43

gabyfedde schreef:
Kendra schreef:
@Gabyfedde; ik heb de site gevonden maar vrees dat: 'Varför kan du inte se vissa program utomlands?' betekent: 'Waarom kun je dit programma niet zien in het buitenland?' |(


Ik kan hier ook geen NL tv kijken, zijn beperkingen voor kijken in het buitenland. Met een VPN programma kan je wel kijken, maar die zijn steeds lastiger (gratis) te vinden. Had laatst die van ibVPN (ibVPN Trial). Proefperiode van 6 uur (die daarna gewoon stopt, dus geen abonnement ofzo), dus dan kan je wel kijken. Je moet dan een server in Zweden kiezen.


Die heb ik nu gedownload, maar hij wil niet connecten met zweden :(

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:44

o er is pauze
Laatst bijgewerkt door Mar_Nimbus op 18-04-15 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:49

L_Ruiterhuis schreef:
Leuk, ik volg weer!
Zijn er al ergens video's terug te vinden van de vorige proeven?


Ja, heb ik in het vorige topic gezet.

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:54

gabyfedde schreef:
Kendra schreef:
@Gabyfedde; ik heb de site gevonden maar vrees dat: 'Varför kan du inte se vissa program utomlands?' betekent: 'Waarom kun je dit programma niet zien in het buitenland?' |(


Ik kan hier ook geen NL tv kijken, zijn beperkingen voor kijken in het buitenland. Met een VPN programma kan je wel kijken, maar die zijn steeds lastiger (gratis) te vinden. Had laatst die van ibVPN (ibVPN Trial). Proefperiode van 6 uur (die daarna gewoon stopt, dus geen abonnement ofzo), dus dan kan je wel kijken. Je moet dan een server in Zweden kiezen.


Ben nu snel aan het installeren. Hopelijk kan ik zo nog kijken!

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Re: Live verslag Wereldbeker Kür op muziek in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:55

HA! gelukt :D alleen ik zie springen ipv dressuur.. ook leuk!!

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Re: Live verslag Wereldbeker Kür op muziek in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 22:58

Leuke taal dat Zweeds. Paard weigert: "oei! hopla hopla!"

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 23:16

Focussed is even koekjes halen, ik neem weer even over :Y)