Manege Hoefnagel in Waalre afgebrand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Manege Hoefnagel in Waalre afgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 08:57

http://www.bokt.nl / http://www.ed.nl
Ingezonden door LBLGypsyCobs


Manege en paardenpension Stal Hoefnagel in Waalre is in de nacht van zaterdag op zondag afgebrand.
Niemand raakte gewond, de brandweer kon het aanpandige woonhuis redden. De dieren in de stal - de hier gestalde paarden en twee honden - werden tijdig door de staleigenaar in veiligheid gebracht.

De brandweer kreeg rond 4.00 uur de melding van een uitslaande brand binnen. De brandweerlieden uit onder meer Waalre, Veldhoven en Valkenswaard richtten zich vervolgens op het veiligstellen van het woonhuis en de garage, die op twee punten met de manegeschuur verbonden waren. Na een half uur was duidelijk dat dit ging lukken, en liet men het vuur in het manegegedeelte gecontroleerd uitbranden.

Eigenaar Hoefnagel en zijn vrouw moesten aangeslagen toezien hoe de manege afbrandde, inclusief de verzameling antieke rijzadels van hun (elders wonende) dochter. Hij had die nacht al het idee dat er iets mis was. Zo viel het licht een keer uit. Volgens de OVD had hij ook een brandlucht geroken, zonder dat hij kon achterhalen waar die vandaan kwam. Het vermoeden bestaat dat de brand, door onbekende oorzaak, in de kantine in de manege is ontstaan. De eigenaar is verzekerd voor de schade.

Foto's zijn hier te zien.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Manege Hoefnagel in Waalre afgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:05

Gelukkig dat de paarden en de 2 honden zijn gered. Wat erg om je manege af te zien branden.

Atalja

Berichten: 733
Geregistreerd: 27-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:34

Mijn pony's hebben daar altijd gestaan, wat schrikken |(

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Manege Hoefnagel in Waalre afgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:02

heel naar! Gelukkig geen gewonden in dier of menselijke vorm en Gelukkig is de eigenaar wel verzekerd, maar er staat niet zomaar een nieuw pand. Sterkte voor de betrokkenen komende tijd!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Manege Hoefnagel in Waalre afgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:09

Ben nooit fan geweest van die stal, maar dit gun je niemand natuurlijk. Gelukkig alleen materiele schade.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Manege Hoefnagel in Waalre afgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:14

Wat knap dat hij alle dieren heeft kunnen redden! Verder wens ik de betrokkenen veel sterkte toe..

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:59

"Gelukkig" alleen maar materiƫle schade..

Al blijft het vreselijk rot , heel veel sterkte voor alle betrokkenen :(:)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78507
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:02

Ik open bokt, en schrik me te pleuris. Ken de mensen goed, dochter is mijn buurvrouw. Gelukkig zijn alle dieren gered. Staat ook nog een pony van degene waar ik de hackney's van rijd, denk dat ik de stal tegenover Neon vrij kan gaan maken.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78507
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:36

Er is in ieder geval asbest vrijgekomen, alles is hermetisch afgesloten. Hoe het moet met de dieren is nog onduidelijk, er zijn veel instanties die nu bezig zijn. Ze mogen daar nu niet bij komen.
Eigenaar is ingestort en ligt in het ziekenhuis. -O-

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Manege Hoefnagel in Waalre afgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:38

Ah jeetje.. Dat ook nog erbij :(

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 12:15

Azmay schreef:
Ben nooit fan geweest van die stal, maar dit gun je niemand natuurlijk. Gelukkig alleen materiele schade.


Ik ook niet, maar dit gun je echt niemand nee...

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Manege Hoefnagel in Waalre afgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:01

kreeg net via Mp een mailtje om gratis spullen. :o

Blackflag
Berichten: 2272
Geregistreerd: 29-04-06

Re: Manege Hoefnagel in Waalre afgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:34

Heb tien jaar gereden op deze stal, heel erg naar dit. Dit verdiend niemand, ook al is het niet de beste stal om je paard neer te zetten. Het zijn super gastvrije mensen en stonden altijd voor iedereen klaar! En wat erg dat p. in het ziekenhuis ligt. Als er iemand een goed hart heeft is hij het wel :(:)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78507
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:43

Ik ben er vandaag nog geweest, het is naar om te zien. De stallen zijn nog in orde, dus de dieren hebben onderdak. De ravage is enorm, staat geen muur meer overeind van dat gebouw.