Dujardin wint Wereldbeker, Gal eindigt als tweede

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Dujardin wint Wereldbeker, Gal eindigt als tweede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 00:48

* http://www.bokt.nl


Afbeelding

Zojuist is de kür op muziek van de Wereldbekerfinale dressuur gereden in Las Vegas, Verenigde Staten. Achttien combinaties kwamen aan de start, waarvan de beste vijf van donderdag als laatste moesten starten.

Het enthousiaste publiek maakte het de ruiters het er niet gemakkelijker op. Regelmatig schrokken er paarden van hun uitbundige reacties, waaronder het paard van de Amerikaan Steffen Peters. Het publiek schreeuwde "Ice Ice Baby" op de tunes van "Under Pressure" tijdens de piaffetour, waardoor de ruin schrok en zijn ritme verloor.

De Britse amazone Charlotte Dujardin was de titelverdediger en publieksfavoriet met de Zeeuws gefokte Valegro (v. Negro). Zij wist direct een nummer één positie te bemachtigen door met bijna 14% los te komen van de nummer twee. Edward Gal wist iets van deze afstand af te snoepen door met zijn Ferro-zoon Glock's Undercover een nette 84,696% te rijden en zich te verzekeren van een zilveren medaille. Helaas had de zwarte ruin last van spanning waardoor er kostbare foute ontstonden in de kür en hij Dujardin alsnog met 10% ruimte in de scores voor moest laten gaan. De Amerikaanse Laura Graves leek even een podiumplaats te bemachtigen maar werd door de laatste combinatie, Jessica von Bredow-Werndl en Unee BB, op het allerlaatste moment van het podium gestoten, ondanks dat de Duitse amazone grove fouten maakte in de changementen en uitgestrekte galop.

Dujardin reed op de muziek van "How To Train Your Dragon" net niet naar een nieuw wereldrecord voor de kür op muziek met maar liefst 94,196%.

De Amerikaan Steffen Peters eindigde donderdag nog op een derde plaats, maar kwam vandaag niet verder dan een vierde plaats. Vlak voor de prijsuitreiking werd echter bekend dat de Amerikaan gediskwalificeerd werd na een veterinaire inspectie. Het is nog onduidelijk wat de precieze reden is van de eliminatie van de ruiter, maar er gaan speculaties de ronde dat de ruin bloed op de flanken had van het spoorgebruik. Landgenoot Laura Graves neemt daardoor een vierde plaats in, gevolgd door Hans Peter Minderhoud met Glock's Flirt die een zeer sterke proef reed en eindigde met 79.036%.

Klik hier voor de uitslagen.

Lees hier het uitgebreide verslag:
[VN] Live verslag Wereldbeker Kür op muziek in Las Vegas

DynamiteS

Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-07-13

Re: Dujardit wint Wereldbeker en behaalt nieuw wereldrecord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 00:51

Wow wat een score van Dujardin!

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Dujardin wint Wereldbeker, Gal eindigt als tweede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:15

Wow een score van Charlotte en Valegro.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Dujardin wint Wereldbeker, Gal eindigt als tweede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:48

Tjeempie wat een score voor valegro ben benieuwd naar beeld materiaal.
Vraag me af of ze zo is over gewaardeerd of echt goed gereden heeft

FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Dujardin wint Wereldbeker, Gal eindigt als tweede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:50

Wanneer gaat er weer eens reëel gepunt worden. Er wordt bij Charlotte en ook anderen weer heerlijk gestrooid met punten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:36

Wanneer gaat er eens niet azijngezeken worden als Charlotte wint ;)

Topprestatie weer *\o/* Helemaal verdiend.

purkie

Berichten: 1720
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:37

Hans Peter met Flirt over de 81% heen bij Peter Moller(GER), goed zeg!!

Abacab

Berichten: 1894
Geregistreerd: 10-08-02

Re: Dujardin wint Wereldbeker, Gal eindigt als tweede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:42

Wow een score, ongelooflijk wat knap.

HPheeft zich de afgelopen anderhalf jaar echt heel sterk ontwikkeld

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:48

Waar blijven de filmpjes? Ik vond Charlotte in de grand prix toch duidelijk de beste, dus wil de kür nu ook wel zien om te vergelijken.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:49


BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:56

Kendra schreef:
Charlotte terechte winnaar, maar haar mega score heeft ze voor een aanzienlijk deel te danken aan het jurylid uit de VS.
http://eventcontent.hippoonline.de/1000 ... 6_mark.pdf

Net zoals - ook interessant - Edward verreweg de hoogste score kreeg van de Oostenrijkse jury :Y)

Glock =Oostenrijks , die jury laat zich wel heel erg beinvloeden. Dit soort dingen zie je overal maar uiteindelijk zal de beste toch winnen, de plaatsen daaronder is vaak een ander verhaal.

Nynke_Mandy

Berichten: 3946
Geregistreerd: 29-05-11
Woonplaats: Kloosterburen (GR.)

Re: Dujardin wint Wereldbeker, Gal eindigt als tweede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:59

Het hoogste percentage bij Edward is toch gegeven Door jury M uit Groot Brittannië, of ligt dat nou aan mij?

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:00

*\o/* *\o/* *\o/*


Afbeelding


Afbeelding

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:01

Ben benieuwd naar een filmpje!
Zijn mooie scores.

Sanne96

Berichten: 1250
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Ouddorp

Re: Dujardin wint Wereldbeker, Gal eindigt als tweede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:06

er staan al filmpjes op topdressage

Raineri
Berichten: 6197
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Dujardin wint Wereldbeker, Gal eindigt als tweede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:08

Is de broek van Gal nou niet goed dicht op de tweede foto van aillil? :+

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:09

Danique_G schreef:
Is de broek van Gal nou niet goed dicht op de tweede foto van aillil? :+

Ik ga even de rest bekijken, wat een blunder zou dat zijn!

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:10

Op de rest van de foto's gaat zijn hoedje voor z'n gulp _O- _O-

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:12

Of z'n bokaal :P


Afbeelding

moorcats

Berichten: 353
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zaandam

Re: Dujardin wint Wereldbeker, Gal eindigt als tweede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:49

Zeer wel verdiend voor Charlotte! Zo relaxed en foutloos, Valegro is echt een Happy Athlete. Edward wist gewoon dat ie hier nooit aan kon tippen, vond zijn proef wat tam en slordig.

Hermelientje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 25-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 13:35

bigone schreef:
Kendra schreef:
Charlotte terechte winnaar, maar haar mega score heeft ze voor een aanzienlijk deel te danken aan het jurylid uit de VS.
http://eventcontent.hippoonline.de/1000 ... 6_mark.pdf

Net zoals - ook interessant - Edward verreweg de hoogste score kreeg van de Oostenrijkse jury :Y)

Glock =Oostenrijks , die jury laat zich wel heel erg beinvloeden. Dit soort dingen zie je overal maar uiteindelijk zal de beste toch winnen, de plaatsen daaronder is vaak een ander verhaal.


Heerlijk die complottheorieën, er was helemaal geen Oostenrijks jurylid bij. Wel eentje uit AUS (= Australië). Het was juist het Duitse jurylid dat Edward een monsterscore gaf. Hij zat bij M.

Wat was Edward weer sportief in zijn commentaar:
Horse and Hound schreef:
Asked about being the senior rider on the podium, he joked: “I feel 25 and after a few operations I can look 25. It’s not nice she keeps in front of me — I’m older, she should treat me with more respect.”

On a serious note, he added: “Charlotte does an amazing job and when the best person wins it’s good for the sport — and when I’m second that’s also good. And I know how it feels, so that’s good too.”


Ze hadden het ook al heel gezellig samen voor de prijsuitreiking, dat was wel duidelijk. Hij zei ook nog dat Charlotte een fantastische ruiter is met een fantastisch paard. Goud voor Edward voor sportiviteit. _/-\o_

En een proef van Charlotte om in te lijsten, ongelofelijk wat zijn die twee goed samen.

Anoniem

Re: Dujardin wint Wereldbeker, Gal eindigt als tweede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 14:12

Hermelientje, AUS staat voor Austria vermoed ik. Niet dat het uitmaakt want die gaf helemaal niet de hoogste score :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 14:18

Bizzybijtje schreef:
Hermelientje, AUS staat voor Austria vermoed ik. Niet dat het uitmaakt want die gaf helemaal niet de hoogste score :')


Normaal is is Aus de afkorting voor Australië bij de meeste wedstrijden. Wat Oostenrijk dan voor afkorting heeft weet ik niet.

Ben wel benieuwd naar Peters trouwens.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 14:22

Hermelientje schreef:
Heerlijk die complottheorieën, er was helemaal geen Oostenrijks jurylid bij. Wel eentje uit AUS (= Australië). Het was juist het Duitse jurylid dat Edward een monsterscore gaf. Hij zat bij M.

Dank, you're perfectly right...Keek blijkbaar wat scheef gisteravond!

Hermelientje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 25-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 14:28

Joolien schreef:
Bizzybijtje schreef:
Hermelientje, AUS staat voor Austria vermoed ik. Niet dat het uitmaakt want die gaf helemaal niet de hoogste score :')


Normaal is is Aus de afkorting voor Australië bij de meeste wedstrijden. Wat Oostenrijk dan voor afkorting heeft weet ik niet.

Ben wel benieuwd naar Peters trouwens.


Bij de FEI is Oostenrijk AUT, ik weet niet hoe het normaal zit. Maar ik wist toevallig dat de dame met de Duits klinkende naam Schwennesen juist uit Australië kwam. Hoe je haar naam daar uitspreekt weet ik niet. :D