Gal en Minderhoud zijn blij met hun resultaten [video]

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odysseus

Berichten: 22474
Geregistreerd: 15-06-07

Gal en Minderhoud zijn blij met hun resultaten [video]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 17:33

* http://www.bokt.nl / http://www.knhs.nl


Afbeelding

Voor de derde keer in zijn imposante carrière is Edward Gal tweede geworden in de Wereldbekerfinale dressuur. De laatste keer was tien jaar geleden in hetzelfde Las Vegas, toen met Lingh. Met Glock’s Undercover N.O.P. verbeterde Gal gisteren zijn resultaat van 2013 en 2014, toen ze derde werden. De wereldbeker ging zoals verwacht naar een superieure Charlotte Dujardin met Valegro. Hans Peter Minderhoud reed een hele goede finale met Glock’s Flirt en eindige als vijfde.

Edward Gal reed Glock’s Undercover N.O.P. een werkelijk exploderend Thomas & Mack Center binnen.
“Ik heb in het begin bewust behoudend gereden om het even af te tasten. Daarna kwam ik meer aan rijden toe en kwamen we goed in de proef”, vertelt Gal. “Glock’s Undercover N.O.P. reageerde vandaag meer ontspannen dan eergisteren. Het was hier voor hem natuurlijk een goede test. Voor Lingh was het applaus tijdens de proef jaren geleden helemaal niet erg. Die werd er alleen maar beter van. Bij Undercover kan het wel eens anders liggen. Dit is wel het meest extreme dat de paarden kunnen meemaken, dus hij heeft het prima gedaan. Ikzelf kan dat applaus van de Amerikanen tijdens de proef wel waarderen, het is mooi als het publiek met jou is in de ring. Het moet natuurlijk niet zo’n herrie zijn zoals in een prijsuitreiking, maar dit is prima”
Het grote puntenverschil met winnares Dujardin is voor Gal niet frustrerend: “Nee, het is heel simpel. De beste wint. Ze heeft een geweldig paard, is een geweldige amazone en voor de sport is een paard als dit geweldig.’

Op de vraag of het niet veel over hem als ruiter zegt dat hij een nerveus paard toch naar de 84% stuurt antwoordt hij lachend: "Wat kan ik dan? Naar binnen rijden en direct weer omdraaien en zeggen: "Ik ga weer, doei!"?".

Hans Peter Minderhoud reed een ijzersterke Wereldbekerfinale met Glock’s Flirt, die hij pas sinds vorig jaar zomer op wedstrijden uitbrengt. De ritmische Kür was bijna foutloos en de vosruin liet geweldige verruimingen zien, was super bij de les en deed precies van Hans Peter van hem vroeg. Met de vijfde plaats werd Minderhoud zeker niet overgewaardeerd. Hans Peter: “Het was gewoon goed, simpel. De laatste vijf minuten voordat ik naar binnen ging, had ik hem precies zoals ik hem wilde hebben. Neem alleen al die tweede piaffe. Die was echt goed, hij trok prima door. Ik ben hier super blij mee. Ik had vooraf al aangegeven dat alles achter de top twee dichtbij elkaar zou zitten en het scheelde maar 1% of ik had zomaar op het podium gestaan. Of ik nu vijfde of vierde word, maakt niet zoveel uit. Dat weet over een week toch niemand meer. Ik ben vooral hartstikke blij met de wijze waarop hij gelopen heeft en ik heb het gevoel dat er nog altijd meer inzit.”

Minderhoud lijkt vooral blij met het nuchtere karakter van de Zweeds gefokte vos. "Het is gewoon een super betrouwbaar paard. Ik hoorde vlak voor ik erop ging in de stallen dat veel paarden kijkerig waren op de troffee die naast de ring in het licht stond en dat het publiek veel zat mee te klappen. En met hem kun je dan denken: "Nou ze doen maar." want hij blijft bij me en let op mij en wil gewoon geen fouten maken."

Winnares Dujardin, die verloofd is, kreeg van de aanwezige hoofdsponsor Reem Acra een exclusieve trouwjurk toegezegd. Gal reageert met humor: "Het is maar goed dat ik niet gewonnen heb!"


HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Gal en Minderhoud zijn blij met hun resultaten [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:22

Haha geweldige ruiters.

L_Ruiterhuis

Berichten: 2180
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Gal en Minderhoud zijn blij met hun resultaten [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:18

Haha funny die humor van ze

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:14

''Hey, houdoe he!'' _O-

Knap hoor, ik doe het niet na _/-\o_

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Gal en Minderhoud zijn blij met hun resultaten [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 08:07

Heerlijk nuchter :D

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Gal en Minderhoud zijn blij met hun resultaten [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:21

Haha leuke humor hebben ze toch ook. :D

Barbulet

Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Gal en Minderhoud zijn blij met hun resultaten [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:34

Leuk inderdaad hoe nuchter ze altijd blijven, en de humor erin houden :D

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: Gal en Minderhoud zijn blij met hun resultaten [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 18:37

Topprestaties van 2 geweldige Nederlandse ruiters. En de winnares. ...petje af hoor.
Vind het ook geweldig hoe Edward over Charlotte spreekt, totaal geen jaloezie, maar waardering. Was dat overal maar zo.

ErwinF1

Berichten: 52
Geregistreerd: 22-04-15
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:26

Geweldige resultaten van beide ruiters!